2026-01-23, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Han befinner sig utomlands.

Du menar med tanke på att han är i England och inte Irland?

Citat:
Vet du om han också är svensk medborgare?

Nej, han Irländsk medborgare. Således är Sverige utomlands för honom.

Citat:
Du vill alltså inte att han återvänder till Sverige?

Jo, för min del får han gärna återvända. Han är en trevlig gosse och han har från och med måndag ett helt fläckfritt förflutet. Till skillnad från många andra invandrare som uppehåller sig i vårt land.

Citat:
Jag har inte påstått att han begått några brott

Vad bra. Då är vi iallafall överens om att han inte har begått några brott.
Citera
2026-01-23, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Jag tror och hoppas dom kommer haffa fettot

Du måste ha en ganska stark tro. För sannolikheten att han ska åka dit under de kvarstående 3 dagarna är ganska låg. Måste ske ett vänsterfittfeministiskt mirakel om det ska hända.
Citera
2026-01-23, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amazed121
Staten verkar allt mer desperat. En åtalspunkt kvar för sexköp, och de rapporterar om det igen på Efterlyst. Snacka om bajsnödigt.
Omnämnd på Efterlyst, inte illa. Ett ok tröstpris då Johnny Bode-priset gick till Chrippa.

Två dagar kvar till frihet för Dörrmått!
Citera
2026-01-23, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazed121
Staten verkar allt mer desperat. En åtalspunkt kvar för sexköp, och de rapporterar om det igen på Efterlyst. Snacka om bajsnödigt.

Ja finns inget bajsnödigare land i världen tror jag man har hypat ickefrågan upp till taket och sen försökt forma en verklighet där det här är årets snackis som alla bryr sig om men ingen bryr sig förutom journalisterna.
Citera
2026-01-23, 10:08
Medlem
Citat:
8 av 10 svenskar vill att det ska vara olagligt att köpa sex. Vi kan sätta detta i relation till alla besök på thaimassagesalonger runt om i Sverige. Enligt polisen säljer runt 80 procent av alla thaisalonger sexuella tjänster.

De flesta brott blir preskriberade efter en tid som visserligen varierar stort, varför är du så fixerad vid sexköp?

Den psykiska skadan hos de som av olika skäl är tvingade att sälja sex på thaimassagesalonger ignorerar du, alla salonger har dessutom en ägare som tar del av inkomsterna från massösernas slit och då är vi inne på människohandel och koppleri.

Jag har psykiska skadan när jag läser dina dumheter med du ska hålla knappast med att du tvingar mig att fortsätta läsa och även svara ..

Om finns ingen tvång är det individens ansvar . Annars borde vi tycka synd om alla som stjäl, säljer droger och ägnar sig åt bedrägerier om de känner sig tvingade att tjäna pengar på det här sättet.
Citera
2026-01-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Omnämnd på Efterlyst, inte illa. Ett ok tröstpris då Johnny Bode-priset gick till Chrippa.

Två dagar kvar till frihet för Dörrmått!

Go, Dörrmått, Go!!
Citera
2026-01-23, 10:36
Medlem
Han har garanterat gått under jorden nånstans på Engelsk landsbygd fram till måndag, eller billigt vandrarhem nånstans.
Självklart följer han svensk media, han läser säkert även här ibland.
Citera
2026-01-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nja så avancerat är det inte.
Är det inte, vad sägs om detta då?
Citat:
Lindsey Chiswick från Londonpolisen säger till tidningen att övervakningen drivs av hur väl kamerorna har lyckats hittills. Hon pekar på att ”över 1 700” personer hittats i Londonområdet sedan 2024.

– Det inkluderar sådana som eftersökts för våldtäkt och övergrepp mot barn, säger hon.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/fangades-i-polisens-nya-kamera--efter-att-ha-gomt-sig-i-20-ar/
Citera
2026-01-23, 11:27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Ang medias roll i det hela.

En britt har köpt sex av en kvinna i Thailand. Han fick en avsugning på en strand. Förbipasserande såg det och kontaktade polis.

Expressen valde följande rubrik:
Citat:
23-åring grips mitt i sexköp
Av det som sägs i filmen så åkte bägge dit för ”offentlig osedlighet”, dvs fokus var inte enbart på sexköpet i sig.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/23-aring-grips-mitt-i-sexkop-med-61-aring/

I ”artikeln” (filmen) påstås ensidigt att sexköp är förbjudet. Men också prostitution är förbjudet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Prostitution_i_Thailand
Citera
2026-01-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är det inte, vad sägs om detta då?

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/fangades-i-polisens-nya-kamera--efter-att-ha-gomt-sig-i-20-ar/

Dom kamerorna finns bara på vissa specifika ställen, inte överallt. Dom har garanterat inte heller tillgång till alla människor. Och processen fungerar garanterat inte alltid utan kan krävas ett gäng försök.
Därför kan du inte säga att han skulle spåras direkt han går förbi en kamera.
Citera
2026-01-23, 11:35
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Den riktiga rättvisan har snart segrat. Skål för din frihet
Citera
2026-01-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Dom kamerorna finns bara på vissa specifika ställen, inte överallt. Dom har garanterat inte heller tillgång till alla människor. Och processen fungerar garanterat inte alltid utan kan krävas ett gäng försök.
Därför kan du inte säga att han skulle spåras direkt han går förbi en kamera.
Har du aldrig varit i UK de senaste 40 åren? De har kameror överallt och även om kanske inte alla är kopplade till automatiska övervakningssystem så övervakas alla av en central. De blir även bättre och bättre år efter år med skarpare bild. Har man någon efterlysning så söker man speciellt efter den personen och det gäller även polisen på gator samt i bil. Artikeln jag länkade till visar hur effektiv deras övervakning är efter efterlysta personer. Ska man gömma sig är inte UK det optimala stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in