2026-01-26, 23:13
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jaha ja... Ja, alla kan väl inte intressera sig för verkligheten redan under detta liv, antar jag.

Jo men en del av oss har ett jobb att gå till också.
Citera
2026-01-26, 23:18
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Saken är den att det knappt finns några kristna.
90 % av de som kallar sig kristna är mindre kristna än uttalat sekulära människor.
Citera
2026-01-26, 23:19
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Saken är den att det knappt finns några kristna.
90 % av de som kallar sig kristna är mindre kristna än uttalat sekulära människor.
Inte i sverige i alla fall.
Citera
2026-01-26, 23:23
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Fråga AI igen vart ursprunget till den kristna europeiska kontexten härstammar ifrån , och du får ett annat svar , tyvär inte i linje med dina föreställningar.
Varenda bildat människa säger dig att det är ett överförande av antiken . Sedan får du tycka vad du vill om det.
Kristendomen har plockat upp arvet, de har inte skapat modern vetenskap ur ingenting
Det var definitivt inte ateister iaf
Citera
2026-01-26, 23:31
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ledsen i ögat över att vi inte är som du förväntade dig att "goda kristna" ska vara?

Du är en flashback-kristen som drar lite bibelcitat för syns skull . Och nej. Jag tror inte att den sorten är goda kristna då vi ateister och staten tog en skilsmässa med statsreligionen 1999 fortfarande inte var tillräckligt för att ni ska få veta er angivna plats i samhällshierarkin där ni får mysa ihop med andra närmast sörjande sedan all religiös makt har tagits ifrån den svenska statskyrkan i våra demokratiska institutioner.

Du kan tycka vad du vill om det. Är du ung så kommer du inte ihåg det. För min skull var det en viktig seger att avlägsna kristendomen ur varenda samhällskropp och institution.

Just på grund av att moraliteten är så jäkla undermålig och människofientlig i grunden. Rent av satanistisk . Ni ska inte ha kontakt med barn framför allt. Ni ska inte tillåtas att helt oövervakat verka helt enkelt

På så vis har alla mina önskningar blivit sanning. Och ni har ingenting att sätta emot -Längre

Nu ska vi bara ta oss an nästa cancersvulst- Islam . Den har ingenting i Sverige att göra. Och den dagen ser jag fram emot
Citera
2026-01-26, 23:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du är en flashback-kristen som drar lite bibelcitat för syns skull . Och nej. Jag tror inte att den sorten är goda kristna då vi ateister och staten tog en skilsmässa med statsreligionen 1999 fortfarande inte var tillräckligt för att ni ska få veta er angivna plats i samhällshierarkin där ni får mysa ihop med andra närmast sörjande sedan all religiös makt har tagits ifrån den svenska statskyrkan i våra demokratiska institutioner.

Du kan tycka vad du vill om det. Är du ung så kommer du inte ihåg det. För min skull var det en viktig seger att avlägsna kristendomen ur varenda samhällskropp och institution.

Just på grund av att moraliteten är så jäkla undermålig och människofientlig i grunden. Rent av satanistisk . Ni ska inte ha kontakt med barn framför allt. Ni ska inte tillåtas att helt oövervakat verka helt enkelt

På så vis har alla mina önskningar blivit sanning. Och ni har ingenting att sätta emot -Längre

Nu ska vi bara ta oss an nästa cancersvulst- Islam . Den har ingenting i Sverige att göra. Och den dagen ser jag fram emot
Ok, moralisk grund kör du med andra ord med.

Lycka till!
Citera
2026-01-26, 23:38
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:

Du kan inte besegra gud, allt du "lyckas med" är för att han tillåter det.
Citera
2026-01-26, 23:46
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Just på grund av att moraliteten är så jäkla undermålig och människofientlig i grunden. Rent av satanistisk.
Det är ateister som förespråkar normaliteten i att ligga med vem som helst när som helst och mörda bebisarna (abort) när det går fel. Vem kallar du satanistisk egentligen.
Citera
2026-01-26, 23:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Att tro på Gud handlar om känslor, inte logik. En önskan att det finns något högre medvetande som styr världen.
Det säger du. Har du bevis?

Själv blev jag snarare livrädd när jag som ateist fattade att Gud existerar, hade alla dagar i veckan önskat att jag kunde få se fram emot en död utan fortsättning. Men som väl är var det 7 miljoner resor bättre nyheter än jag föreställde mig. Hur som haver, så nej:
Absolut inga känslor och önskan om ett högre medvetande som styr allt och ser allt. Lovar!
Citera
2026-01-26, 23:51
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ok, moralisk grund kör du med andra ord med.

Lycka till!

Med all rätt.

Kristendomen (och Islam) är direkt människofientligt tankegods , båda är djupt korrumperade av sina respektive ledarskikt. Men kristendomen har vi kunnat tämja i tid.

Religiösa moraliteter är alltid värt att utmana , därför att det ligger i ateisters övertygelse att religion är en kuvös för att programmera hyggliga människor till vad för tillfället gäller för den politiska makten. Det hela är historiskt sett ett enda fiasko då man drivit ut människor att dö för sina politiker som styr församlingarna.

Och hitills så har vi (Ateister) vunnit seger efter seger på bara 100 år. Vi räddar er från er själva. Ni ska vara tacksamma mot oss helt enkelt Ni är som små barn som saknar konsekvenstänk
Senast redigerad av Upplyften 2026-01-26 kl. 23:53.
Citera
2026-01-26, 23:53
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Med all rätt.

Kristendomen (och Islam) är direkt människofientligt tankegods , båda är djupt korrumperade av sina respektive ledarskikt. Men kristendomen har vi kunnat tämja i tid.

Religiösa moraliteter är alltid värt att utmana , därför att det ligger i ateisters övertygelse att religion är en kuvös för att programmera hyggliga människor till vad för tillfället gäller för den politiska makten. Det hela är historiskt sett ett enda fiasko då man drivit ut människor att dö för sina politiker som styr församlingarna.

Och hitills så har vi (Ateister) vunnit seger efter seger på bara 100 år. Vi räddar er från er själva. Ni ska vara tacksamma mot oss helt enkelt
Jag tycker världen är katastrof nu, den hade säkert varit bättre med mer kristendom.
Men, tänk om du har fel? tänk om jesus faktiskt är ljuset i världen och den ultimata godheten och du har kämpat mot honom med eld i ögonen.

Kan du peka på en enda sak som jesus har sagt eller gjort som låter dåligt på något sätt?
Citera
2026-01-26, 23:56
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Och hitills så har vi (Ateister) vunnit seger efter seger på bara 100 år. Vi räddar er från er själva. Ni ska vara tacksamma mot oss helt enkelt Ni är som små barn som saknar konsekvenstänk
Ni ateister är som någon som hackar av trä från skeppet han är på för att göra en brasa, utan att förstå att det trät behövs för att skeppet inte ska sjunka. Just nu håller skeppet (samhället) på att sjunka.

För guds skull, sluta innan det är för sent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in