2026-01-24, 22:55
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Mr Excuses (Slot) med en ny:

"I don't think it's completely fair to Virgil to blame him for the first goal. I think you could see thoughout the game how much impact the wind had

Va fan, Klopp har väl tidigare redan klagat på vinden han med?

Vad tycker spelarna?
Citera
2026-01-24, 23:06
Moderator
zanteras avatar
Citat:

"I don't think it's completely fair to Virgil to blame him for the first goal. I think you could see thoughout the game how much impact the wind had

Haha tänker på den gamla klassiska AFTV videon där Ty säger till Robbie att Arsenal förlorade pga regnet, och Robbie påpekar att vädret påverkar väl båda lagen på planen.

Har svårt att få en uppfattning om hur löst Slot sitter egentligen. Visst flyter Xabi Alonso's ande runt ute i periferin och klubben vet väl att man har en bra kandidat där som redan är önskad av många fans. Samtidigt vann Slot ligan förra säsongen och det är väl sällan en klubb sparkar en PL-vinnande tränare säsongen efter, om det inte går riktigt riktigt illa. Nu är man ändå 4a och så länge man kan greja CL-spel kan man tänka "vi kör igen nästa säsong". Samtidigt brukar det ju vara dåliga tecken när tränare skyller ifrån sig på allt möjligt och när man börjar beskylla vinden så kan det ju vara ett tecken på att man är orolig över sin position.
Citera
2026-01-25, 00:26
Medlem
Drickbacks avatar
Nu blir text några kan gråta till.. till de som ogillar Liverpool såg såklart inte de blev dömda orätt i några lägen.. men åh innan det klagas är det inte det som avgör matchen men hjälper definitivt B att vinna den i synnerhet det röda som uteblev.

- Rio får ingen straff för att han försöker spela vidare
- Ekitike får ingen frispark utanför straffområdet när han blir tacklad tre gånger på rad
- Ekitike får frispark emot sig när han är tydligt först på bollen och blir sparkad på smalbenet
- Ekitike går spark på foten och blir av med bollen, ingen frispark
- Ett skott är på väg in som räddas av målvakt, inspark blev det
- VvD får ingen frispark med sig vid 3-2 vi har sett såna ges tidigare
- B 22 får inte sitt andra gula när han sparkar bollen i mål längre tid efter signal än när han får sitt första gula.

Bättre Arne skippar intervjuerna, folk är för dåliga på tolka det som sägs och dra rätt slutsats av innebörden.

För övrigt finns det en del att skriva om senaste ämnet men då lär man bli avstängd om man säger hur det egentligen ligger till.. men kan ju nämna att föregå med gott exempel underlättar om man vill saker ska bli bättre. Sen är inslag av humor upplyftande för forumet.
Citera
2026-01-25, 08:41
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Nu blir text några kan gråta till.. till de som ogillar Liverpool såg såklart inte de blev dömda orätt i några lägen.. men åh innan det klagas är det inte det som avgör matchen men hjälper definitivt B att vinna den i synnerhet det röda som uteblev.

- Rio får ingen straff för att han försöker spela vidare
- Ekitike får ingen frispark utanför straffområdet när han blir tacklad tre gånger på rad
- Ekitike får frispark emot sig när han är tydligt först på bollen och blir sparkad på smalbenet
- Ekitike går spark på foten och blir av med bollen, ingen frispark
- Ett skott är på väg in som räddas av målvakt, inspark blev det
- VvD får ingen frispark med sig vid 3-2 vi har sett såna ges tidigare
- B 22 får inte sitt andra gula när han sparkar bollen i mål längre tid efter signal än när han får sitt första gula.

Bättre Arne skippar intervjuerna, folk är för dåliga på tolka det som sägs och dra rätt slutsats av innebörden.

För övrigt finns det en del att skriva om senaste ämnet men då lär man bli avstängd om man säger hur det egentligen ligger till.. men kan ju nämna att föregå med gott exempel underlättar om man vill saker ska bli bättre. Sen är inslag av humor upplyftande för forumet.

Ja, humor är bra så tack för det här inlägget som fick mig att skratta.

Jag gissar att du syftar på mig med att tolka, så berätta vad jag tolkat fel i att Slot skyller på vinden.
Citera
2026-01-25, 08:46
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Haha tänker på den gamla klassiska AFTV videon där Ty säger till Robbie att Arsenal förlorade pga regnet, och Robbie påpekar att vädret påverkar väl båda lagen på planen.

Har svårt att få en uppfattning om hur löst Slot sitter egentligen. Visst flyter Xabi Alonso's ande runt ute i periferin och klubben vet väl att man har en bra kandidat där som redan är önskad av många fans. Samtidigt vann Slot ligan förra säsongen och det är väl sällan en klubb sparkar en PL-vinnande tränare säsongen efter, om det inte går riktigt riktigt illa. Nu är man ändå 4a och så länge man kan greja CL-spel kan man tänka "vi kör igen nästa säsong". Samtidigt brukar det ju vara dåliga tecken när tränare skyller ifrån sig på allt möjligt och när man börjar beskylla vinden så kan det ju vara ett tecken på att man är orolig över sin position.

