Citat:
Ursprungligen postat av
Jeus
Jag förstår att marginalerna är höga och det kan gå runt på sommaren men nuförtiden ser man glassbilen lika ofta på vintern som på sommaren. Jag har själv aldrig sett någon köpa något från den i området där jag bor eller i närområdet.
Det finns ett inlägg här i forumet från 2023 (tror jag det var) där en säljare skrev att han sålde till butiker för stora summor under högsäsong på sommaren men hur kan det generera tillräckligt med vinst för resterande 10 månader? Dessutom måste man som företag beställa via deras hemsida och leveransen sker när glassbilen besöker det området. Varför beställa från hemglass när det finns billigare och snabbare leverantörer?
Om man tar på sig foliehatten och spekulerar så är det en otroligt bra bulvan för signalspaning eller liknande aktiviteter, inte bara för att det glassbil utan att man kan ju använda teknik med väldigt hög effekt då det kan kylas med hjälp av aggregatet.
Det låter märkligt att Nestlé skulle äga ett bolag som ägnar sig åt signalspaning. Varsego har jag aldrig hört talas om, vem äger det bolaget?
Dessutom känns konceptet som onödigt bökigt för att bedriva signalspaning. Det kan väl göras betydligt smidigare.
I övrigt håller jag med om funderingarna.