2026-01-27, 17:43
Medlem
När jag mött sydostasiater eller ja även indier, så har de varit civiliserade och rätt trevliga att möta. Den känslan får man inte från folk från mellanöstern eller afrika. Det är som natt och dag.

Jag tror att om vi istället hade fått hit 2 miljoner thailändare, kineser och japaner så hade stämningen i samhället varit god och trevlig. Vi hade inte suttit och skrivit om kriminalitet eller religionskrig eller att invandrare knappt kan läsa och skriva. Vi hade inte heller haft alla bidragsberoende folk som aldrig kommer att arbeta och leva på bidrag till dödsdagar.

De som kommer från sydostasien är högutbildade eller lågutbildade, men oavsett så är de arbetsflitiga och gör rätt för sig. Det är inte heller de som står för all korruption som vi ser nu. Man ser dem i alla möjliga arbetsplatser och arbetsroller och hur de smörjer kugghjulen såsom man ska göra för att all verksamhet ska fungera.

Visst finns det undantag och det är tråkigt, men statistiken håller säkert med mig här, att det är färre från sydostasien som gör brott. De är helt enkelt stabilare.

Givetvis så känner folk från mellanöstern och afrika av det här och är inte så glada över de från sydostasien och jag tror att merparten av den ogillande attityden kommer från mena-folket för en asiat är i grunden rätt ärlig om att göra rätt för sig och säger Du jobba, annars gå härifrån...
Citera
2026-01-27, 18:57
Medlem
HBTKuks avatar
Kineserna är lättintegrerade, tror jag. Jag känner en kines som kom hit i tonåren. Han har aldrig sett tillbaka. Driver företag och kuskar runt i hela landet. Hederssvenne.
Citera
2026-01-27, 19:09
Medlem
Förfallet har gått så pass långt i det här landet att vid det här laget kan man vara nöjd bara de som kommer hit inte är kriminella och aktivt förstör samhället.

De flesta kineser och thailändare är inte kriminella så det gör väl att de är av de bättre grupperna att ha här. Betyder dock inte att man vill ha in miljoner av dessa heller men bättre än många andra grupper är de definitivt.
Citera
2026-01-27, 19:23
Medlem
Sebzors avatar
Kineser och Thailändare begår inte brott i den utsträckningen som MENA-länderna.
Många av dem är dessutom väldigt drivna och har egna företag som restauranger med mera. Till skillnad från MENA-länderna där de flesta bara vill åt bidrag.

Visst kanske Asiaterna fuskar lite inom restauranger med personal, mat, svarta pengar och så vidare. Men jag tar hellre det än stackars svenska flickor som blir gruppvåldtagna, ungdomar som blir förnedringsrånade eller även mördade. Dessa brotten begår varken Thai eller Kineser.
Citera
2026-01-27, 20:55
Medlem
Kineser är våra nya härskare. De ser ned på oss primitiva människor i väst, anser att vi är dumma och snart kommer de ta över allt och vi blir deras slavar. Draken ska vinna över den ängsliga västerländska haren.

Det tar inte oss på allvar.
Citera
2026-01-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Har du missat sveriges första torped-
Khwanchai Iamchaeng döms till livstid för gängmord
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Pp0Bb5/20-arig-kvinna-doms-till-livstid-for-gangmord

Äh, halvthai och blattebrud. Det är inte många thaikriminella som kommer hit och härjar.
Men det finns helt klart maffia i thailand, och en del psykopater som mördar hela familjer över nån sketen skuld och liknande. Absolut massor av sådant i thailand.
Citera
2026-01-27, 21:02
Medlem
brianmolkos avatar
Hoppas de hjälper till med att bygga ut vår kärnkraft !
Citera
2026-01-27, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
När jag mött sydostasiater eller ja även indier, så har de varit civiliserade och rätt trevliga att möta. Den känslan får man inte från folk från mellanöstern eller afrika. Det är som natt och dag.

Jag tror att om vi istället hade fått hit 2 miljoner thailändare, kineser och japaner så hade stämningen i samhället varit god och trevlig. Vi hade inte suttit och skrivit om kriminalitet eller religionskrig eller att invandrare knappt kan läsa och skriva. Vi hade inte heller haft alla bidragsberoende folk som aldrig kommer att arbeta och leva på bidrag till dödsdagar.

De som kommer från sydostasien är högutbildade eller lågutbildade, men oavsett så är de arbetsflitiga och gör rätt för sig. Det är inte heller de som står för all korruption som vi ser nu. Man ser dem i alla möjliga arbetsplatser och arbetsroller och hur de smörjer kugghjulen såsom man ska göra för att all verksamhet ska fungera.

Visst finns det undantag och det är tråkigt, men statistiken håller säkert med mig här, att det är färre från sydostasien som gör brott. De är helt enkelt stabilare.

Givetvis så känner folk från mellanöstern och afrika av det här och är inte så glada över de från sydostasien och jag tror att merparten av den ogillande attityden kommer från mena-folket för en asiat är i grunden rätt ärlig om att göra rätt för sig och säger Du jobba, annars gå härifrån...

Kan inte komma ihåg en endaste gång en thailändsk förening har sökt miljontals kronor i bidrag. Just de pass buddhisterna har begärt det av Sverige och om det hade varit det har befolkningen varit positiva. Tex i Ragunda kommun där det finns ett litet tempel (Pagoda)
Citera
2026-01-27, 22:11
Avslutad
200 bärplockare från Kina var i Storuman och kändes sig lurade 2010 och skulle gå tre mil.

Blev det bråk? Nej
Blev någon misshandlad eller våldtagen? Nej
Var det mycket skrik och "fuck polisen"? Nej

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l14mmo/nu-flyr-barplockarna-skogarna-i-storuman
Citera
2026-01-27, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Kineser och Thailändare begår inte brott i den utsträckningen som MENA-länderna.
Många av dem är dessutom väldigt drivna och har egna företag som restauranger med mera. Till skillnad från MENA-länderna där de flesta bara vill åt bidrag.

Visst kanske Asiaterna fuskar lite inom restauranger med personal, mat, svarta pengar och så vidare. Men jag tar hellre det än stackars svenska flickor som blir gruppvåldtagna, ungdomar som blir förnedringsrånade eller även mördade. Dessa brotten begår varken Thai eller Kineser.

Enda kriminaliteten som sker är väl slavlöner och happy endings.
Citera
2026-01-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor

De begår massor av brott men gör det i vuxen ålder istället, så de låter inte 12-åringar kasta handgranater. Det är araber och afrikaner som använder barn på det viset.

Både thailändare och kineser arbetar hårt vilket också är en stor skillnad mot araber som bara ser arbete som förnedring.
Citera
2026-01-28, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Kineser är våra nya härskare. De ser ned på oss primitiva människor i väst, anser att vi är dumma och snart kommer de ta över allt och vi blir deras slavar. Draken ska vinna över den ängsliga västerländska haren.

Det tar inte oss på allvar.

Man kan väl inte annat än hålla med dem när vi har låtit oss bli totalt infiltrerade av ett visst folk som vill oss illa som har indoktrinerat oss till att fylla alla våra länder med kriminella från andra sidan jorden som förstör samhällena och samtidigt har fått oss att tro att det är vår enda räddning att göra på det viset.

Ser man utifrån vad vi håller på med så är det svårt att komma till någon annan slutsats än "det dessa håller på med är fan inte klokt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in