Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, trots att jag är skeptisk mot soc i allmänhet, så ska jag erkänna att jag SER riskfaktorer hos Malin. Anorexin, att hon inte märkte att hon var gravid förrän i 24:de veckan (det är inte bara mensens uteblivande man märker en graviditet på, den märks på alla möjliga sätt, och alla jag vet som har missat att de är gravida så länge har varit konstiga på något sätt), och sedan detta med att det var en annan pappa än hon trodde. Hade jag varit hennes barnmorska så hade jag också reagerat.
...men man kan ju för den skull inte hitta på en diagnos som inte är konstaterad av en psykolog eller psykiatriker, och Malin gör inte heller intryck av att vara direkt begåvningshandikappad. Hon kommer aldrig att läsa teknisk fysik, men hon ligger någonstans runt medel eller kanske en aning under.
Skulle säga såhär, från mig personligen, kan lätt snöa in på tekniska nördigheter men kanske glömmer att diska i 2 dagar. Det fungerar inte med barn. Lite 18-åring som flyttat hemifrån vibbar men är över 25.
Detta med
Citat:
och alla jag vet som har missat att de är gravida så länge har varit konstiga på något sätt
skulle stämma in på mig som man om jag var kvinna.
Jag känner mig själv och jag har, vad ska man säga, dålig koll på min kropp? Jag duschar varje dag men kan glömma att raka mig eller borsta tänderna. På den nivån. Upptäckte handkräm och balsam försent, "det var ju skönt men tänkte inte på det".
Sättet Malin pratar på ger mig autism vibbar. Sedan lite, inte ego, men man har svårt att sätta sig in i andra. Tycker synd mer om sig själv på utredningshemmet än barnet. - Från en som har detta själv. Ingen diagnos, men jag är "off". Man håller ihop en lägenhet och jobb ganska lätt ändå men kan ha dagar när jag på riktigt inte orkar gå ur sägen på 16h. Det funkar inte om man har barn. Detta att be om blöjbyte efter förlossningen... ja som förälder kommer det komma betydligt värre saker.
Igen, jag ska egentligen diska men sitter här och skriver.
Samt detta med SOC kostar enorma pengar, det är ingen som har tid för att bara jävlas där, de ser till barnets bästa och de + utredningshemmet har bedömt att det är hos biologiska pappan.
Igen, får se hela om jag orkar diska och handla nångång...
sry för textvägg o7