Citat:
Ursprungligen postat av
ZAIZAI
Nämn en...
Annars är det bara;
Jag visade tre oberoende dateringar av svepningen, du bemötte ingen av dessa tre...
- C-14
- Typen av väv
- Dokument från samtida biskopar och deras namn.
?
100h, med vinklad efterforskning av källor som stödjer din tes och du kan inte bemöta något av mina motargument som tog mig <10 minuter att plocka fram?
Det säger en hel del...
600 AD, ~570 år efter den så kallade jesus död, ok då kan vi skrinlägga hela diskussionen. Tack för det.
Blodtyper? Om du tycker C-14 datering är osäkert vad är då inte blodtypsbestämning på ett 800/1400 år gammalt blodsspår? AB-antigener finns även i bakterier som är mer troligt källan till resultatet än 800 eller ens 2000 år gammalt blodspår på en linneväv.
Övernaturligt radioaktivt ljus? Som jag skrev, studera lite kärnkemi och kärnfysik så kanske du fattar hur jäkla korkat det låter.
Partikelstrålning ger upphov till en uppsjö av knepiga isotoper inte bara C-14, detta är något som är enkelt att mäta sig fram till med enkel mass-spektrometri och radiofysikmätningar. Processerna är tämligen stokastiska i sin natur. Jag hade förväntat mig stora mängder Ca-41 och Cl-36 som är lätt att mäta och tillräckligt långlivade för att ge utslag än idag.
Hade detta uppmätts i någon av de mätningar som gjorts så hade vi hört talas om det. Det enda vi har är några knasiga hypoteser från en advokat/jurist utan djupare insikter i kärnkemi eller kärnfysik.
Sedan har vi det lilla prekära att om någon besökt platsen där kroppen utstrålade dessa partiklar skulle de dödas tämligen omgående av strålning från kortlivade aktiveringsprodukter. Jag skulle uppskatta strålningsnivån till 100-talet Gy/h de första veckorna i ett bergrum som utsatts för dylik partikelstrålning (n och p). Det kullkastar sagorna om att någon var inne i graven dagarna/veckorna/månaderna efter att kroppen försvann...
Lite tragikomiskt hur dina argument slår knut på sig själva och din egna tro.
Wide XRAY scan satte den hos 0 talet
Det finns bilder på antika mynt som stämmer exakt med bilden på shrouden från innan 500-talet tror jag datumet var?
Typen av väv är konsistent med ett extra dyrt tyg under 0 tiden i jerusalem av tygexperter
Samband med sudarium of oviedo som sätter den innan 1200-tal
Dokumenten från medeltiden påstår att det är en målning. Vi vet med 100% säkerhet att det inte är en målning.
Hörnet som analyserades i koldateringen hade också spår av annat vävmaterial än resten av tyget som tyder på att det reparerats under medeltiden i det hörnet.
Det finns pollen från jerusalemområdet i den, så om en förfalskare i europa skapat den måste förfalskaren ha rest till jerusalem bara för det.
Blodtypen på tyget är AB, vilken är den sällsyntaste blodtypen i världen som bara judar har tror jag?
Anatomin och blodet och allt är så perfekt så för att skapa detta tyg måste man ha korsfäst en riktig judisk man i jerusalem i princip.
Också, att sudarium koldateras till 600-talet betyder inte att båda är därifrån. Det betyder att något är väldigt konstigt med koldateringen på båda. Sluta larva dig.
Jag kan inte mycket om fysik och kemi, men jag har lyssnat på forskare som kan det.
Du verkar som du kan sånt dock.
https://www.youtube.com/watch?v=TWcqpRWONdI
Om du har tid och energi kan du lyssna på denna och säga vart han har fel.
Jag har lyssnat på hela videon i länken, och antagligen över 100 andra likadana med andra forskare som pratar om den. Därför jag säger att jag lagt över 100 timmar på den.