Citat:
Ursprungligen postat av
-Gummi-Tarzan-
Du fick rådet att skaffa en dumphone, för att dessa inte har hot spot eller internet.
Och du försöker nu kringgå detta. Du får acceptera att vara utan internet. Det går, men blir lite mer krångligt, vilket är själva syftet.
Skit i hot spot.
Jag fick rådet att skaffa en dumphone för att minska exponering mot spelreklam och främsta syftet -inget bank id. Utan bank id kan jag inte komma in på någon som helst spelsida eller depositera pengar någonstans.
Om du läser vad jag skrivit i tråden innan du börjar kommentera dryga kommentarer så ser du att jag skrivit att jag studerar, och de är ganska omöjligt att göra utan en dator.
Jag är fullt medveten att det går att ta mig ut på sociala medier och internet på min laptop, men det handlar om att begränsa. Jag har svårt och tro att jag kommer sitta och skrolla Instagram på min dator, iallafall inte i samma utsträckning som jag gör med min mobil som åker fram vid varje tillfälle man får. Som ett exempel för att du ska förstå vad jag menar : sitter jag på bussen åker telefon fram direkt och man sitter å skrollar. Jag tvivlar starkt på att jag kommer slänga fram hela datorn medans man sitter på bussen, bara för att kunna skrolla lite.