2026-01-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Tror inget, stämmer säkert. Vem skulle rösta på M igen? Tuffe uffe har ju inte gjort ett skit åt något förutom att skänka bort vår stadskassa till höger och vänster.

Nu trollar du. Nu är det iofs Jimmie och Ebba som gjort allt men Ulf har låtit dem.
Det har ju skett UNDERVERK på dessa 3,5 år. Eller är du en våldtäktsman som inte vill sitta inne? En pensionär som vill betala mer skatt? En som vill invaderas? En som inte har körkort och behöver tanka ibland?
Citera
2026-01-28, 08:33
Medlem
lundaelevs avatar
50/50 nu
Citera
2026-01-28, 08:34
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Tror inget, stämmer säkert. Vem skulle rösta på M igen? Tuffe uffe har ju inte gjort ett skit åt något förutom att skänka bort vår stadskassa till höger och vänster.

Skulle inte rösta på M fast skulle definitivt rösta på ett parti som stödjer honom igen.
Citera
2026-01-28, 08:34
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Nu trollar du. Nu är det iofs Jimmie och Ebba som gjort allt men Ulf har låtit dem.
Det har ju skett UNDERVERK på dessa 3,5 år. Eller är du en våldtäktsman som inte vill sitta inne? En pensionär som vill betala mer skatt? En som vill invaderas? En som inte har körkort och behöver tanka ibland?

Vad av detta har uffe gjort? Inget, förutom skänka bort vår stadskassa.

Jag har inte påstått att kärringen maggan e bättre.
Citera
2026-01-28, 08:44
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Många läsare av Aftonbadet kommer förfäras över att 29% påstår sig rösta (sd).

Det kan nog också vara så att det finns de som förfäras över att så många SD:are läser Aftonbladet.

Det är ju nämligen vad siffrorna visar, de visar inte hur svenskarna skulle rösta i ett val, de visar vilka partisympatier som Aftonbladets läsare har.

Jag har levt med den missuppfattningen att SD:are "hatar" Aftonbladet, men det är helt tydligt fel. Relaterar man de här siffrorna till den senaste riktiga gallupen så är det ju en större andel av SD-väljarna än sosseväljarna som läser Aftonbladet. Intressant.
Citera
2026-01-28, 08:47
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Inget! Varför ska man rösta på partier som ändå inte håller vad de lovar? När ska folk inse det vet jag icke.

"Knäcka gängen" har man ju hört många säga, floskler, floskler och åter floskler.
Citera
2026-01-28, 09:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Trodde inte högerfolk läste Aftonbladet så är ändå förvånande.
Jag röstar på SD och kommer göra det i nästa val också och har ledsnat på Aftonbladet helt då deras nyheter är mer vänsterskruvade än SVT plus all deras irriterande reklam.

Kollar jag nyheterna så är det SVT och Expressen, ingen av dessa är bra men hos SVT så slipper man reklamen och allt skit om såpaskådisar och kändisar som jag skiter fullständigt i.
Ser jag någon intressant artikel som jag vill ha mer information om vad som egentligen hänt så går jag till Flashback för där får man oftast veta sanningen även om det kanske tar en stund.

Skulle aldrig i mitt liv betala för några nyheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det kan nog också vara så att det finns de som förfäras över att så många SD:are läser Aftonbladet.

Det är ju nämligen vad siffrorna visar, de visar inte hur svenskarna skulle rösta i ett val, de visar vilka partisympatier som Aftonbladets läsare har.

Jag har levt med den missuppfattningen att SD:are "hatar" Aftonbladet, men det är helt tydligt fel. Relaterar man de här siffrorna till den senaste riktiga gallupen så är det ju en större andel av SD-väljarna än sosseväljarna som läser Aftonbladet. Intressant.

Är av samma åsikt, se ovan.
Citera
2026-01-28, 09:06
Medlem
Dofternas avatar
Nån som har en länk? Hittar inget hos AB.
Citera
2026-01-28, 09:32
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
50/50 nu

Spännande! Jag har lagt två röster på SD. En från datorn och en från mobilen. 🥳
Citera
2026-01-28, 09:34
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nån som har en länk? Hittar inget hos AB.

Aftonbladets stora valundersökning
Citera
2026-01-28, 09:35
Medlem
pn222jws avatar
Finemang! Valet kommer att handla om ekonomin. Svenska staten ska skydda kapitaltillgångar - inte bara omfördela dom. Om Vance flyttar in i VIta Huset 2029 måste (bland andra) Åkesson ha en ministerpost så att några toppolitiker åtminstone talar samma språk som USA. Borgerliga svenskar och nationalistiska svenskar kan hjälpas åt för säkerhetens skull.
Citera
2026-01-28, 09:37
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Inget! Varför ska man rösta på partier som ändå inte håller vad de lovar? När ska folk inse det vet jag icke.

"Knäcka gängen" har man ju hört många säga, floskler, floskler och åter floskler.

Tidö-gänget försöker i alla fall, vilket är mer än den förra regeringen kan skryta om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in