2026-01-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Och ganska så vanliga svenskar som bor i Sverige.

När det gäller romansbedrägerier och man tittar på anmälningarna 2025 (BRÅ - prel) så har cirka 60 procent en koppling till utlandet.
Citera
2026-01-23, 20:27
Medlem
Ingers logik är önsketänkande. Varför skulle Tareq vilja ha kontakt med en tant? Hon betalar ju för att hålla illusionen vid liv.

Varefter hon vill outa hur pass orimlig och desperat hon är i offentlig media. Suck...
Citera
2026-01-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bedragarna sitter förmodligen i Nigeria eller Ghana, men som vanligt vill myndigheter och media inte berätta att de är negrer. Så de ger sig i stället på mellanhänderna i Sverige, som vanligen också är brottsoffer. Det är ju så det går till - först suger negrerna ett bedrägerioffer torrt, och när det inte finns mer att hämta får han eller hon agera "money mule" vid bedrägerier mot andra.

För övrigt saknas uppgiften var negrerna tog kontakt med kvinnan. Ofta är det på Facebook, de skriver bara "hej" till alla kvinnor (eller män) i en viss ålder som angett sin relationsstatus som "singel" eller "osäker", antingen i ett kommentarfält eller som mess. Och det är alltid någon idiotkvinna (mer sällsynt idiotman) som svarar, och då följer de sitt färdiga manus.

Du läste inte artikeln va?. 40-årig man från Vänersborg.
Citera
2026-01-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
ALLA äldre borde ha God Man... Detta är så dumt så klockorna stannar och det händer hela tiden. Jag anser Inger borde bli åtalad för sin dumhet - slika, korkade kärringar måste lyftas fram i ljuset till allmän bespottning. Först då kanske tanterna lär sig...
Jag är äldre och är god man. Skit på dig.
Citera
2026-01-23, 21:33
Medlem
Sommargays avatar
Alltid denna jävla Tareq
Citera
2026-01-23, 22:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Jag är äldre och är god man. Skit på dig.

Ja, och?! Hur många äldre har DU lurat inom ramarna för ditt geschäft? Gode män är oftast giriga svin som enkom är ute efter att lura sina "kunder"...

"Inger" är ett miffo och borde inte få äga några penningar - nu gör hon väl inte det längre, heller. Hur man kan vara så förbannat dum är för mig ofattbart! Hon må ha en mental ålder som ett barn eller en intelligens som en utvecklingsstörd! Det går bara inte att vara så korkad - det går bara INTE!

Hur kan hon ha missat att bedrägerier är ytterst vanliga på sociala media och nätet i stort? Fick hon tillbaks pengarna skulle hon säkert bli lurad igen, med samma metod, eller en annan... Spärra in kärringen, för hennes eget bästa!
Citera
2026-01-23, 22:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Precis, så att ge gamlingar någon som ska "hjälpa" dom lär knappast bli så mycket bättre.

Något som jag tycker är lite konstigt är att så fort gamlingar göra dumma saker så har de noll ansvar!? Det är bara alla andras fel.

Hon har dessutom en "double whammer" iom. att hon är kvinna. Gammal och kvinna = Inget ansvar alls...
Citera
2026-01-23, 22:55
Medlem
Hon har blivit sol och vårad, inte första eller sista som blir det. Kärlekskranka människor
kan lätt dras in i det där gyckelspelet
Citera
2026-01-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hon har dessutom en "double whammer" iom. att hon är kvinna. Gammal och kvinna = Inget ansvar alls...

Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Hon har blivit sol och vårad, inte första eller sista som blir det. Kärlekskranka människor
kan lätt dras in i det där gyckelspelet

Folk borde kolla sig i spegeln, bokstavligt talat, och ställa sig frågan; "vill verkligen en kändis prata med en gammal nolla som jag?"
Citera
2026-01-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
https://www.news55.se/privatekonomi/lurades-pa-miljonarvet-av-falsk-tareq-taylor-att-man-ar-sa-dum/

Är det synd om Inger? Jag anser att hon får skylla sig själv som är så korkad.

