2026-01-25, 15:18
Medlem
whogivesafucks avatar
Blir intressant att se om det kommer ut något till veckan om vad proverna verkligen visade.
Lite underligt att åklagaren pratar om "aktuella utredningsåtgärder"
Hade det inte funnits någonting borde han väl inte pratat om detta över huvud taget.
Citera
2026-01-25, 15:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Har det inte kommit några provsvar ännu?

Vad händer? Är det någon sossepolis som försöker sätta dit henne?

Tråden har hamnat i någon slags limbo, då vi inte riktigt vet om vi ska hylla Katja som ett politiskt geni eller hugga henne i ryggen än. Vi får vänta på provsvaren innan vi vet.

Ja sossar borde inte få vara poliser, där har du en poäng i alla fall!
Citera
2026-01-25, 15:19
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
De vill bara ha ryggen fri och Smutskatjas beteende blir varken sämre eller bättre om de väntar på resultaten.

Media behöver inte oroa sig för sin rygg så länge de inte ljuger. Det är en (väldigt) offentlig person detta handlar om. Och huruvida Nybergs beteende blir bättre eller sämre om de väntar på resultat: det är givetvis helt irrelevant för ett vinstdrivande medieföretag.
Citera
2026-01-25, 15:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Media behöver inte oroa sig för sin rygg så länge de inte ljuger. Det är en (väldigt) offentlig person detta handlar om. Och huruvida Nybergs beteende blir bättre eller sämre om de väntar på resultat: det är givetvis helt irrelevant för ett vinstdrivande medieföretag.

Vi får hoppas Katja lägger ett förslag mot vinster i media och röstar igenom det i justitieutskottet om det skulle visa sig att media hade fel.

Fri press är en ren styggelse som borde tas bort i vår grundlag. SD kan säkert snickra ihop något bättre!
Citera
2026-01-25, 16:12
Medlem
wizzmans avatar
Det är något korrupt med denna kärringen. Jag läste nånstans att åklagaren fått in alla provsvar men att han mer eller mindre inte bestämt sig om åtal. Va fan antingen hade hon droger och var full eller var det inte så, är väl för fan inget att grubbla om. Det är för mig helt solklart lätt beslut!

Man märker att Katja inte är vilken svensson som helst för då vet vi alla här att det hade inte tagit en månad för provanalys och åklagaren hade inte suttit och funderat på kammaren.
Citera
2026-01-25, 16:25
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemphisPhonk
Ytterligare information från min källa: Det som gav utslag i snabbtestet på urinprovet var inte kokain, utan ett kosttillskott som heter synefrin/synephrine. Det kan i snabbtest ge utslag för amfetamin. Det är helt lagligt och kan införskaffas på hälsokostaffärer och nätapotek som t.ex. Apotea. Det uppdagades när blodprovet analyserades.
Intressant, och bekräftar min tidiga gissning på något amfetaminpreparat utifrån hennes överdrivna reaktion på "en råtta". Sådana överdrivna reaktioner på riktiga eller inbillade rörelser i periferin känns typiska för amfetaminmissbruk, eller sömnbrist i allmänhet.
Citera
2026-01-25, 16:31
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Intressant, och bekräftar min tidiga gissning på något amfetaminpreparat utifrån hennes överdrivna reaktion på "en råtta". Sådana överdrivna reaktioner på riktiga eller inbillade rörelser i periferin känns typiska för amfetaminmissbruk, eller sömnbrist i allmänhet.
Fast det bekräftar ju inte det alls isåfall eller hur?
Citera
2026-01-25, 16:33
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Fast det bekräftar ju inte det alls isåfall eller hur?
Nej, jag menar att beteendet att köra av vägen för en liten råtta kan förklaras med amfetaminmissbruk (eller sömnbrist), men det stämmer inte med kokainbruk vad jag vet. Och då har jag gissat någon sorts amfetamin snarar än kokain i påsen. Mer logiskt.

Men den som påstår det kan ju ha fel och då faller min teori.
Citera
2026-01-25, 16:35
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Nej, jag menar att beteendet att köra av vägen för en liten råtta kan förklaras med amfetaminmissbruk (eller sömnbrist), men det stämmer inte med kokainbruk vad jag vet.

Ah ok. Konstigt att hon förvarar hälsotillskott i en zip påse..
Citera
2026-01-25, 16:41
Medlem
Citat:
Nej, jag menar att beteendet att köra av vägen för en liten råtta kan förklaras med amfetaminmissbruk (eller sömnbrist), men det stämmer inte med kokainbruk vad jag vet. Och då har jag gissat någon sorts amfetamin snarar än kokain i påsen. Mer logiskt.

Råttan kom väl ifrån att hon sa sig ha väjat för ett djur men eftersom ingen annan hade sett ett djur eller spår av ett djur i snön så drogs slutsatsen att det måste varit ett väldigt litet djur isåfall, en råtta eller liknande.

Sen gav preliminära drogtestet utslag på kokain varpå det misstänktes att det vita pulvret i påsen var kokain.
Citera
2026-01-25, 16:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Råttan kom väl ifrån att hon sa sig ha väjat för ett djur men eftersom ingen annan hade sett ett djur eller spår av ett djur i snön så drogs slutsatsen att det måste varit ett väldigt litet djur isåfall, en råtta eller liknande.

Sen gav preliminära drogtestet utslag på kokain varpå det misstänktes att det vita pulvret i påsen var kokain.

Både hund och katt kan uteslutas då Katja själv pratade om vilda djur, som till exempel råttor.
Citera
2026-01-25, 17:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Ah ok. Konstigt att hon förvarar hälsotillskott i en zip påse..

För en del läsare här i tråden är det naturligt att flytta över och förvara olika kosttillskott i små zippåsar. Själv tycker jag det räcker med den förpackning som de lagliga preparaten kom med från distributören.

Jag äger bara såna där zippåsar de delar ut på flygplatsen för vätskor i säkerhetskontrollen. Jag antar att Katja av oklara anledningar köper hem de mindre zippåsarna i sådan omfattning att hon inte ens kan hålla reda på dem.

Katja tycks ha blivit så chockad av att inte köra på råttan så att hon helt förträngde vad det var i påsen polisen hittade i hennes handväska. Stackars Katja som måste varit helt utarbetad av allt extraarbete från riksdagsjobbet över juluppehållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in