2026-01-25, 23:16
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Kanske en dum fråga, då jag inte har hängt med i alla turer…men hur kommer det sig att just Minnesota blivit så händelserikt de senaste dagarna, men ICE-kravaller och annat? Det är en liten skitstat mitt i norra USA och känns väl ganska anspråkslös i ”vanliga” fall eller?

Why are ICE agents in Minneapolis?

https://news.sky.com/story/why-ice-agents-are-in-minneapolis-13491917
Citera
2026-01-25, 23:18
Medlem
Citat:
Kanske en dum fråga, då jag inte har hängt med i alla turer…men hur kommer det sig att just Minnesota blivit så händelserikt de senaste dagarna, men ICE-kravaller och annat? Det är en liten skitstat mitt i norra USA och känns väl ganska anspråkslös i ”vanliga” fall eller?

Denna lilla "skitstat" har råkat vara USAs tätaste migrationsstat sedan USA fick sin flagga. Däribland har många svenskar byggt upp sina liv. Minneapolis har under en period på ungefär 3 år haft en krissituation där politiker har ägnat sig åt polisförrakt, där myndigheter har skickat ut flera hundra årligen till stadens iskalla parker, där vi har haft ett antal fall av polisövergrepp mot medborgare (inklusive det största mediala dödsskjutningen under 2000-talet) och nu två dödsskjutningar mot amerikanska medborgare. Staten har dessutom en överhängande del av USAs somalier som trumpisterna vill deportera (trots att de har levat i staten sedan kolonialtiden). Sedan har Minnesota alltid varit trumpfientligt och politikerna i Minnesota har alltid kritiserat trumpisterna, därför ger nu trumpeten igen.
Citera
2026-01-25, 23:25
Medlem
Citat:
Mycket somalier i Minnesota som alltså ICE jagar? Trodde det var mest svenskättlingar i Minnesota.
Men kom in i matchen somalier har svindlat skattebetalare på ca 19 miljarder dollar...
Citera
2026-01-25, 23:30
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

ICE och maga riktar in sig på demokratiskt styrda stater och städer medvetet.
Är detta ens en fråga?, det är ju allmän känt hur maga beter sig.

Maga-fascister påstår sig vilja skydda amerikaner, bara idioter tror på det.
De klart våldsammaste delstaterna är styrda av republikaner.
Senast redigerad av GustavAnder 2026-01-25 kl. 23:39.
Citera
2026-01-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Djupt demokratisk, Trump vill skapa en konflikt.

Det finns många fler invandrare utan tillstånd (per capita) i andra delstater där ICE skulle göra mer effektivt jobb.

Precis. Minnesota, Kalifornien och New York är de blåaste staterna i hela USA. Därför sätts brunskjortorna in just där. I Texas och Florida finns långt fler papperslösa.
Citera
2026-01-25, 23:42
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease

Det är ju sant. Blev virat för någon vecka sedan hur somaliska klaner har svindlat sig till enorma mängder.
Citera
2026-01-25, 23:43
Medlem
Inte har Zomaluerna levt i Minesota sen kolonialtiden?
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Denna lilla "skitstat" har råkat vara USAs tätaste migrationsstat sedan USA fick sin flagga. Däribland har många svenskar byggt upp sina liv. Minneapolis har under en period på ungefär 3 år haft en krissituation där politiker har ägnat sig åt polisförrakt, där myndigheter har skickat ut flera hundra årligen till stadens iskalla parker, där vi har haft ett antal fall av polisövergrepp mot medborgare (inklusive det största mediala dödsskjutningen under 2000-talet) och nu två dödsskjutningar mot amerikanska medborgare. Staten har dessutom en överhängande del av USAs somalier som trumpisterna vill deportera (trots att de har levat i staten sedan kolonialtiden). Sedan har Minnesota alltid varit trumpfientligt och politikerna i Minnesota har alltid kritiserat trumpisterna, därför ger nu trumpeten igen.
Citera
2026-01-26, 00:06
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Mycket somalier i Minnesota som alltså ICE jagar? Trodde det var mest svenskättlingar i Minnesota.
Du vet väl att somalier är svenska helt automatiskt i alla situationer utom när det passar att dra rasistkortet!
Citera
2026-01-26, 00:06
Avslutad
Citat:
De förföljer oss
Citera
2026-01-26, 00:12
Avstängd
Fraggelrocks avatar
Citat:
För att jag nämnt det i samband med "Fargo"
Fokus på Minnesota nu.
Citera
2026-01-26, 00:17
Avstängd
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimfokus
De förföljer oss
Finns bara oss nu.
Somaliernas sak är våran sak. Jag är sverigefinne.
RuotsinSuomalainen. Finns inte vi och dom. Bara vi.
Är du inte för oss, i Jesu namn är du emot. So long.
Citera
2026-01-26, 00:19
Avstängd
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du vet väl att somalier är svenska helt automatiskt i alla situationer utom när det passar att dra rasistkortet!
Kan du förklara lite bättre vad det där betyder.
Vad det är bra för. Ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in