Jag vet inte om det säger mer om var jag befinner mig i livet eller om saker och ting inte är riktigt så illa som vissa vill få det till. Det är sällan en rolig upplevelse att se Liverpool för stunden men jag kände mig avsevärt mer deppig under Hodgsons tid i klubben. Eller varför inte perioden under Klopp med alla hemma förluster.
Kanske löser en ny manager en del av problemen, kanske inte. Om en ny tränare kommer in, vare sig det är Xabi eller inte så hoppas jag naturligtvis på det bästa, men övertygad är jag inte. Helst av allt hoppas jag att Slot lyckas vända på det hela, men ser mindre och mindre troligt ut för varje ligaomgång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Mr Excuses (Slot) med en ny:
"I don't think it's completely fair to Virgil to blame him for the first goal. I think you could see thoughout the game how much impact the wind had
Jag har sagt det förr och kommer troligen att säga det tills Slot är borta från Liverpool. Han är för ärlig för sitt eget bästa.
Väder och planens skick påverkar absolut. Så långt är det sant. Men det påverkar alla. Vissa påverkas mer eller mindre beroende på spelsätt (lag) och skicklighet och smartness (spelare). Det lag eller spelare hanterar omständigheterna bäst, har störst chans att vinna (ta poäng om man är nederlagstippade). VvD klarade inte av att hantera situationen på ett bra sätt och Bournemouth utnyttjade det perfekt. Sen borde det inte vara mer med det. Vinden må vara en anledning till att VvD hanterade det dåligt, men det ska inte vara en ursäkt.
Samma sak gällande att motståndarna ofta spelar med ett lågt försvar. Det må vara sant att det försvårar saker och ting., men återigen, det är en anledning. Ingenting annat. Det ska inte användas som en ursäkt. Det är Liverpools uppgift att hitta en lösning. Inte motståndarnas att spela på ett sätt som gynnar Liverpool. Det borde vara givet för alla. Hittar Slot ingen lösning får han sparken. Svårare än så är det inte, och det ser inte bra ut för stunden.
Sedan kan man diskutera taktik, lagbygge, skador eller annat bäst man vill. Som bäst är det förmildrande omständigheter. Anpassa till förutsättningarna eller få kritik.