Citat:
Så vitt jag förstått så nej, det blir ingen jury i hovrätten om överklagan tas upp.
Ja extremt låg chans att domaren ändra juryns beslut. Det intressant blir straffet som fastslås och det avgör förstås om Sara vill överklaga.
Ta Patrik som exempel. Han utsattes som barn men sa inget om det förrän i vuxen ålder. Det finns inga metoder för att veta hur många liknande fall som finns.
Man ska heller inte underskatta förändringarna i samhället som skett mycket snabbt. Den sjuka transkulturen har blossat upp snabbt och normaliserats. Detta påverkar rimligen övergreppen kraftigt. Att vi fick Vilma nu är knappast en slump,
Ja extremt låg chans att domaren ändra juryns beslut. Det intressant blir straffet som fastslås och det avgör förstås om Sara vill överklaga.
Ta Patrik som exempel. Han utsattes som barn men sa inget om det förrän i vuxen ålder. Det finns inga metoder för att veta hur många liknande fall som finns.
Man ska heller inte underskatta förändringarna i samhället som skett mycket snabbt. Den sjuka transkulturen har blossat upp snabbt och normaliserats. Detta påverkar rimligen övergreppen kraftigt. Att vi fick Vilma nu är knappast en slump,
Tack för svaret angående överklagan.
Patrik är just ett bra exempel på att föregående skribent har rätt. GM profilen är ofta någon som är ostraffad, som barnet umgås med nära. Dvs Familj, släkt, bekant till familjen eller någon som barnet har ofta kontakt med dvs skola, sport eller genom annan hobby. Alltså inte någon främmande person som tidigare har varit straffad. Till ex Vilma, och om hen är en sexualsadist, som dödar, så kan jag räkna dem på en hand under de senaste 60åren. Det är väl bl.a Sten-erik eriksson och Anders Eklund (Men där kan det vara en hjärnskada efter en olycka). Men det finns säkert några till.
Jag ska säga att jag håller med den förra skribenten och massor med experter inklusive många poliser att dumpen ökar risken för övergrepp i stället för minskar.
På grund av det nya sättet att kommunicera (internet) tycker jag nog att polisen (inga andra) ska får rätt med brottsprovokation när der gäller sexbrott mot barn. Dvs få kontakt med dem på nätet. Däremot måste vi också bli bättre med att ge personer som diagnoserar sig själv som pedofil att få hjälp anonymt. Även om pedofili inte går/är svår botat så kan man få dessa personer att inte begå illegala handlingar.
När det gäller mörkertal och andelar blir det bara intersant om mörkertalets fördelning skulle skilja sig mot vad man redan vet. Och det offerundersökningar säger är andelen kända GM för BO skulle möjligen vara ännu högre. Men undantag nu för det nya sättet att kommunicera. Det senare ökar nog risken för brott, men också att GM åker fast. Internet lämnar spår.
Slutligen, en grupp GM, som jag är väldigt säker är underrapporterade är kvinnor. De flesta kvinnliga GM behöver inte heller använda internet. Genom ofta en hög tillfällighetsstruktur i deras liv, så har kvinnliga GM ofta har en lättare möjligthet att hitta offer bland barn de känner väl. Dessutom så anmälningsviljan nog ännu lägre bland BO när det gäller kvinnliga GM, speciellt om det gäller hebefiler.