Citat:
Ursprungligen postat av
Hateuu
Blivit lite offtopic här varför diskuteras det återfall för pedofiler ens?
Personen i sig har inte ens gjort sig skyldig till pedofilbrott.
Vore intressant och veta fakta på de dom som sitter och chattar på internet verkligen slår sak i sak och träffar upp ett barn eller verkligen hittar ett frivilligt barn.
Största andelen av pedofili brott sker av nära anknytning tyvärr.
Ja det är bara ca 5% av alla sexuella övergrepp på barn som begås av okända.
Största kategorin är bekanta, t.ex. Lärare, tränare, släktingar(ej närmaste familjen). Den kategorin av förövare står för ca 60% av alla övergrepp.
Näst största kategorin av förövare är närmaste familjen, t.ex. föräldrar och syskon. Den kategorin står för ca 35% av fallen.