2026-01-28, 16:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonob
Det finns människor som tycker precis tvärtom mot vad du gör. Som tycker att högern skapat hat och splittring. Att landet leds av fel regering.

Ändå gör de sin plikt och skyddar Sverige mot yttre hot. De skyddar alla i Sverige, inklusive dig. Tack vare deras insatser så fungerar samhället.

Du klarar inte av att delta i försvaret av landet, alltså är du oduglig.
Nej det stämmer inte om du tänker efter, det är de från andra sidan som har spridit hat mot högern och inte velat lyssna på dem, utan bara skrikit rasist, nazist och fascist när de protesterat. Aldrig velat diskutera utan bara försökt tysta andra och försökt demonisera dem. Lite som du agerar väl. Bara epitet och hat mot andra.

Du tror väl inte att vänstern ska försvara landet, de mest inbitna vapenvägrare som finns. De står inte på Sveriges sida. de vill riva ned samhället skapa hat och konflikt och införa diktatur, så de kan tvinga alla att tycka som dem.
Men kan förstås se de mest inbitna till höger som problemet, även om de brukar vara de bästa soldaterna. Men om man då ser vänsterextremisterna som goda, är man inte riktigt klok. Aldrig hört talas om sovjet?

Så klart jag klarar av att försvara Sverige, men du måste förklara varför jag ska göra det och vilka jag egentligen ska försvara. Ska jag försvara vänstern som vill utplåna vita svenskar som folk, krossa deras traditioner och kultur. Som kallar dem för skit och vill trycka ned dem. De som hatar vita svenska män bara utifrån sin hudfärg och kön utifrån sin egen marxistiska rasbiologi. De som säger att vita människor är skyldiga till all värdens ondska. Varför ska jag försvara dem. Förklara.
Citera
2026-01-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Varför ska jag försvara dem. Förklara.

Som jag nämnde tidigare så funkar det inte att skylla ifrån sig.

Frågan är om du skulle göra det eller inte. Om inte så är du oduglig.
Citera
2026-01-28, 17:49
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Som jag nämnde tidigare så funkar det inte att skylla ifrån sig.

Frågan är om du skulle göra det eller inte. Om inte så är du oduglig.
De är du som är oduglig, då du klipper och inte svara på frågan eller diskuterar det jag sagt.
Du får väl ta HBQT, inavandrarna och vänstern och ut och kriga. Lycka till.

Ett tips, att håna andra kommer inte få dem att ställa sig på din sida.
Jag kanske skulle försvara andra, men du får nog klara dig själv, för du bryr dig själv inte om andra. Varför skulle någon bry sig om dig då?
Citera
2026-01-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Varför skulle någon bry sig om dig då?

Hela samtalet handlade om att försvara landet och sina landsmän militärt.

I det ingår att försvara sådana som tycker och är helt annorlunda än en själv, något som verkar vara ett problem för dig.

Jag klipper bort alla försök att skuldbelägga andra för dina egna tillkortakommanden.

Det är inte av intresse att läsa om vad en inadekvat person tycker och tänker om sakernas tillstånd.
Citera
2026-01-29, 14:08
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Sverige är ett fritt och suveränt land. Det finns ingen ockupationsmakt som styr landet.

Faktumet är att ifall man är oduglig och en förrädare så är man en oduglig förrädare oavsett hur länge eller väl man resonerar kring det hela.

Tja, du är ju precis liika oduglig och allmän förrädare om man utgår från den verkliga samhällsordningen. Skydda vita kvinnor och barn från proxykrig och allmän utrotning, det syftet arbetar du aktivt emot av oklara skäl. Kanske är du inte vit själv?
Citera
2026-01-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Tja, du är ju precis liika oduglig och allmän förrädare om man utgår från den verkliga samhällsordningen. Skydda vita kvinnor och barn från proxykrig och allmän utrotning, det syftet arbetar du aktivt emot av oklara skäl. Kanske är du inte vit själv?

Enligt den rådande samhällsordningen så är det du som är inadvekvat, inte kan försvara ditt land och agerar nyttig idiot åt främmande makt.

Jag är inte intresserad av att läsa psykotiska vanföreställningar om hur "verkligheten" förhåller sig.

Jag väntar tålmodigt på att få se såna som dig gråta ut i morgonsoffan om hur livet gått snett och hur det ledde dem in på fel väg.
Citera
2026-01-29, 18:47
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Enligt den rådande samhällsordningen så är det du som är inadvekvat, inte kan försvara ditt land och agerar nyttig idiot åt främmande makt.

Jag är inte intresserad av att läsa psykotiska vanföreställningar om hur "verkligheten" förhåller sig.

Jag väntar tålmodigt på att få se såna som dig gråta ut i morgonsoffan om hur livet gått snett och hur det ledde dem in på fel väg.

