2026-01-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smygkatt
Att han var så skadat trodde jag inte ens om honom. Är detta sant är det en av Alingsås värsta sexförbrytare genom alla tider.
Samtidigt är det ju inte särskilt roligt för personer på bygden som nu får sina fotoalbum granskade. Kan ju vara vanliga oskyldiga Svenssons. Värre om det är barn såklart.
Citera
2026-01-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bathtub
Samtidigt är det ju inte särskilt roligt för personer på bygden som nu får sina fotoalbum granskade. Kan ju vara vanliga oskyldiga Svenssons. Värre om det är barn såklart.
Du menar att polisen tar in datorer som finns i hans verkstad för beslag?
Skulle inte tro det, butiken är ju öppen ibland. Den hade isåfall varit låst och plomberad inför vidare teknisk utredning.
Citera
2026-01-18, 20:08
Medlem
Citat:
Du menar att polisen tar in datorer som finns i hans verkstad för beslag?
Skulle inte tro det, butiken är ju öppen ibland. Den hade isåfall varit låst och plomberad inför vidare teknisk utredning.
Tänkte väl snarast om han har kopierat till sig. Du har säkert rätt.
Citera
2026-01-18, 21:19
Medlem
Ska man spekulera kring vad som hänt tror jag att den misstänkte har chattat med barn på ett sexuellt sätt, därav den första misstanken och sedan kom misstanken om våldtäkt när offret ifrån 2007 fick vetskap om att han var misstänkt sexuellt ofredande mot barn, kan ha varit så att polisen har förhört närstående till den misstänkte och att den utsatte då valde att berätta

Här har vi faktiskt ett exempel på när en man också ifrån Alingsås begick detta brott (och han hade chattat med minderårig) : https://m.youtube.com/watch?v=E62XBrrwmj8
Citera
2026-01-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolle844
Ska man spekulera kring vad som hänt tror jag att den misstänkte har chattat med barn på ett sexuellt sätt, därav den första misstanken och sedan kom misstanken om våldtäkt när offret ifrån 2007 fick vetskap om att han var misstänkt sexuellt ofredande mot barn, kan ha varit så att polisen har förhört närstående till den misstänkte och att den utsatte då valde att berätta

Här har vi faktiskt ett exempel på när en man också ifrån Alingsås begick detta brott (och han hade chattat med minderårig) : https://m.youtube.com/watch?v=E62XBrrwmj8
Tjena GW!
Du kan ha rätt, närstående har även vittnes plikt och kan själva bli dömda om det kommer fram att de försöker skydda brottslingen. Dock gäller inte vittnes plikt nära anhöriga såsom föräldrar syskon och barn. Men det du säger om chatta med barn i sexuellt syfte faller under grovt sexuellt ofredande mot barn. Det obekväma för honom är misstanken om grov våldtäkt mot barn, den går inte så lätt att snacka bort.
Citera
2026-01-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marona
Jag behöver rätta till här, han startade inte tvättfirman, den har funnits sedan 1942, han köpte den däremot, men om det var för att ge henne jobb vet jag inte
Rykten säger att hon jobbat på en massage salong i Göteborg.
Citera
2026-01-19, 17:20
Medlem
Citat:

E tog ju hand om henne och gjorde en stor story av det som den store välgöraren han är
Citera
2026-01-20, 18:45
Medlem
Citat:

Så vitt jag vet så stämmer inte det. Däremot personlig assistent i Alingsås tills brukaren avled.
Citera
2026-01-22, 11:24
Medlem
Det stämmer att hon jobbade som personlig assistent,och brukaren som satt i rullstol tappade hon i golvet inne på toaletten. Han skadades men hon ville ha kvar ditt jobb hellre än att ringa ambulans. Ca 1.5-2 veckor senare avled han av sina inre skador. Då hade hon bott med honom i hans lägenhet i flera år och planerade även att han skulle gifta sig med henne så hon skulle få stanna i sverige. Efter gans död har hon flertalet gånger lagt ut både bilder och text om den döde.mot dennes familjs vilja. Försökte desperat ta över hans lägenhet när han dog,men lyckades inte med detta. Träffade sedan E och då gick det undan..Vips så hade hon både ett jobb/ett gratis boende och så fort hon lindat honom kring fingret så blev det giftetmål. Ddtta gjordes enbart för att hon skulle få stanna i sverige. Tilläggas skall också att hon ändå bott i sverige några år och kunde inte göra sig förstådd alls. Brukaren kunde som tur var Engelska och det var på det viset dom kommunicerade. Sen "ingick" även det sexuella mot extra lön.
Citera
2026-01-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evy86
Det stämmer att hon jobbade som personlig assistent,och brukaren som satt i rullstol tappade hon i golvet inne på toaletten. Han skadades men hon ville ha kvar ditt jobb hellre än att ringa ambulans. Ca 1.5-2 veckor senare avled han av sina inre skador. Då hade hon bott med honom i hans lägenhet i flera år och planerade även att han skulle gifta sig med henne så hon skulle få stanna i sverige. Efter gans död har hon flertalet gånger lagt ut både bilder och text om den döde.mot dennes familjs vilja. Försökte desperat ta över hans lägenhet när han dog,men lyckades inte med detta. Träffade sedan E och då gick det undan..Vips så hade hon både ett jobb/ett gratis boende och så fort hon lindat honom kring fingret så blev det giftetmål. Ddtta gjordes enbart för att hon skulle få stanna i sverige. Tilläggas skall också att hon ändå bott i sverige några år och kunde inte göra sig förstådd alls. Brukaren kunde som tur var Engelska och det var på det viset dom kommunicerade. Sen "ingick" även det sexuella mot extra lön.

Det är också det som gör allt lite konstigt då E helt plötsligt får dessa anklagelser mot sig när hon har blivit utvisad och hon har ju dessutom yttrat via sin Facebook att hon är irriterad på E eftersom han inte besöker henne i hemlandet och åker till Grekland istället.

Kanske tror någon att det finns ett fint skadestånd att hämta ? Har hon haft några barn här i Sverige ? Vet du det ?
Citera
2026-01-23, 17:19
Medlem
Enligt vad jag har hört ska det finnas ett rum ovanför tvätten där hon påstås ha tagit emot kunder på kvällar och helger, men detta är obekräftat.
Citera
2026-01-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golgnar55
Enligt vad jag har hört ska det finnas ett rum ovanför tvätten där hon påstås ha tagit emot kunder på kvällar och helger, men detta är obekräftat.
Det har jag också hört från åtminstone 2 oberoende källor. Så helt osant kanske det inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in