2026-01-21, 18:47
Medlem
Sladdarens avatar
Sveriges populäraste köp gratäng

Ryktas om att de ändrat recepten till det sämre förstås (med mer vinst) hörde jag av nån youtube- matlagare som piffade upp smaken till nåt godare. Pekas innehåll har tom kanske ändrats en och flera ggr med åren men inte köpt den på evigheter, (lagar egen) men stämmer det ?

Och varför ändra på ett vinnande koncept bara för "ökade kostnader" osv marknadseffektivitet. Tycker snarare osar marknadsineffektivitet enligt mitt tycke
Citera
2026-01-21, 18:51
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren

Ryktas om att de ändrat recepten till det sämre förstås (med mer vinst) hörde jag av nån youtube- matlagare som piffade upp smaken till nåt godare. Pekas innehåll har tom kanske ändrats en och flera ggr med åren men inte köpt den på evigheter, (lagar egen) men stämmer det ?

Och varför ändra på ett vinnande koncept bara för "ökade kostnader" osv marknadseffektivitet. Tycker snarare osar marknadsineffektivitet enligt mitt tycke

Pengar styr världen. Rika vill bli rikare. Antagligen har Peka kommit så långt att dem nu inte tror dem tappar kunder på att sälja sämre skit.
Citera
2026-01-21, 19:00
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Pengar styr världen. Rika vill bli rikare. Antagligen har Peka kommit så långt att dem nu inte tror dem tappar kunder på att sälja sämre skit.

Jo men folk upptäcker tydligen det och då äre inte lika kul längre att va Pekas ekonomichef
Ett signum är nog inte lika viktigt numera hur som haver
Citera
2026-01-21, 19:02
Medlem
HBTKuks avatar
"Ryktas"?

Har innehållsförteckningen ändrats så är ju det en indikation, kan man tycka.
Citera
2026-01-21, 19:04
Medlem
Oftast när såna saker ändrats är det för att något har ändrats och man kan inte längre återskapa processen. T ex om en maskin har pensionerats.
Citera
2026-01-21, 19:06
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
"Ryktas"?

Jag vet inte vad som gäller exakt idag ang regelverket för innehållsförteckningen
De kanske inte ens behöver visa vad de ändrat, för de ersätter nåt "äkta" med nåt annat artificiellt som ändå ska härma smaken av det äkta utan onödiga tillsatser
Citera
2026-01-21, 19:34
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Jag vet inte vad som gäller exakt idag ang regelverket för innehållsförteckningen
De kanske inte ens behöver visa vad de ändrat, för de ersätter nåt "äkta" med nåt annat artificiellt som ändå ska härma smaken av det äkta utan onödiga tillsatser
Ersätter du ost med artificiell ostsmak framgår det sannolikt i innehållsförteckningen.
Citera
2026-01-21, 20:01
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Det slutar väl med att det blir årets bluffprodukt 2026 ;-)
Citera
2026-01-21, 20:50
Medlem
talcsofts avatar
De har ändrat den för den smakar skit numera.
Citera
2026-01-21, 21:12
Medlem
Citat:

Tror de kokar lite länge nu.
Citera
2026-01-21, 21:33
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
"Ryktas"?

Skulle precis skriva nåt liknande, det är väl i så fall där man ser om de har ändrat nåt?
Citera
2026-01-22, 02:14
Medlem
Citat:

Alla stora globalistbolag håller på med detta.

Såfort folk blivit vana vid nånting så byter de i smyg ingredienser.

Det gäller allt från potatisgratäng som pekas till gb-glass som tog bort grädden och gör artificiell icke glass med bajssmak såfort gb såldes till utlandet.

Samma med fanta där man i smyg tagit ner % halten på apelsin i läsken steg för steg från 12% till fjuttiga 5% som det är nu och man lagt in skräpigt sötningsmedel för det är billigt.

Man byter också ingredienser.Nu är inte just peka svenskt eller svensktillverkat men
Om det tillexempel varit ett företag som tillverkat mat med svensk mjölk eller grädde så har man snålat och köpt in antibiotikagrädde,mjölk,potatis från europa istället för att spara in på ingredienser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in