2026-01-23, 22:55
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Skavlan & Sverige - Ge dem en kram

Detta program visar bara att det inte går att med sunt förnuft diskutera sådana här saker i Sverige. PK-maffian sätter stopp för alla som helst försök i den riktningen. I det här programmet representerad av tre stycken personer från det så kallade kulturetablissemanget. Det enda som då kommer fram är vad vi absolut inte kan göra åt unga mördaraspiranter. Dvs vi kan i stort sett inte göra något alls eftersom varje åtgärd på något vis kommer att kränka dessa ungars rättigheter. Varje försök att försöka klämma kulturtomtarna på vad man då ska göra istället tystas ner eller bemöts med skit.

Såg att Luay Mohageb skrev om detta på X eftersom han tydligen blivit tillfrågad om att delta i programmet men att de sedan bestämde sig för ett annat upplägg. Ja det var riktigt synd att han inte kom med. Han har vettiga åsikter och till skillnad mot Kulturtomtarna så är han insatt i det han pratar om, och vad gäller det här programmet kan jag bara hålla med honom, det är en ren katastrof. Personligen blir jag så irriterad på kepstomten som sitter och babblar skit att jag bara vill be honom att hålla käften. Vad tycker folk här på Flashback om detta TV-haveri?
Citera
2026-01-23, 23:07
Medlem
Räcker det inte med kritiken mot programmet, som framgår i alla svenska media just nu?
Citera
2026-01-23, 23:14
Medlem
Har börjat att titta på programmet men de avbryter ju redan i inledningen av programmet så Strömmer inte får tala till punkt.

Nej, jag tror att det stora problemet här är att de som är emot att straffa för brott, de inser inte att systemet till viss del faktiskt har kollapsat. Att detta är följden av all massinvandring utan att sedan bry sig om de som redan är här.

Men faktum är att det är samhällets skyldighet att skydda medborgarna från våld. Så självklart måste man ta itu med mördarna oavsett hur unga de är samt givetvis även ta itu med deras uppdragsgivare som betalar ungarna för att mörda folk, som verkar falla bort i diskussionerna en hel del.
Citera
2026-01-23, 23:15
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Räcker det inte med kritiken mot programmet, som framgår i alla svenska media just nu?

Jag vet inte för jag är ingalunda någon flitig TV-tittare utan såg programmet först efter jag läst Mohagebs inlägg på X. Programmet var för mig ungefär lika dåligt som han påstod men just eftersom jag inte kollar runt så mycket i TV-utbudet så kan det vara så att det helt enkelt bara är ett normalt svenskt TV-program, varken speciellt bra eller dåligt och vilka vet detta bättre än programexperterna på Flashback?
Citera
2026-01-23, 23:20
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Har börjat att titta på programmet men de avbryter ju redan i inledningen av programmet så Strömmer inte får tala till punkt.

Nej, jag tror att det stora problemet här är att de som är emot att straffa för brott, de inser inte att systemet till viss del faktiskt har kollapsat. Att detta är följden av all massinvandring utan att sedan bry sig om de som redan är här.

Men faktum är att det är samhällets skyldighet att skydda medborgarna från våld. Så självklart måste man ta itu med mördarna oavsett hur unga de är samt givetvis även ta itu med deras uppdragsgivare som betalar ungarna för att mörda folk, som verkar falla bort i diskussionerna en hel del.

Nä men exakt ingen med annan åsikt får en chans att tala till punkt innan de blir avbrutna. En noga uttänkt strategi av kulturtomtarna gissar jag.
I det stora hela håller jag med dig även i det övriga. Speciellt sista meningen.
Citera
2026-01-23, 23:23
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Spärra in kaosblattarna och skydda övriga samhället, frågan hade inte behövt vara "rasisitisk" om invandra kunde uppfostra sina barn, att frågan blir rasifierad beror på att invandrargruppen inte klarar av att fostra sina barn, ta hand om sitt närområde, föregå med gott exempel genom sunda värderingar och bra uppförande, det är dags för svartskallarna att sluta skrika rasse om allt de uppfattar som kritik, och börja fråga sig själva varför de totalt misslyckas med att fostra framförallt pojkar på ett sätt vi tidigare inte sett i det här landet...
Citera
2026-01-23, 23:33
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Spärra in kaosblattarna och skydda övriga samhället, frågan hade inte behövt vara "rasisitisk" om invandra kunde uppfostra sina barn, att frågan blir rasifierad beror på att invandrargruppen inte klarar av att fostra sina barn, ta hand om sitt närområde, föregå med gott exempel genom sunda värderingar och bra uppförande, det är dags för svartskallarna att sluta skrika rasse om allt de uppfattar som kritik, och börja fråga sig själva varför de totalt misslyckas med att fostra framförallt pojkar på ett sätt vi tidigare inte sett i det här landet...

