Citat:
Ursprungligen postat av
Staffesmurfson
Hur kommer det sig att jag mer eller mindre är ensam att sympatisera med detta parti. Jag vill hävda att deras Utopia är bäst och att Sverige borde ha bäst ledning om dem fick 100% men varför tycker ingen annan så. Jag tycker dem är bra i alla frågor även mindre och är absolut inte ett enfrågeparti. Jag tror att om Sverige hade letts av dem skulle vi vara riktigt bra. Vi skulle få en mer högutbildad befolkning som senare skulle stoppa Sveriges nedgång. Partiledaren är Sveriges yngsta och bör därför engagera unga samt att hon kan sympatisera med unga vs en gammal gubbe. Landet är även flexibelt och inte stenhårt idelogiskt drivande utan tar det som är bäst inte en ideologi som håller en tillbaka. Hur kommer det sig att dem är så missförstådda och vad kan dem göra bättre för att få mer sympatisörer
Jag slutade rösta på dåvarande Fp 1991 när Bengt Westerberg resten sig och lämnade en tv-studio när Ian Wachtmeister var på väg in.
BW gjorde detta som en protest.
Det visade på brist på respekt för olika åsikter, och därmed också brist på respekt för demokratin.
Jag skulle aldrig rösta på ett parti som uttalar att "de aldrig skulle sitta i regering med den eller den".
Det är omoget, oansvarigt, egobanalt.