2026-01-25, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jo det är glest. Jag har bott dör i 10 år.

Nej inte glest.... Bott där hela livet...
Citera
2026-01-25, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Min magkänsla sa tidigt i morse att hon hittas idag. Än är inte dagen slut, men jag börjar starkt tvivla på min magkänsla. I den bästa av världar är hon vid liv och har hållit sig undan av fri vilja, något jag dock inte hyser så stor förhoppning till. Önska får man.

Hur vanligt är det att man vid självmord inte lämnar något som helst "farväl" till efterlevande? Ett SMS, en lapp med något som talar om att nu orkar jag inte mer?
Jag har aldrig haft den tanken, men om jag nu skulle få för mig det så tror jag att jag skulle skriva något till mina nära. Får fan gråten i halsen bara jag tänker tanken på vad jag skulle skriva.

Fast hon kan ju ha lämnat avskedsbrev, jag tycker det är troligt med tanke på att ingen brottsmisstanke fanns ens från början, dessutom förklarar det väl också makens val av ord som man först tyckte kändes lite konstigt formulerat?
Och med tanke på att hon inte hittats, ingenting om att hennes mobil pingats så den är troligtvis kvar hemma, och det verkar inte finnas några ledtrådar att gå på öht, så är det väl möjligt att hon kan ha planerat försvinnandet väl och att hon inte vill bli hittad?
Men såklart man hoppas ju för familjens skull att hon hittas och särskilt vid liv, men det är nog inte troligt efter såhär många dagar tyvärr?
Citera
2026-01-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelett
Men snälla! Vilken mamma lämnar sina barn att tro att man är död för att kunna vara med sin älskare?! Det är ju helt befängt resonerat. Bilden du länkat till visar ju dessutom en bild på två kvinnor. Kom igen nu.
Nämen det är inte samma kvinna, hur tokigt får det bli?
Citera
2026-01-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Fast hon kan ju ha lämnat avskedsbrev, jag tycker det är troligt med tanke på att ingen brottsmisstanke fanns ens från början, dessutom förklarar det väl också makens val av ord som man först tyckte kändes lite konstigt formulerat?
Och med tanke på att hon inte hittats, ingenting om att hennes mobil pingats så den är troligtvis kvar hemma, och det verkar inte finnas några ledtrådar att gå på öht, så är det väl möjligt att hon kan ha planerat försvinnandet väl och att hon inte vill bli hittad?
Men såklart man hoppas ju för familjens skull att hon hittas och särskilt vid liv, men det är nog inte troligt efter såhär många dagar tyvärr?
Sant. Och det går man troligtvis inte ut med. Oj va svårt
Citera
2026-01-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Håller med dig här. Det finns mängder av anledningar att personer fortsätter leva tillsammans. Långt ifrån alla skiljer sig fast de kanske skulle må bättre av det.

Var inte det jag ens menade från början. Vet mycket väl att de flesta kämpar på hur svårt det än kan kännas mellan varven och det vore väl konstigt om de flesta gav upp vid minsta lilla..det jag menade var att det är nog inte särskilt vanligt att man kämpar tills man väljer att ta sitt liv, istället för att acceptera att det inte funkar längre och ser separation som något bra för alla?
Jag känner i alla fall ingen som valt att ta sitt liv pga den inte vill skiljas eller att den andre inte accepterar att man lämnar, jag har svårt att tro att det är vanligt att det går så långt i ett modernt samhälle som är så öppet med massor av konstellationer? Såvida de möjligtvis inte är djupt religiösa eller riktigt gammaldags i sina normer, då kanske inte acceptans finns på samma sätt men det är bara en gissning och ingenting jag vet?
Citera
2026-01-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Sant. Och det går man troligtvis inte ut med. Oj va svårt
Nä man skulle ju inte vilja gå ut med det offentligt om det lämnats ett sista brev, det enda man har som förklarar och som man kan och ska greppa verkligheten från och förstå och acceptera sin partnes val och barnens andre förälder, det tror jag inte någon vill visa upp för andra, det är deras och bara deras?