Liverpool har sett usla ut sen PSG förra säsongen, eller tidigare än så egentligen. Om inte Slot sitter löst har ledningen en skruv lös. Tämligen övertygad om att han inte har spelarnas förtroende längre heller, det syntes igår när spelarna inte spelar ut bollen trots att Slot ropar åt dem att göra det när Endo skulle ersätta skadade Gomez.
Senast redigerad av zlikyr 2026-01-25 kl. 08:49.
Citera
2026-01-25, 08:49
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ja, humor är bra så tack för det här inlägget som fick mig att skratta.

Jag gissar att du syftar på mig med att tolka, så berätta vad jag tolkat fel i att Slot skyller på vinden.

Äh, du är bara ett blöjbarn

Slots uttalanden har varit patetiska i stort sett hela säsongen, hur många gånger har han klagat på att motståndaren står i låga block? Man storknar på gubben.

Ledsen att jag citerade dig, såg inte din signatur.
Citera
2026-01-25, 08:56
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Äh, du är bara ett blöjbarn

Slots uttalanden har varit patetiska i stort sett hela säsongen, hur många gånger har han klagat på att motståndaren står i låga block? Man storknar på gubben.

Ledsen att jag citerade dig, såg inte din signatur.

Ja, en annan igår var att de spelade 7 minuter med 10 man mellan deras första och andra mål. Som att det är någon annans fel? Slot ansvarar för att göra avbytare redo, laget får se till att få ett avbrott i spelet. Inte ens det klarade de av. Såg inte matchen men om Slot beordrade spelarna att spela ut och de inte gjorde det, som du sa, så är det knappast Bounemouths fel.

På det här forumet bestämmer man själv vem som får citera en, eller hur? Du får citera mig bestämmer jag.
Citera
2026-01-25, 12:20
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Liverpool har sett usla ut sen PSG förra säsongen, eller tidigare än så egentligen. Om inte Slot sitter löst har ledningen en skruv lös. Tämligen övertygad om att han inte har spelarnas förtroende längre heller, det syntes igår när spelarna inte spelar ut bollen trots att Slot ropar åt dem att göra det när Endo skulle ersätta skadade Gomez.

Känns som omklädningsrummet inte riktigt har klarat av sommarens förändringar heller. Nu har förvisso inte Isak spelat mycket men man hade ett vinnande lag, plockar in 2 riktigt dyra spelare i Isak och Wirtz samtidigt som hela Salah-cirkusen pågår. Salah har ju säkert flera polare i laget som han står nära, Salah har själv varit i frysboxen till och från samtidigt som laget gått dåligt och nyförvärven inte har kommit upp i 100% än.

Mycket av det faller ju på Slot, som tränare måste man ha spelarna på sin sida. Men förra säsongen hade han ju en del gratis från Klopp's lagbygge. Nu har han försökt lägga till sina värvningar och ändringar i spelet, och det känns lite som några av spelarna inte har köpt det. "Vem är du att säga hur jag ska spela fotboll? Jag har vunnit PL och CL med detta laget"-vibbar.

Det går säkert internt snack om man vill backa Slot eller satsa på Xabi Alonso (t.ex.) men frågan är väl också när man väljer att agera. Det känns ju alltid lite "ovärdigt" en klubb att sparka en tränare under pågående säsong. Det blir en sorts bekräftelse på att man har misslyckats med sitt val. Väntar man till sommaren och gör bytet så kommer väl både klubben och Slot undan mer med hedern i behåll. Samtidigt har man ju saker kvar att spela för närmsta 3-4 månaderna och om Liverpool fortsätter tappa matcher som igår så kanske de måste agera snabbare.
Citera
2026-01-25, 13:07
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Jag vet inte om det säger mer om var jag befinner mig i livet eller om saker och ting inte är riktigt så illa som vissa vill få det till. Det är sällan en rolig upplevelse att se Liverpool för stunden men jag kände mig avsevärt mer deppig under Hodgsons tid i klubben. Eller varför inte perioden under Klopp med alla hemma förluster.

Kanske löser en ny manager en del av problemen, kanske inte. Om en ny tränare kommer in, vare sig det är Xabi eller inte så hoppas jag naturligtvis på det bästa, men övertygad är jag inte. Helst av allt hoppas jag att Slot lyckas vända på det hela, men ser mindre och mindre troligt ut för varje ligaomgång.

Citat:

Jag har sagt det förr och kommer troligen att säga det tills Slot är borta från Liverpool. Han är för ärlig för sitt eget bästa.
Väder och planens skick påverkar absolut. Så långt är det sant. Men det påverkar alla. Vissa påverkas mer eller mindre beroende på spelsätt (lag) och skicklighet och smartness (spelare). Det lag eller spelare hanterar omständigheterna bäst, har störst chans att vinna (ta poäng om man är nederlagstippade). VvD klarade inte av att hantera situationen på ett bra sätt och Bournemouth utnyttjade det perfekt. Sen borde det inte vara mer med det. Vinden må vara en anledning till att VvD hanterade det dåligt, men det ska inte vara en ursäkt.

