Citat:
Ursprungligen postat av
AbsAbs
Om en offentlig person uppviglar flera hundra tusen så anser du att den inte har ansvar?
Intressant!
Utöver det har självfallet var och en som är delaktiga i detta ett ansvar.
För en som inte ens viste att många av de här personerna ens existerade innan SVT numera ökända ( för att den är så dålig ) dokumentär så verkar det här med sektryktet så löjligt. Vem tar ens ett sådant rykte på allvar och på vilket sätt sen skulle något sådant kunna orsaka så enorm skada. Alla som känner dom måste ju veta att det inte är sant. Sen låter det märkligt att flera hundra tusen följare skulle låta sig uppviglas av ett sektrykte. Och om dom likt Knutby hade varit med i en sekt vem skulle ens bry sig idag.
Det som förvånar mig mer är hur Linneas mamma som säger sig vara så utsatt inte fått någon fälld ännu för förtal. Om dom är så hotade och trakasserade borde man ju inte själv behöva inhandla personlarm och i olika intervjuer fortsätta outa sig själv. Man ser ju att de inte har några sympatier från vanliga människor som tillåts kommentera när artiklarna slängs ut på nätet. Kommentarsfälten behöver sen låsas för folk är inte så dumma att de köper den här historien rakt av.
Det blir märkligt också att de själva inte verkar förstå att de kan bli anmälda och fällda för förtal när de så tvärsäkert pekar ut Joakim som personen som skulle ligga bakom familjens alla problem. Det ser jag som den största risken för Linneas familj.
Sanningen är ju den att deras dotter och svärson är dömda ekonomiska brottslingar med miljonskulder till staten. Där har ni familjens riktiga problem, resten är dimridåer enligt mig.