Jag tyckte ju makens val i inlägget saknade desperation och oro, men just därför tror jag han redan visste att det var försent och ville bara hitta henne, så nu förstår man sorgen i hans ordval istället, så sorgligt och tungt det måste varit att skriva det och ändå förstå men försöka hoppas för deras barns skull och försöka hålla modet uppe, det är hemskt att inse att man troligtvis tänkt väldigt fel?
Senast redigerad av Onemisstake 2026-01-25 kl. 17:28.
Citera
2026-01-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Nä man skulle ju inte vilja gå ut med det offentligt om det lämnats ett sista brev, det enda man har som förklarar och som man kan ska greppa verkligheten och förstå och acceptera att ens partner och barn, det tror jag inte någon vill visa upp för andra?
Jag tyckte ju makens val i inlägget saknade desperation och oro, men just därför tror jag han redan visste att det var försent och ville bara hitta henne, så nu förstår man sorgen i hans ordval istället, så sorgligt och tungt det måste varit att skriva det och ändå förstå men försöka hoppas för deras barns skull och försöka hålla modet uppe, det är hemskt att inse att man troligtvis tänkt väldigt fel?
Jag har svårt att sätta mig in i en sån situation, men jag hade inte låtit mina barn sväva i nån form av hopp om att hitta föräldern vid liv om jag visste om planen att avsluta livet. Jag hade kanske, jag skriver kanske, för jag kan inte riktigt greppa hur man beter sig i sånt läge, ändå gått ut offentligt att det handlar om ett självvalt försvinnande där personen inte mår bra och troligen valt att avsluta sitt liv.

Jag sitter hemma i ett varmt hem och har inte en susning om något alls när det kommer till kritan.
Låt oss hoppas på det bästa.
Citera
2026-01-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Håller med dig här. Det finns mängder av anledningar att personer fortsätter leva tillsammans. Långt ifrån alla skiljer sig fast de kanske skulle må bättre av det.

Hur var hennes mans mentala hälsa?
Missbruk?
Psykos?
Depression?
Citera
2026-01-25, 17:37
Medlem
Du menar hur den är? Lr tänker du tbx tidigare i livet? Annars Kanon förutom att han håller på Degerfors det är ju lite deprimerande

Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Hur var hennes mans mentala hälsa?
Missbruk?
Psykos?
Depression?
Citera
2026-01-25, 17:41
Medlem
Det är mycket märkligt att de inte hittar några spår efter henne. Ingenting alls. Kan det vara så att hon har fått hjälp att försvinna? Hämtad av en vän med bil? Då kan hon ju vara var som helst. både i och utanför Sverige.
Citera
2026-01-25, 17:49
Medlem
Så mycket dravel i den här tråden. Många som sitter och killgissar hej vilt, fast får det att låta som att de vet vad de talar om. Folk fattar inte heller vad som är trådsanningar och vad som är fakta, läsförståelsen är på sina håll obefintlig. Tycker det är magstarkt att peka ut maken som mördare (bl.a utifrån hans ordval i efterlysningen) när polisen gått ut med att det inte finns misstanke om brott. De vet garanterat mycket mer om P och hennes eventuella mående än någon här inne. Jag hoppas de hittar henne snarast.
Citera
2026-01-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajron
Så mycket dravel i den här tråden. Många som sitter och killgissar hej vilt, fast får det att låta som att de vet vad de talar om. Folk fattar inte heller vad som är trådsanningar och vad som är fakta, läsförståelsen är på sina håll obefintlig. Tycker det är magstarkt att peka ut maken som mördare (bl.a utifrån hans ordval i efterlysningen) när polisen gått ut med att det inte finns misstanke om brott. De vet garanterat mycket mer om P och hennes eventuella mående än någon här inne. Jag hoppas de hittar henne snarast.
Det finns som du säger typ inget alls i hela tråden som säger något alls mer än att hon är försvunnen, att polisen inte misstänker brott. Håller med, hoppas de hittar henne snarast för allas skull!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in