Citat:
Ursprungligen postat av
eodnhoj
Och där har vi det, "man vet var gränsen går". Du gör dig själv till gud genom att rationalisera bort Guds Ord så att du kan försvara dina obilbliska och totalt avvikande åsikter, och säkerligen en perverterad livstil.
Du kan babbla hur mycket du vill, du har inte Guds Ande och hans ledning. Du kan försöka att ersätta Jesus Kristus med ditt hbqt evangelium där alla själva får bestämma vad som är OK, "för det är fult med hot och tvång" och att fria viljan att synda måste ju vara ok.
Alltså du är så långt ifrån vad evangeliet säger att det är komiskt. Hade du varit någon random individ utan kunskap om Guds Ord hade jag inte brytt mig om dig alls. Men eftersom du utger dig för att vara kristen och sprider att sataniska villoläror måste vi som följer Jesus säga ifrån.
Jag kallar mig inte kristen i konfessionell eller kyrklig mening, och har aldrig gjort det.
Däremot tror jag på
Gud.
Jag
tror på
Jesus som
Kristus.
Jag tror på
Fadern, Sonen och
den helige Anden.
Jag tar ansvar för mitt samvete inför Gud.
Det är alltså inte där oenigheten ligger.
Däremot tillskriver du mig åsikter jag inte har.
Jag har aldrig sagt att “
alla själva får bestämma vad som är okej”, och
jag har aldrig försvarat synd.
Det jag vänder mig emot och som
Jesus själv vänder sig emot är
hot,
tvång och
fördömande av andra människor.
Fri vilja är
inte en licens att synda.
Fri vilja är f
örutsättningen för kärlek, omvändelse och ansvar.
Jesus placerar inte syndens rot i kroppen, utan i hjärtat: i hat, förakt, kontrollbegär och självutnämnd rättfärdighet.
Att påtvinga andra människor skam, misstänkliggörande eller förföljelse i Guds namn är inte evangelium.
Det är precis det Jesus själv gång på gång tar strid emot.
Gud har två grundläggande bud:
– Älska Gud
– Älska din nästa
Och ett absolut förbud:
–
Du skall inte döda
Hat, hot och förföljelse hör inte hemma i
Jesu liv eller gärning.
Det är därför jag drar gränsen där. Inte som domare, utan som lärjunge.
Domen tillhör Gud.
Kärleken tillhör oss.