Jag lever absolut inte som man ska enligt dig nej, vilket är ett friskhetstecken. Jag däremot glädjer mig åt att du är en evolutionär återvändsgränd. Vi kanske ska nöja oss så?

Vad ska jag gråta över? Lever ett sjukt bra liv, världsomständigheterna är tråkiga men jag är ingen vit profet motsvarande Adolf Hitler som kan förändra historien. Jag kan dock leva som jag lär och det gör jag.

Bra att du lever som en eremitkräfta på nätet. Det unnar jag dig din lille knäppgök.
Citera
2026-01-29, 19:34
Medlem
Citat:
Jag lever absolut inte som man ska enligt dig nej, vilket är ett friskhetstecken.

Vi gör det konkret.

I ett land finns två personer. Den ena vill försvara sitt land och folk. Den har utbildat sig. Den anses modig och viktig för samhället den verkar i. Är en del av gemenskapen och kan sova tryggt vetande att de skarpaste hjärnorna i landet jobbar åt samma håll.

Sen finns det en annan. Han bidrar inte till samhället. Han står utanför gemenskapen och befinner sig på botten av samhället. Han har utbildat sig på anrika lärosäten som flashback och 4chan. Det är ingen som tror på samma saker som honom för att de inte stämmer. Människor i samhället spottar åt hans håll. Han anses feg, moraliskt och psykiskt störd.

Det är många som går från botten av samhället med gråten i halsen samtidigt som det inte är någon som går åt andra hållet.

Vad kan det bero på, vem är knäppgöken här?
Citera
2026-01-29, 20:04
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Vi gör det konkret.

I ett land finns två personer. Den ena vill försvara sitt land och folk. Den har utbildat sig. Den anses modig och viktig för samhället den verkar i. Är en del av gemenskapen och kan sova tryggt vetande att de skarpaste hjärnorna i landet jobbar åt samma håll.

Sen finns det en annan. Han bidrar inte till samhället. Han står utanför gemenskapen och befinner sig på botten av samhället. Han har utbildat sig på anrika lärosäten som flashback och 4chan. Det är ingen som tror på samma saker som honom för att de inte stämmer. Människor i samhället spottar åt hans håll. Han anses feg, moraliskt och psykiskt störd.

Det är många som går från botten av samhället med gråten i halsen samtidigt som det inte är någon som går åt andra hållet.

Hehe, "sitt land och sitt folk". Länge Leve den Ariska Rasen, spotta på frimurarsäten som konungahuset och judiska silverpenningar - tvi! Det där landet du snackar om får du försvara själv?

Keep ya Bugatti and Imma keep muh Blood and Soil
Citera
2026-01-29, 20:16
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Vi gör det konkret.

Din söta beskrivning av dig själv får mig att småle "modig och viktig", "skarpaste hjärnorna", "kan sova tryggt"... det var ju ett skapligt självförtroende du uppvisar i brist på annat.

Jag märker att du inte vuxit upp i något bättre bemedlat samhälle, läst någon prestigeutbildning, arbetat och rört dig i kretsar med både inflytande och pengar osv. Det finns gott om marginaliserade människor med marginaliserade åsikter, men det finns också helt andra människor ur alla samhällsklasser med åsikter som du tar för givet enbart tillhör någon kognitivt nedsatt byfåne i innersta Norrland (som f.ö lika ofta är vänsterextrem). Så är inte fallet, men att vara politiskt dissident kommer med ett pris så vi är många som behöver vara försiktiga utåt. Det finns en del, främst yngre, som inte varit försiktiga nog och åkt fast i regimens fångstnät, du kommer säkert på en del själv om du tänker efter... barn till ministrar, näringslivstoppar, elever antagna till de främsta universiteten i Skandinavien (om vi riktar blicken mot just Norden) osv. Vi är många som rör oss helt öppet i samhället som inte har våra åsikter tatuerat i pannan för att underlätta din identifiering av fienden, men som fortfarande skulle heila hjärtligt åt det svarta hakkorset i händelse av en liten trivsam militärkupp eller två. Vi finns överallt, A-bob!
Citera
2026-01-30, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
"sitt land och sitt folk"

Det är vad det handlar om.

Citat:
Så är inte fallet, men att vara politiskt dissident kommer med ett pris så vi är många som behöver vara försiktiga utåt.

Du behöver alltså leva som en råtta.

Det låter verkligen som att befinna sig i toppskiktet av samhället. Att smyga runt i botten av träsket
Citera
2026-01-30, 17:36
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:

Du behöver alltså leva som en råtta.

Det låter verkligen som att befinna sig i toppskiktet av samhället. Att smyga runt i botten av träsket

Jag förstår att det är det enda du kan relatera till och jag beklagar att ditt liv blev så trist, det matchar dina åsikter. Köp en enkelbiljett till Ukraina och bli den modige soldat du fantiserar om att vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in