Såvida folk inte har nån kognitiv funk nedsättning så undrar man hur dum man kan bli?? Inte helt ovanligt detta ju. Hur kan på allvar tro att Tareq, Mick el Pitt skulle vara intresserad av Mariann 50 på försäkringskassan?
Citera
2026-01-24, 03:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Du läste inte artikeln va?. 40-årig man från Vänersborg.

Det är du som inte har läst artikeln:

Inger är en av flera kvinnor som drabbats i en större bedrägerivåg. Själva gärningspersonerna bakom de falska profilerna är ofta svåra att nå.

I stället riktas rättsprocessen mot dem som misstänks ha hanterat pengarna. En man i 40-årsåldern från Vänersborg står nu åtalad för grov penningtvätt, misstänkt för att ha fungerat som mellanhand för överföringarna. Mannen nekar till brott.

Det är en money mule som är åtalad. Denne är samtidigt själv ett brottsoffer, men det gör det inte mindre olagligt. Bedragarna gör så: när de har sugit ut allt som finns hos ett offer, så lurar de offret att ta emot och föra vidare betalningar från andra offer, alltså att "penningtvätta". Dessa är alltså själva brottsoffer egentligen, men det är lättare att åtala dem. Svensk polis ids inte spåra upp de verkliga brottslingarna i Nigeria och Ghana, vilket gör att dessa får fortsätta med sin verksamhet.

...för det GÅR att spåra upp dem. De är inte intelligenta nämligen, bara sluga. Det är inte samma sak. Andra länders polismyndigheter har gjort det. Jag såg t.ex. en dokumentär från Australien. När en kvinna gick till polisen, så gillrade polisen en fälla. De tog över kvinnans konto på den app där hon kommunicerade med "den amerikanske officeren bakom fiendens linjer", och chattade med negrerna. Polisen lurade negrerna att de (alltså kvinnan som de impersonifierade) hade en kista med guld och diamanter, som de skulle få bara de kom till Australien. Och mycket riktigt tog de flyget till Australien! Där australiensisk polis stod och väntade på flygplatsen!

Men som sagt: svensk polis ids inte, bryr sig inte. När en kvinna kommer till dem och polisanmäler, så får hon snabbt meddelandet att undersökningen har lagts ner för att gärningsmännen inte gått att hitta, alternativt att de befinner sig i ett land utan utlämningsavtal så det går inte att göra något. Och OM någon åtalas, så blir det just som i det här fallet en svensk money mule, som egentligen är ett brottsoffer han/hon också. Medan de riktiga brottslingarna går fria. Många kvinnor har berättat att de blivit nonchalant bemötta av svensk polis, som som sagt bara lagt ner utredningen med en gång, och ofta också varit nedlåtande och ibland till och med sagt saker som "du förde ju över pengarna frivilligt, då är det inte ett brott".
Senast redigerad av Merwinna 2026-01-24 kl. 03:39.
Citera
2026-01-24, 04:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
På något vid tycker jag att den riktige Taylor är medskyldig - genom att han förvridit huvudet på gamla kärringar.

Så kan man väl inte säga, heller? Det värsta är att en del brottsoffer faktiskt reagerar så. De vänder sig till den riktiga kändisen (eller försöker, genom att skriva till hans agent, produktionsbolag etc.) och kräver att han ska ta ansvar för dem på något sätt. Detta har blivit ett stort problem för kändisarna. Vissa stämmer i bäcken och går ut på sina sociala media och varnar ("jag börjar aldrig chatta med någon som kontaktar mig på Facebook, jag är inte i nöd, alla i teamet mår bra och vi ska börja spela in den nya säsongen nu i februari").

Men frågan är om det hjälper. Bedragarna har ju alltid ett svar: "så där skrev jag bara för att inte alla mina beundrarinnor ska kontakta mig, det är annat med dig min kära! Ingen får veta att jag är i nöd, för då kanske jag inte får några fler jobb... så du måste hjälpa mig under tiden!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in