Citat:
Ursprungligen postat av
Anti-tanten
Min magkänsla sa tidigt i morse att hon hittas idag. Än är inte dagen slut, men jag börjar starkt tvivla på min magkänsla. I den bästa av världar är hon vid liv och har hållit sig undan av fri vilja, något jag dock inte hyser så stor förhoppning till. Önska får man.
Hur vanligt är det att man vid självmord inte lämnar något som helst "farväl" till efterlevande? Ett SMS, en lapp med något som talar om att nu orkar jag inte mer?
Jag har aldrig haft den tanken, men om jag nu skulle få för mig det så tror jag att jag skulle skriva något till mina nära. Får fan gråten i halsen bara jag tänker tanken på vad jag skulle skriva.
Fast hon kan ju ha lämnat avskedsbrev, jag tycker det är troligt med tanke på att ingen brottsmisstanke fanns ens från början, dessutom förklarar det väl också makens val av ord som man först tyckte kändes lite konstigt formulerat?
Och med tanke på att hon inte hittats, ingenting om att hennes mobil pingats så den är troligtvis kvar hemma, och det verkar inte finnas några ledtrådar att gå på öht, så är det väl möjligt att hon kan ha planerat försvinnandet väl och att hon inte vill bli hittad?
Men såklart man hoppas ju för familjens skull att hon hittas och särskilt vid liv, men det är nog inte troligt efter såhär många dagar tyvärr?