2026-01-28, 20:46
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Verkligen när var detta? Hur vet man att det just var Jungfru Maria (Jesus Mamma?) Sa hon att hon var det? Borde det inte varit en världsnyhet större än 11 september?
1968-1971 tror jag det var.
Man kan inte veta exakt vad eller vem det var men det såg ut som Jungfru Maria.
Hur stor nyhet det blev då vet jag inte, men du kan kolla upp allt själv om du inte tror mig. Googla eller klicka på länkarna jag skickade.

Har för mig att man estimerar att omkring 70- 90% av egyptens befolkning hade sett uppenbarelserna eftersom de reste dit för att se dom.
Citera
2026-01-28, 20:49
Medlem
Det enda beviset som den här tråden har producerat är behovet av att dårhusen öppnar upp igen...
Citera
2026-01-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Flera hundra tusen personer till flera miljoner såg en uppenbarelse av heliga maria som gick runt och sträckte ut handen, släppte ut duvor som flög omkring.

Blinda blev botade, döva kunde höra.

Media var där och tog bilder, till och med presidenten såg allt.

Regeringen spenderade månader på att försöka komma på en förklaring, de försökte med allt, stängde av strömmen till halva staden.

Uppenbarelserna kom från och till under flera år.

Ditt svar: "Äh, det var ett ljus eller nåt"

Du är oärlig, och har inget bra svar.

Citat:
Blinda blev botade, döva kunde höra.
Och det har verifierats vetenskapligt? Eller är det bara så att folk påstår att blinda kunde se och döva kunde höra?
Citera
2026-01-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFitzgerald99
Även att liv uppstod i vattenpölar är ju hur cool och magiskt som helst. Eller att fiskar simmade upp på land och blev människor. Synd att det inte händer lite oftare.

Är det så du tror att evolutionen påstås gå till? Att en fisk bokstavligen har simmat upp på land och förvandlats till en människa?
Hade du inte biologi i skolan?
Citera
2026-01-28, 20:56
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Och det har verifierats vetenskapligt? Eller är det bara så att folk påstår att blinda kunde se och döva kunde höra?
Du får undersöka saken själv.
Citera
2026-01-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Bra att du tillrättavisar honom. Att folk felanvänder begrepp på detta sätt, oacceptabelt. Ordning ska det vara.
Detta är djupare än vad du tror. Det finns ett mönster här. Ett manipulativt argumenterade där religiösa försöker övertyga med många små retoriska landvinningar (som de upplever det). Det börjar med tro, det fortsätter med att man har "känt något" eller hört en röst vilket senare beskrivs som "ett möte". Ett möte som aldrig har inträffat. Men det hela ska ändå betraktas som "ett vittnesmål", trots att det är späckat med hörsägen, påhitt, och retorisk glidning och tvetydighet. Uppgifter om högst privata upplevelser sprids som sanningar men ingen kan kontrollera något. Vi förväntas nu att okritiskt lita på den här rappakaljan? Det är förolämpande. Och intelligensbefriat.

Ord är viktiga. Det borde väl ni som tror på "skriften" begripa.
Citera
2026-01-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Och det är förstås du som bestämmer nomenklaturen och kan dra slutsatser ur tomma intet? Jag tycker att jag mötte honom även om jag inte såg honom framför mig, vilket jag inte heller skrev.
Vi som klarade skolgången fick lära oss vad olika ord betyder. Du har ingen rätt att omdefiniera mitt språk.
Citera
2026-01-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Är det så du tror att evolutionen påstås gå till? Att en fisk bokstavligen har simmat upp på land och förvandlats till en människa?
Hade du inte biologi i skolan?

Ojdå. Var det inte skoj att vara ironisk längre?
Citera
2026-01-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Jag antog om du inte tror på evolutionen så tror du på gud. Hur tror du allting skapades då?

Jag ser alla teorier kring detta som helt obegripliga för oss människor. Ett mysterium som inte våra hjärnor klarar av att förstå.

Det som dock känns lika obegripligt är att det finns människor som anser sig "ha bevis". I bägge lägren. Som hävdar att deras teori är självklar och fastställd. Otroligt naivt och fånigt.
Citera
2026-01-28, 21:16
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Detta är djupare än vad du tror. Det finns ett mönster här. Ett manipulativt argumenterade där religiösa försöker övertyga med många små retoriska landvinningar (som de upplever det). Det börjar med tro, det fortsätter med att man har "känt något" eller hört en röst vilket senare beskrivs som "ett möte". Ett möte som aldrig har inträffat. Men det hela ska ändå betraktas som "ett vittnesmål", trots att det är späckat med hörsägen, påhitt, och retorisk glidning och tvetydighet. Uppgifter om högst privata upplevelser sprids som sanningar men ingen kan kontrollera något. Vi förväntas nu att okritiskt lita på den här rappakaljan? Det är förolämpande. Och intelligensbefriat.

Han kanske inte säger det för att övertyga dig om någonting, han kanske bara säger det för att dela med sig av en upplevelse.
Citera
2026-01-28, 21:30
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Vi som klarade skolgången fick lära oss vad olika ord betyder. Du har ingen rätt att omdefiniera mitt språk.
Och omvänt, för oss som förstår något.
Citera
2026-01-28, 21:37
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Du behöver inte tro på vad någon skriver på flashback. Du är fri att avgöra själv. Det var absolut en obevisbar privat upplevelse som de flesta vittnesmål. Det förvånade mig att du behövde ta fram ordboken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in