2026-01-03, 10:33
Medlem
rainbowias avatar
Jämnt skägg mellan Jounsuu och Fähndrich. Ser det som troligast att Joensuu i vanlig ordning missar final medan Nadine troligast minst når final. Tydligt övertag Fähndrich enligt mig.
Tycker att Moser med sin superform är spelbar till final. 6,00.
J Kahara på pallen 34,00. Var fyra i fjol.
Citera
2026-01-03, 10:59
Medlem
Håller med dig om Fähndrich och Joensuu.
Men vågar inte riktigt tro på något med tanke på så många faktorer. Trötthet, Gynnas långloppsåkarna, eller är det för lätt bana i förhållande till förra året även om den är längre...
Moser tycker jag inte bör lyckas, men han är stor och kanske gynnas utför.
Kahara har jag funderat hela morgonen på varför hon lyckades här. Bra utför kanske...

Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Jämnt skägg mellan Jounsuu och Fähndrich. Ser det som troligast att Joensuu i vanlig ordning missar final medan Nadine troligast minst når final. Tydligt övertag Fähndrich enligt mig.
Tycker att Moser med sin superform är spelbar till final. 6,00.
J Kahara på pallen 34,00. Var fyra i fjol.
Citera
2026-01-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silwarn
Håller med dig om Fähndrich och Joensuu.
Men vågar inte riktigt tro på något med tanke på så många faktorer. Trötthet, Gynnas långloppsåkarna, eller är det för lätt bana i förhållande till förra året även om den är längre...
Moser tycker jag inte bör lyckas, men han är stor och kanske gynnas utför.
Kahara har jag funderat hela morgonen på varför hon lyckades här. Bra utför kanske...

Glidet kommer avgöra extremt mkt idag.
Citera
2026-01-04, 09:14
Medlem
Tror ni Lapierre, moch och Krueger kan göra det bra idag? Ingen av dom visar form, men är betrodda. Vilka norrmän tror ni är sämst av de som är med på dagens klättring? Kläbo går ju alltid in för det känns det som och har dunderform. Men kan han verkligen va på pallen idag?
Citera
2026-01-23, 18:24
Medlem
Vet ni om det är samma bana imorgon som det var idag?
Citera
2026-01-23, 19:20
Medlem
Citat:
Vet ni om det är samma bana imorgon som det var idag?

samma bana.
Citera
2026-01-24, 08:19
Medlem
Ok, tack!
Vad tror ni om dagen? Kan Hagström och Rydzek göra det bra på den här banan och i klassiskt? Borde väl få svårt.
Vilka är nedtränade inför OS och kommer inte ha med saken att göra idag pga det? Fändrich var ju inte het i Oberhof pga att nedträning.

Citat:
Ursprungligen postat av vintersportarn
samma bana.
Citera
2026-01-24, 09:07
Medlem
Citat:
Ok, tack!
Vad tror ni om dagen? Kan Hagström och Rydzek göra det bra på den här banan och i klassiskt? Borde väl få svårt.
Vilka är nedtränade inför OS och kommer inte ha med saken att göra idag pga det? Fändrich var ju inte het i Oberhof pga att nedträning.

Fändrich är väl det som känns spelmässigt intressant 12 gånger som vinnare och 3.5 topp 3. Hade inte bra skidor heller förra helgen.

Håller nog Linn och Maja högra men allt kan hända i sprint och kan bli material missar
Citera
2026-01-24, 09:19
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Fändrich är väl det som känns spelmässigt intressant 12 gånger som vinnare och 3.5 topp 3. Hade inte bra skidor heller förra helgen.

Håller nog Linn och Maja högra men allt kan hända i sprint och kan bli material missar

Tack. Ryggar den.

Tror även att Rydzek kan vara lite underskattad. Final känns inte omöjligt.

Edit. Fortsatt är Joensuu favorit mot Fähndrich. Lite märkligt.
Senast redigerad av rainbowia 2026-01-24 kl. 09:26.
Citera
2026-01-24, 09:29
Medlem
Citat:
Tack. Ryggar den.

Ja Fähndrich skall vara knapp favorit helt klart mot Joensuu. Hemmaplan och vilade igår, troligen fortsatt nedtränad men gissar hon släppt upp lite iaf. Rydzek är väl en del hack bättre i fristil dock. tycker Gimmler känns mer intressant bland tyskorna idag.
Citera
2026-01-24, 09:35
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintersportarn
Ja Fähndrich skall vara knapp favorit helt klart mot Joensuu. Hemmaplan och vilade igår, troligen fortsatt nedtränad men gissar hon släppt upp lite iaf. Rydzek är väl en del hack bättre i fristil dock. tycker Gimmler känns mer intressant bland tyskorna idag.

Ganska övertygad att Fähndrich är med i matchen idag.
Absolut Gimmler, ja. Tänkte mig ett litet outsidertips. 8,00 på pallen kan vara värt ett spel på Coletta.
Citera
2026-01-24, 14:12
Medlem
Citat:
Tack. Ryggar den.

T 3 oddset satt ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in