Själv tänker jag som så att jag struntar i vilka det är som "bär sig åt". Om de är blattar eller svenska ljushuvuden spelar egentligen ingen roll de bör tas omhand alldeles oavsett. Dock eftersom det till 90% (grov uppskattning) är just blattar som hitintills sysslar med detta så anses frågan rasistisk. Enda sättet att undvika "rasism" är väl då att börja bete sig. As simple as that.
Citera
2026-01-23, 23:40
Medlem
Eftersom att invandrarna i programmet har NOLL att komma med gällande vad som behöver göras, så kunde de lika gärna hålla käften.

Man kan säkert diskutera om barn ska sitta i fängelse eller ej, men har man ingen plan på hur det ska lösas så får man ju börja i den änden innan man öppnar käften.
Citera
2026-01-23, 23:51
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Fy fan, varför ställer Strömmer upp på sådan här skit? Blatten blir ju helt tokig.

Barnsoldater som mördar ska inte låsas in, dom ska ha en kram. Haha vad i helvete.
Citera
2026-01-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Fy fan, varför ställer Strömmer upp på sådan här skit? Blatten blir ju helt tokig.

Barnsoldater som mördar ska inte låsas in, dom ska ha en kram. Haha vad i helvete.

Och ännu mer pinsamt att han ursäktar sin brist på lösningar med att han är musiker, som att det skulle göra hans brist på idéer som legitimt..

Varför ens sätta sig i tv och berätta vad precis alla tycker, att barn inte bör få fängelse.
Men saknar man andra idéer, hur ska man annars göra?
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-01-24 kl. 00:00.
Citera
2026-01-24, 00:17
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Och ännu mer pinsamt att han ursäktar sin brist på lösningar med att han är musiker, som att det skulle göra hans brist på idéer som legitimt..

Varför ens sätta sig i tv och berätta vad precis alla tycker, att barn inte bör få fängelse.
Men saknar man andra idéer, hur ska man annars göra?
Fråga då musikern vad han skulle säga om det skulle vara NMR eller Aktivklubb som skickar ut barnsoldater att mörda invandrare på löpande band - nog fan kommer det låta annorlunda från kommunisten då.
Senast redigerad av frange 2026-01-24 kl. 00:23.
Citera
2026-01-24, 00:19
Medlem
Orkade se 10 minuter men sen avbröt kaosblattar, batikhäxa och vänsterblivne Skavlan de 2 vettiga i programmet. Musikkaosblatten fattar ju inte att det är tidigare regeringar som blundat för detta på så många sätt, han själv är en stor skurk som glorifierat gangsta-rappen. Sen är det dessa blattar föräldrar som ska se till att hålla koll på sina ungar, inte så lätt kanske när dom har 6-7 ungar att ta hand om så att dom ska få mycket bidrag.

Man blir äcklad av de vänsterblivna i programmet, som inte bryr sig de minsta om offren. 13-åringen som sköt i Gävle hade mycket väl kunnat vara en massmördare vid det här laget. De hade de vänsterblivna velat straffa med kramar och handhjärtan. De vänsterblivna fattar heller inte att det inte blir lika lätt att "sälja" in ett mord till en 14-åring som riskerar att hamna i fängelse istället för saft och bulla. Pojkars hjärna är f ö inte färdigutvecklad förrän ca 25 år, då kanske de vänsterblivna vill höja fängelseåldern till att gälla från 25 år.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in