2026-01-23, 01:00
Medlem
Gör väl sak samma egentligen. Om de rödgröna vinner så finns det inget som hindrar sossarna från att vänstra med högern för att driva igenom det. Såvida mp inte fäller regeringen då, som V gjorde förra gången när de var osams.
Citera
2026-01-23, 01:19
Medlem
Erik Östs avatar
Mp och Daniel Helldén fortsätter tugga på i samma spår som Greta ,precis som att "livets gas" Co2 är det största miljöproblemet i nutid!
Det är det inte ,det är tvärtom det minsta "miljöproblemet" vi har just nu men de försöker fiska röster på den vågen trots allt.

Självklart har vi miljöproblem , det förnekar jag inte men det får vara någon måtta på torpet nu.
Vi har RIKTIGA miljöproblem vi borde ta itu med ist!
D.v.s kemiska utsläpp , accelererande skogsavverkning , konstgödsel med allt vad det för med sig för att producera mat till en redan alldeles för stor befolkning (jorden är överbefolkad är det stora problemet) färskvattenbrist etc etc!(har jag glömt nåt?)
Men fortsätt rösta på äggen ni så får ni se vart det slutar till slut, inte jag iaf för jag är tillräckligt gammal för att i min livstid slippa se bajset spruta in i fläkten en vacker dag så jag behöver inte bry mig men jag tänker på mina barn,barnbarn och barnbarnsbarn o.s.v bara !

https://www.youtube.com/watch?v=UTPlKwkryEk?v=UTPlKwkryEk[/url]Ek[/url]wkryEk[/url]Ek[/url]Ek[/url]URL]Ek[/url]Ek[/url]Ek[/url]URL]Ek[/url]Ek[/url]Ek[/url]L]URL]Ek[/url]Ek[/url]Ek[/url]Ek[/url]
Senast redigerad av Erik Öst 2026-01-23 kl. 01:31.
Citera
2026-01-23, 02:10
Bannlyst
Varför gör inte nuvarande regering upp med socialdemokraterna om kärnkraften?
Citera
2026-01-23, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082
För att S inte är med utan havsbaserad vindkraft som ska subventioneras av skattebetalarna.
Citera
2026-01-23, 02:59
Medlem
Varför är inte kärnkraftsbygge påbörjade för många år sedan, om vi nu skall ha fler, detta är ju ingen överraskning för nån å ett bygge av nytt tar väl många år ju.
Å om vi inte bygger själva skulle det bli dyrare importera det som fattas, nu exporterar vi väl.
Citera
2026-01-23, 03:47
Medlem
Klarlacks avatar
Jag säger definitivt nej till kärnkraft. Med alla de baksidor sol, vind och vatten har måste man gilla läget och helt enkelt hantera problemen så gott det går. Och marknaden sköter prissättningen.
Jag kommer troligtvis rösta SD ändå eftersom jag är militant motståndare till massinvandring och islam.
Citera
2026-01-23, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Ja, MP kommer inte att sitta i en regering som säger ja till kärnkraft.
Det sade han i kvällens 30 min, på SVT.

Det rödgröna regeringsalternativet verkar vara en utopi redan innan valrörelsen dragit igång.
Och flera saker inom kriminalpolitiken sa han också nej till, bl a upphävande av medborgarskap.

Gav MP bort valsegern till Tidöpartierna nu?
MP har redan gett bort landet till invandrarna, och gett dem rösträtt.

Stäng av strömmen nu för Daniel Hellden, när det är som kallast, utan vind och i vintermörkret. Eller höj hans elpris till 1000kr/nWh.
Citera
2026-01-23, 04:22
Medlem
MP kommer att sätta sig i regering med S även om S bygger massor med ny kärnkraft,

om bara S lovar att släppa in minst en miljon extra invandrare från afrika och mellanöstern som måste ha jättevarmt i bidragshemmet när det är -20 C ute.
Citera
2026-01-23, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Ja, MP kommer inte att sitta i en regering som säger ja till kärnkraft.
Det sade han i kvällens 30 min, på SVT.

Det rödgröna regeringsalternativet verkar vara en utopi redan innan valrörelsen dragit igång.
Och flera saker inom kriminalpolitiken sa han också nej till, bl a upphävande av medborgarskap.

Gav MP bort valsegern till Tidöpartierna nu?

Vänstern kräver oxå plats i regeringen, precis som MP.

Det betyder att de röd-gröna har 0% chans att bilda regering.

Jag skulle se det som ett riktigt stort problem om jag var Sosse.
Det kvittar ju om man vinner valet, om man inte kommer överens om detta innan.

Men å andra sidan, är det någon som förväntat sig något annat av dessa fyra totalt inkompetenta ledare?

Det är viktigare med hönshus än med att styra landet, vilket man tydligt visat under de senaste 20åren.
Citera
2026-01-23, 04:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082

Därför detta är det enda argumentet Tidelaget har i kommande valrörelse, att peka på hur dåliga vänstern är, att göra något som är bra för Sverige kommer aldrig gå före att förstöra för sossarna om garderobsbögen får bestämma...
Citera
2026-01-23, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallholm
V är också emot kärnkraft så S+V är nog omöjligt.
MP är det enda partiet som säger nej till kärnkraft numera.
V har varit splittrade i frågan länge, men nu har man tydligen kommit fram till att en kombination av olika lösningar för att få fram el är bra.https://www.svt.se/nyheter/inrikes/daniel-hellden-mp-vi-kan-inte-sitta-i-en-regering-som-bygger-ny-karnkraft
Citera
2026-01-23, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Gör väl sak samma egentligen. Om de rödgröna vinner så finns det inget som hindrar sossarna från att vänstra med högern för att driva igenom det. Såvida mp inte fäller regeringen då, som V gjorde förra gången när de var osams.
Fast för att fälla så måste de ju få med sig något annat parti också, V fällde ju tillsammans med SD.
Däremot kan de ju lämna regeringen som de ju också gjorde 2021 och därmed skapa kris fast då krävs det ju att de sitter med i den och det tänker de ju inte göra om inte S ändrar sig i kärnkraftsfrågan säger de ju nu i alla fall, men sedan sitter de där ändå eftersom de är lika maktkåta som S och detta enbart är röstfiske av väljare från andra partier där det finns motståndare till kärnkraft, de vet att frågan kommer att begravas av S i alla fall med diverse utredningar, planering och finansiering så någon start av något bygge kommer ändå inte att ske inom överskådlig framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in