2026-01-28, 20:05
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Det h*n skriver om strålningen är ju dock sant. Behöver du bevis för att det är en garanterad död att utsättas för extrema nivåer av strålning?
Jag har inte kunskapen för att avgöra sanningshalten i det han skriver, men om han på riktigt har hittat en brist inom det området så är det inte mig han ska ta upp det med, utan https://www.shroud.com/stera.htm

Tror det finns sätt att kontakta dom där, om det han säger stämmer har han bra chanser att bygga en karriär bara på det.
Citera
2026-01-28, 20:06
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Ett ljusfenomen som några muslimer trodde var Jungfru Maria som levde för 2000+ år sedan är det ett bevis?
Känns som du underdriver lite. Gå igenom detaljerna.
Citera
2026-01-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFitzgerald99
Även att liv uppstod i vattenpölar är ju hur cool och magiskt som helst. Eller att fiskar simmade upp på land och blev människor. Synd att det inte händer lite oftare.
Det gör det ju kanske på någon planet i Universum!
Citera
2026-01-28, 20:11
Medlem
Citat:
Det gör det ju kanske på någon planet i Universum!

Ja eller hur .)

Någonstans kanske en kanin sitter och lirar schack mot en räv också. Med kungsindisk öppning. Och skakar tass med varann när partiet är avslutat..
Citera
2026-01-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Känns som du underdriver lite. Gå igenom detaljerna.
Ja men hursomhelst så är det ju inget bevis! Om ett dna test skulle tas på den här påstådda Jungrfru Maria vilket skulle bevisa att hon är 2000 år gammal av trovärdiga forskare det skulle jag kalla ett bra bevis!
Citera
2026-01-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ja eller hur .)

Någonstans kanske en kanin sitter och lirar schack mot en räv också. Med kungsindisk öppning. Och skakar tass med varann när partiet är avslutat..
Ok så det är trovärdigare med en gud som kan skapa ett Universum med alla djur och varelser i det då?
Citera
2026-01-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ok så det är trovärdigare med en gud som kan skapa ett Universum med alla djur och varelser i det då?

Har jag sagt det?
Citera
2026-01-28, 20:15
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ja men hursomhelst så är det ju inget bevis! Om ett dna test skulle tas på den här påstådda Jungrfru Maria vilket skulle bevisa att hon är 2000 år gammal av trovärdiga forskare det skulle jag kalla ett bra bevis!
Flera hundra tusen personer till flera miljoner såg en uppenbarelse av heliga maria som gick runt och sträckte ut handen, släppte ut duvor som flög omkring.

Blinda blev botade, döva kunde höra.

Media var där och tog bilder, till och med presidenten såg allt.

Regeringen spenderade månader på att försöka komma på en förklaring, de försökte med allt, stängde av strömmen till halva staden.

Uppenbarelserna kom från och till under flera år.

Ditt svar: "Äh, det var ett ljus eller nåt"

Du är oärlig, och har inget bra svar.
Citera
2026-01-28, 20:31
Avstängd
Citat:
Om universum alltid funnits, så har universum existerat i ∞ dagar. Idag är 1 dag. ∞ + 1 = ∞.
Därför kommer vi aldrig fram till idag. Matematiken håller inte, universum hade en början.

Bibeln säger "I begynnelsen skapade gud himmel och jord". 3300 år senare säger forskare: "universum hade en början".
Börjar saker falla på plats nu?
Antingen har universum en början eller också har det alltid funnits, och som du visar tenderar människor vara lite obekväma med oändligheten. Att Bibeln liksom alla andra skapelseberättelser i andra religioner har en början är därför inte förvånande. Och som sagt, vi vet inte om Big Bang var början eller om det fanns något före.
Citera
2026-01-28, 20:36
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nog för att religionerna har dåligt inflytande men din antireligion har noll förutsättning att bli bättre än religion. Ska människor bara få tänka som dig?

Det blir alltid tillspetsat när debatten hettar till.

Men, för den skull så vet vi ju alla att t.ex.svensken (tillsammans med andra nordeurpeiska länder) tillhör de mest ateistiska samhällen som finns av alla . Svaret , enligt min mening, går att hitta i den extremt våta filten av Lutheransk totala party pooper av en form som dessutom fött fram våra Jantelagar

På så sätt finns det alltså ett massivt motstånd , eller antireligion som du menar. Även om de flesta ateister blir lite rosiga om kinderna och ska vara P.K. för att inte såra någons känslor och säger " ehhh jag tror på någonting"
Det är lika bra att vara ärlig och släppa fram åsikterna. Ingen har dött av det
Senast redigerad av Upplyften 2026-01-28 kl. 20:40.
Citera
2026-01-28, 20:38
Medlem
Citat:
Har jag sagt det?
Jag antog om du inte tror på evolutionen så tror du på gud. Hur tror du allting skapades då?
Citera
2026-01-28, 20:43
Medlem
Citat:
Flera hundra tusen personer till flera miljoner såg en uppenbarelse av heliga maria som gick runt och sträckte ut handen, släppte ut duvor som flög omkring.

Blinda blev botade, döva kunde höra.

Media var där och tog bilder, till och med presidenten såg allt.

Regeringen spenderade månader på att försöka komma på en förklaring, de försökte med allt, stängde av strömmen till halva staden.

Uppenbarelserna kom från och till under flera år.

Ditt svar: "Äh, det var ett ljus eller nåt"

Du är oärlig, och har inget bra svar.
Verkligen när var detta? Hur vet man att det just var Jungfru Maria (Jesus Mamma?) Sa hon att hon var det? Borde det inte varit en världsnyhet större än 11 september?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in