Citat:
Ursprungligen postat av
braless
Alla läppennor går iaf åt det orangea hållet. Framför allt de nya hon visade i senaste bloggen.
Alla som visar upp sig med caisas krämer och bronzers ser orangea ut i fejjan.
Orange är den billigaste färgen inom kosmetika att tillverka. Kyligare toner när blått måste involveras mycket dyrare.
Det var ett tag sedan de släppte läppennor? Menar du cushion glaze? Där går en majoritet samtliga åt antingen kalla eller neutrala hållet.
Jag vet att kalla färger är både dyrare och svårare att formulera. Men alltså, mycket handlar ju om att folk väljer fel färger? Är jättemånga småtjejer som vill ha samma färger som Bianca som är supervarm i undertonen och ett par snäpp mörkare i hudtonen. Givetvis ser en typiskt svensk blond med kall underton orange/illa ut. Precis som att varm person med för mycket kallt smink får ett grått intryck.
Det har ju inte med Caia att göra, utan sminkar jag mig som är kall med för mörka och för varma undertoner med smink från enbart YSL (eller annat valfritt märke) skulle jag också se ut som Oompa Loompa.
Orange är inte billigast i sig även om de tillhör de billigaste, jordtoner överlag är det. Liksom även rött, svart och vitt är samma i och med ursprunget. Lila har länge sagt vara den svåraste och därmed den dyraste. Har du t ex mycket lakes i en orange ton är den inte så billig längre heller.