2026-01-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Med tanke på hur hela familjen blivit så det troligtvis något skevt som har hänt.

Tror du på de påstådda övergreppen Jocke beskriver i sin bok Monster?
Citera
2026-01-24, 19:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Tror du på de påstådda övergreppen Jocke beskriver i sin bok Monster?

Jag har inte läst hans bok, har inga planer på det heller.
Citera
2026-01-24, 20:25
Medlem
Citat:
Jag har inte läst hans bok, har inga planer på det heller.

Men du har sett SVTs dokumentär. Tror du på Jockes "egenupplevda upplevelser"?
Citera
2026-01-24, 21:15
Avstängd
Citat:
Men du har sett SVTs dokumentär. Tror du på Jockes "egenupplevda upplevelser"?

Vilken dokumentär?
Citera
2026-01-24, 22:09
Medlem
Citat:
Vilken dokumentär?

Hatet
Citera
2026-01-24, 22:41
Avstängd
Citat:
Hatet

Den har jag sett, ganska dålig. Hastigt klippt, saknar röd tråd, saknar kritiska frågor åt ju båda hållen.
Citera
2026-01-24, 22:49
Medlem
Citat:
Den har jag sett, ganska dålig. Hastigt klippt, saknar röd tråd, saknar kritiska frågor åt ju båda hållen.

Vad menar du konkret med att serien är ”hastigt klippt”?
Citera
2026-01-24, 22:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Vad menar du konkret med att serien är ”hastigt klippt”?

Man hoppar omkring och saknar röd tråd.
Citera
2026-01-24, 22:59
Medlem
Citat:
Man hoppar omkring och saknar röd tråd.
Snabb klippning är ett stilgrepp, inte ett mått på bristande struktur. Vad exakt menar du saknas?
Citera
2026-01-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jocke skriver också till folk om nätterna. Att han tar emot meddelanden från alla har han sig själv att skylla. Grabben har en miljon följare. Restricta dms mannen eller anställ en person för att hantera inkommande meddelanden från löst folk..

Dom han skriver till skriver inte till honom på nätterna. Dom uttrycker sig kritiskt om hans helt oacceptabla beteende.

Att folk skriver att han ska ge fan i Chrippa är inget hot, det är en konsekvens av hans inhumana förföljelse av Chrippa. Folk ser det och kritiserar det. Det är inte synd om honom för det.

Vem har skrivit att han står i andras trädgårdar? Är det det värsta någon skrivit till Jocke att anklaga honom för att stå i en trädgård? Med tanke på att han efter att ha blivit beskylld för det kände sig tvungen att hota personen till tystnad är det förmodligen sant. Jag visste att han hade en förkärlek för att övervaka och kontrollera sina offer, men mina källor säger att han skickar andra för att spana på sina offer utanför deras boenden. Trädgårdsanekdoten är bisarr, det kommer jag gräva i.

Vet du vad Pallal fortsätt gräva så får vi se om du har ett ordentligt underlag att visa upp sen.
Citera
2026-01-24, 23:50
Medlem
Ser att Jocke inte vill vara ifred. Satt i podden och säger han fick hot om och om igen, dagarna innan han skulle vittna i rätten (Julias ärende). Han insinuerar direkt att dessa ska ha skickats av Linnea och Chrippa, utan förbehåll.

Linnea svarar då med att hon låg och sov under natten när hoten ska ha kommit. Och Jocke, sin lögnaktiga vana trogen, hakar då direkt på tanke-fröet 'Hur kan hon ha vetat att hoten kom under natten? Jag sa ingenting om det överhuvudtaget ju??', och han verkligen malar och maler detta ändlöst, för att verkligen pränta in det hos lyssnarna.

Att han själv lagt ut skärmdumpar, långt innan Linneas svar, som visar att hoten kom tidigt om morgonen, och vad Jocke själv skrev då, och sen sitter i podden och hävdar att bara hotaren vet att hoten kom nattetid ... det är bara en Jockiboi som kan vara så spånig.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-25 kl. 00:12.
Citera
2026-01-24, 23:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Snabb klippning är ett stilgrepp, inte ett mått på bristande struktur. Vad exakt menar du saknas?

Att skiten är för rörig och man får inte ihop den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in