2026-01-24, 09:15
Medlem
CottageQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Tycker det är lite för tyst från polisens sida, har ju gått flera dagar och missing people letar inte heller, kan det betyda brott ändå?

Jag tror att inom en dag eller två kommer polisen säga misstänkt människorov.

Att de har maken under lupp från dag ett är jag övertygad om.
Citera
2026-01-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CottageQueen
Jag tror att inom en dag eller två kommer polisen säga misstänkt människorov.

Att de har maken under lupp från dag ett är jag övertygad om.

Ja så tror jag med, det är mest troligt just nu.
Citera
2026-01-24, 09:35
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Tycker det är lite för tyst från polisens sida, har ju gått flera dagar och missing people letar inte heller, kan det betyda brott ändå?

Jag tänker tvärtom. Det betyder suicid.
Citera
2026-01-24, 09:36
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:

Oavsett är det märkligt tyst. Instämmer. Själva nyheten ligger väldigt långt ned i tidningarnas flöde. Ungefär som när Hanna försvann.
Citera
2026-01-24, 09:38
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ja det känns mest troligt att hon är längre bort än de tänkt, men då bör hon haft ordentligt med kläder på sig, och valet att gå ut mitt i natten när andra sover är väl för att få just försprång för att inte bli hittad?
Såvida det inte är helt fel och någon annan behövde försprånget?

Kvinnor som är gifta och försvinner är ju statistiskt sett antingen dödade av sin make eller så har de tagit sitt liv. Överfallsmorden är ju inte vanliga egentligen även om de får mer uppmärksamhet än när kvinnor dör i våldsutsatt relation exempelvis.
Citera
2026-01-24, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Oavsett är det märkligt tyst. Instämmer. Själva nyheten ligger väldigt långt ned i tidningarnas flöde. Ungefär som när Hanna försvann.

Ja det har du rätt i, men det brukar väl ändå vara akuta sök av missing p om det finns psykisk ohälsa och risk för suicid?
Citera
2026-01-24, 09:44
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ja det har du rätt i, men det brukar väl ändå vara akuta sök av missing p om det finns psykisk ohälsa och risk för suicid?

Ja det brukar det också vara. Jag vet inte varför de inte kopplats in med sök. Samtidigt uppmanar ju maken alla att söka efter hans hustru...
Citera
2026-01-24, 09:45
Medlem
Citat:
Kvinnor som är gifta och försvinner är ju statistiskt sett antingen dödade av sin make eller så har de tagit sitt liv. Överfallsmorden är ju inte vanliga egentligen även om de får mer uppmärksamhet än när kvinnor dör i våldsutsatt relation exempelvis.

Nej att hon skulle rusat ut för att hon sett något mitt i natten och blivit överfallen känns inte rimligt, då hade de väl troligtvis sett spår av det och både grannar och familjen borde hört något oväsen? Så mest troligt att det är något av det du först nämnde?
Citera
2026-01-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ja det brukar det också vara. Jag vet inte varför de inte kopplats in med sök. Samtidigt uppmanar ju maken alla att söka efter hans hustru...

Exakt precis så, hur motsägelsefullt kan det bli?
Och inlägget kändes en aning svalt, ordvalen skavde, är det en slump?
Citera
2026-01-24, 09:52
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Exakt precis så, hur motsägelsefullt kan det bli?
Och inlägget kändes en aning svalt, ordvalen skavde, är det en slump?

Ingen aning men det skapar många frågetecken hos omgivningen tror jag.
Citera
2026-01-24, 09:56
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Nej att hon skulle rusat ut för att hon sett något mitt i natten och blivit överfallen känns inte rimligt, då hade de väl troligtvis sett spår av det och både grannar och familjen borde hört något oväsen? Så mest troligt att det är något av det du först nämnde?

Jag spånade lite förut om någon ev kan ha hjälpt henne fly hemmet. Jag menar, vi har ju inte den blekaste aning vad som försiggår bakom stängda dörrar. Utåt sett kan allt se bra ut.

Hon kanske såg möjlighet att lämna maken och drog?

Samtidigt har hon barn och igen talar all statistik och forskning mot att en kvinna lämnar en våldsutsatt relation om barn finns med i bilden om barnen inte kan följa med. Då är de kvar för barnens skull.

Kan hon ha haft en älskare som dödat henne? Det är också en teori.

Känns hemskt att spekulera såhär och inte alls respektfullt mot anhöriga men jag tror vi är många som har behov av att prata med andra när otäcka saker sker och då blir det ju lätt spekulationer på samma gång.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-01-24 kl. 10:09.
Citera
2026-01-24, 10:06
Medlem
Citat:
Ingen aning men det skapar många frågetecken hos omgivningen tror jag.
Maken kan ju förvisso vara förvirrad och därför uppmanar andra att leta, men eftersom polisen uppmanat att allmänheten ska hålla sig borta så blir det givetvis frågetecken vad som gäller? I övrigt verkar ju inte inlägget tyda på förvirring snarare lite för lågmält uppgivet, lite för oengagerat och dessutom sent påkommet på något udda sätt? Men chock kanske påverkat, vet inte hur man ska tänka men allt kan nog vara möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in