Samma sak gällande att motståndarna ofta spelar med ett lågt försvar. Det må vara sant att det försvårar saker och ting., men återigen, det är en anledning. Ingenting annat. Det ska inte användas som en ursäkt. Det är Liverpools uppgift att hitta en lösning. Inte motståndarnas att spela på ett sätt som gynnar Liverpool. Det borde vara givet för alla. Hittar Slot ingen lösning får han sparken. Svårare än så är det inte, och det ser inte bra ut för stunden.

Sedan kan man diskutera taktik, lagbygge, skador eller annat bäst man vill. Som bäst är det förmildrande omständigheter. Anpassa till förutsättningarna eller få kritik.
Citera
2026-01-25, 13:28
Medlem
jontepsgs avatar
Att Liverpool satsade allt på Isak när dom saknar en riktig DM är deras största problem tycker jag. Hur kan Bournemouth få halvspringa med bollen från eget straffområde till Liverpools såhär enkelt? Kolla Graven som inte ens försöker att pressa spelaren utan bara joggar med i samma takt, men håller samma avstånd i sidled nästan hela vägen..

https://www.reddit.com/r/soccer/s/J5giuyWwXQ
Citera
2026-01-25, 13:34
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Jag vet inte om det säger mer om var jag befinner mig i livet eller om saker och ting inte är riktigt så illa som vissa vill få det till. Det är sällan en rolig upplevelse att se Liverpool för stunden men jag kände mig avsevärt mer deppig under Hodgsons tid i klubben. Eller varför inte perioden under Klopp med alla hemma förluster.

Kanske löser en ny manager en del av problemen, kanske inte. Om en ny tränare kommer in, vare sig det är Xabi eller inte så hoppas jag naturligtvis på det bästa, men övertygad är jag inte. Helst av allt hoppas jag att Slot lyckas vända på det hela, men ser mindre och mindre troligt ut för varje ligaomgång.

Jag har sagt det förr och kommer troligen att säga det tills Slot är borta från Liverpool. Han är för ärlig för sitt eget bästa.
Väder och planens skick påverkar absolut. Så långt är det sant. Men det påverkar alla. Vissa påverkas mer eller mindre beroende på spelsätt (lag) och skicklighet och smartness (spelare). Det lag eller spelare hanterar omständigheterna bäst, har störst chans att vinna (ta poäng om man är nederlagstippade). VvD klarade inte av att hantera situationen på ett bra sätt och Bournemouth utnyttjade det perfekt. Sen borde det inte vara mer med det. Vinden må vara en anledning till att VvD hanterade det dåligt, men det ska inte vara en ursäkt.

Samma sak gällande att motståndarna ofta spelar med ett lågt försvar. Det må vara sant att det försvårar saker och ting., men återigen, det är en anledning. Ingenting annat. Det ska inte användas som en ursäkt. Det är Liverpools uppgift att hitta en lösning. Inte motståndarnas att spela på ett sätt som gynnar Liverpool. Det borde vara givet för alla. Hittar Slot ingen lösning får han sparken. Svårare än så är det inte, och det ser inte bra ut för stunden.

Sedan kan man diskutera taktik, lagbygge, skador eller annat bäst man vill. Som bäst är det förmildrande omständigheter. Anpassa till förutsättningarna eller få kritik.

Håller med dig i det här med saker som vind/väder/underlag. Det enda man kan säga är väl att Bournemouth är mer vana vid det. Men det är samma sak som att Liverpool är mer vana vid att deras plan är ett par meter kortare än andras(dålig jämförelse, men du förstår vad jag menar ).

Vill du se Xabi istället för Slot nästa säsong? Även om Slot får lite mer ordning på saker och ting. Fansen på reddit verkar ha börjat störa sig på honom, men han är inte van vid engelsk media ännu. Då är det enkelt att säga fel saker, för dom är jävligt äckliga när det gäller att skapa rubriker..

Btw, jag tycker iaf att det är underhållande att se Liverpools matcher.
Citera
2026-01-25, 14:28
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Att Liverpool satsade allt på Isak när dom saknar en riktig DM är deras största problem tycker jag. Hur kan Bournemouth få halvspringa med bollen från eget straffområde till Liverpools såhär enkelt? Kolla Graven som inte ens försöker att pressa spelaren utan bara joggar med i samma takt, men håller samma avstånd i sidled nästan hela vägen..

https://www.reddit.com/r/soccer/s/J5giuyWwXQ

Tycker det är väldigt sällan 100m värvningar är pengar väl spenderade generellt. Visst finns det några undantag som t.ex. Rice där man får ut värde ur transfern men i de flesta fallen kunde man spenderat pengarna smartare, t.ex. 2 spelare för priset av 1 och fylla 2 luckor i laget. Okej att Isak's skada tar honom ur ekvationen helt (dock har han ju varit skadebenägen tidigare) men känns ändå som Liverpool kunde varit i mycket bättre skick om de värvat 1 DM och 1 offensiv spelare som kan spela över hela front-3an. (Som Diaz, Nunez eller Jota kunde)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in