2026-01-25, 19:04
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Hur kommer det sig att jag mer eller mindre är ensam att sympatisera med detta parti. Jag vill hävda att deras Utopia är bäst och att Sverige borde ha bäst ledning om dem fick 100% men varför tycker ingen annan så. Jag tycker dem är bra i alla frågor även mindre och är absolut inte ett enfrågeparti. Jag tror att om Sverige hade letts av dem skulle vi vara riktigt bra. Vi skulle få en mer högutbildad befolkning som senare skulle stoppa Sveriges nedgång. Partiledaren är Sveriges yngsta och bör därför engagera unga samt att hon kan sympatisera med unga vs en gammal gubbe. Landet är även flexibelt och inte stenhårt idelogiskt drivande utan tar det som är bäst inte en ideologi som håller en tillbaka. Hur kommer det sig att dem är så missförstådda och vad kan dem göra bättre för att få mer sympatisörer
Citera
2026-01-25, 19:09
Medlem
Man vet inte vad man får, dom har ju inte fullt ut tagit steget från S utan viktigast inget SD i regeringen.
Citera
2026-01-25, 19:11
Medlem
franges avatar
Det är inget som hindrar. Frågan är ju snarare varför man skulle rösta på dem? Vad är det de står för, egentligen? Vad är det de vill med sin politik?

Det enda de har hostat fram under 2025 är ju en massa olika förbud mot allt möjligt - vilket ju snarare är diametrala motsatsen till att vara liberal. Förbudspartiet, skulle snarare vara ett passande namn.
Citera
2026-01-25, 19:11
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
TS, är det bra att partiledare fru Mohammeson (L) blockerar det däringa lilla stödhjulet till Tidö?
Citera
2026-01-25, 19:13
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är inget som hindrar. Frågan är ju snarare varför man skulle rösta på dem? Vad är det de står för, egentligen? Vad är det de vill med sin politik?

Det enda de har hostat fram under 2025 är ju en massa olika förbud mot allt möjligt - vilket ju snarare är diametrala motsatsen till att vara liberal. Förbudspartiet, skulle snarare vara ett passande namn.
https://www.liberalerna.se/politik tycker att om man tar fråga för fråga här så är mycket bra men är dem för klantiga på att få ut det. Som jag lite skrev i inledning så har dem ju rätt i allt fråga för fråga och om du ser här så är dte förhållande klart vad dem står för
Citera
2026-01-25, 19:15
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staffesmurfson
https://www.liberalerna.se/politik tycker att om man tar fråga för fråga här så är mycket bra men är dem för klantiga på att få ut det. Som jag lite skrev i inledning så har dem ju rätt i allt fråga för fråga och om du ser här så är dte förhållande klart vad dem står för
Jag tänker inte gå in på någon länk för att se vad som skall diskuteras. Du får allt ta och räkna upp deras politik här i tråden för att du skall ha någonting att överhuvudtaget diskutera.

Vad exakt har de "rätt i allt" i för frågor? Var god räkna upp.
Citera
2026-01-25, 19:15
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
TS, är det bra att partiledare fru Mohammeson (L) blockerar det däringa lilla stödhjulet till Tidö?
Tycker det är ganska klantigt en lösning som jag skulle kunna tänka mig är att Ebba bush e.v blir statsminister då L aldrig skulle släppa fram Jimmie och SD nog inte skulle släppa fram Kris(us)terson men i så fall måste dem säga det
Citera
2026-01-25, 19:17
Medlem
Man påstår ju sig vara ett frihetligt sinnat parti och man kanske skulle gått "all-in" på någon kraftigt libertariansk linje. Krav på kraftigt minskad stat, platt skatt, avskaffande av icke-frihetliga lagar som Hets mot folkgrupp osv. Det skulle åtminstone vara lite roligt och få folk att höja på ögonbrynen. Jag menar, med tanke på hur dålig opinionen varit för Liberalerna borde man nog övervägt något drastiskt.

Eller nej förresten, varför inte istället måla in sig i ett hörn och bygga hela sin politik på att vara anti-SD. Vem behöver en egen politik.
Citera
2026-01-25, 19:26
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symmetrisk
man kanske skulle gått "all-in" på någon kraftigt libertariansk linje. Krav på kraftigt minskad stat, platt skatt, avskaffande av icke-frihetliga lagar som Hets mot folkgrupp osv. Det skulle åtminstone vara lite roligt och få folk att höja på ögonbrynen.
(L) som libertardianer hade varit sexigt på riktigt. Svensken, som har skägget fast i den röda brevlådan hade förfärats men här från forumet hade en free wheelin' fru Mohammson helt klart vunnit gäng röster på göra en ronpaul.
Citera
2026-01-25, 19:28
Medlem
Det skitpartiet vore bland det sista jag skulle rösta på.
Citera
2026-01-25, 19:35
Medlem
För att de är för ideologiska och inte pragmatiska eller vetenskapliga. De kunde kanske varit ett bättre som ett parti för religiösa? Man tror på det ena eller det andra och så är det.
Citera
2026-01-25, 19:38
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staffesmurfson
Hur kommer det sig att jag mer eller mindre är ensam att sympatisera med detta parti. Jag vill hävda att deras Utopia är bäst och att Sverige borde ha bäst ledning om dem fick 100% men varför tycker ingen annan så. Jag tycker dem är bra i alla frågor även mindre och är absolut inte ett enfrågeparti. Jag tror att om Sverige hade letts av dem skulle vi vara riktigt bra. Vi skulle få en mer högutbildad befolkning som senare skulle stoppa Sveriges nedgång. Partiledaren är Sveriges yngsta och bör därför engagera unga samt att hon kan sympatisera med unga vs en gammal gubbe. Landet är även flexibelt och inte stenhårt idelogiskt drivande utan tar det som är bäst inte en ideologi som håller en tillbaka. Hur kommer det sig att dem är så missförstådda och vad kan dem göra bättre för att få mer sympatisörer

Jag slutade rösta på dåvarande Fp 1991 när Bengt Westerberg resten sig och lämnade en tv-studio när Ian Wachtmeister var på väg in.
BW gjorde detta som en protest.
Det visade på brist på respekt för olika åsikter, och därmed också brist på respekt för demokratin.

Jag skulle aldrig rösta på ett parti som uttalar att "de aldrig skulle sitta i regering med den eller den".
Det är omoget, oansvarigt, egobanalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in