2026-01-21, 14:32
Medlem
Ålder: 19
Kön: Man
Vikt: 78
Längd: 186 cm
Tidigare erfarenheter: gräs, hasch, tramadol, benzo, ecstasy, lsd, amfetamin, kokain, muscimol, lyrica

Hej! Ber om ursäkt i förväg ifall denna tripprapporten blir lite rörig, har nästan lite dåligt minne från hela trippen för var så överväldigad och hade inte sovit på länge, men såhär gick det till.

I fredags så vaknade jag otroligt sent och tänkte att jag skulle dygna för att fixa min dygnsrytm, fastfoward till när jag började inta första formen av någon substans.

Lördag 01:30
Gick ut och tog en holk med en polare, detta är inte så viktigt för själva rapporten men tänker att det kanske han ha haft någon bakomliggande effekt.

04:30
Tog en till sista holk kring denhär tiden, inte heller superviktigt men tänkte att det är värt att nämna.

11:00
Någon gång runt 11 tiden på morgonen så började jag bli lite trött och kände att det inte skulle gå att hålla mig vaken nykter, får då ideén att inta en halv ecstasy, dessa såldes till mig som 300mg men var definitivt inte det, har tagit samma batch tidigare, och då fått bra effekt dock.

12:20
Strax efter 12 tiden så börjar jag tycka det är konstigt att jag iprincip inte känner av MDMAt alls, typ ingen effekt överhuvudtaget, men fortsätter att vänta och ge det lite tid, men inget förändras, jag kan känna att jag intagit något, men är liksom inte påverkad alls, och såhär fortsätter det väldigt länge, tillslut så får jag väldigt stora pupiller, men fortfarande ingen berusning. Börjar bli väldigt missnöjd och inse att antagligen kommer jag inte känna något mer än såhär, vilket faktiskt aldrig hänt mig tidigare på E, och kände mig fortfarande ganska trött. Börjar fundera om det finns något annat hemma jag kan nyttja, tänker då att jag istället ska dricka mig full och försöka hålla mig vaken på det viset (ännu värre idé) men innan jag hinner börja dricka så minns jag att jag har en sista LSD i frysen, så det fick bli den.

~14:00
Nu har jag bestämt mig för att det blir en tripp, har vid denna tid varit vaken cirka 16h, och hade normaltvis börja komma ner från MDMAt nu vid cirka 3h efter intag. Hursomhelst så lägger jag lappen på tungan och startar en timer, denna lapp vill jag minnas såldes som 250 eller 280ug, men min kran skrev till mig lite i efterhand och sa att han tyckte att dem kändes som dem va lite svagare än så. Före denna gång så har jag endast trippat 3 gånger tidigare, 1 gång bara lsd, 1 gång candyflip, 1 gång lsd + röka. För att ha lite trevligare tripp så börjar jag städa lite, och sätter på något trevligt på TVn.

15:00
Börjar strax innan 15 känna av att jag är påväg upp, men hinner inte njuta väldigt länge, då jag får mardrömssamtalet, min farsa ringer och berättar att han är hemma om 20 minuter, jag trodde han skulle komma hem dagen efter, börjar få lite panik men eftersom jag inte är så påverkad ännu så är jag fortfarande ganska samlad och börjar tänka hur jag ska hantera detta, städar lite snabbt upp i köket och badrummet, och lägger mig sedan i sängen och inväntar att han ska komma hem. Hade berättat för honom på telefonen att jag hade dygnat och tänkt lägga mig nu ungefär, för att förebygga att behöva lämna mitt rum under trippen. Tillslut kommer han hem, som tur så har vi bara en väldigt kort interaktion och situationen är under kontroll, lägger mig i sängen och börjar nu få ganska starka visuella effekter, ser mycket former och figurer överallt och börjar känna mig väldigt dissocierad och skriver till min vän för att få lite komfort, minns att jag skrev till honom att jag rätt starka visuals och att jag såg ?shrek?, men även han hade suttit upp hela natten på andra substanser så han förstod inte att det höll på att gå illa för mig och att jag var lite oroad. Lägger mig och sluter ögonen då vid detta tillfället har jag inte riktigt sneat ännu, åtminstone inte insett det, och jag vill koppla av och bara njuta av effekterna.

16:00
När jag lägger mig och blundar så amplifieras alla effekter, börjar se ännu mer former och figurer, allting rör sig väldigt fort och skiftar färger och former, men har svårt att koppla av och börjar här känna att något inte riktigt är rätt, nästan som att mitt medvetande sa till mig att något är påväg att gå fel, men jag försöker bara vara fortsatt lugn och låta allt hända och inte göra motstånd, vid denna tiden ungefär börjar mina minnen bli ganska otydliga, jag fortsatte att ligga med ögonen stängda men det började bli otäckt och obekvämt, började bli väldigt mycket mindre medveten, och mer integrerad i trippen, hade svårt att skilja på saker och blev typ vilse i mitt huvud, kunde inte komma ihåg vad jag tänkte på eller hålla en tanke i huvudet, låg och ansträngde mig för att försöka minnas vad jag tidigare tänkt på (minns att jag typ hade planerat att jag skulle göra något eller typ åtminstone resa mig eller gå och dricka vatten för att bryta av från dem starka effekterna jag upplevde just nu) men kunde inte hitta tillbaka och låg och upprepade samma saker i huvudet, det blev som en loop typ, som jag inte kunde ta mig ur och det var här som det började bli lite mörkt, ännu otydligare minnen men jag började ha problem att faktiskt hålla mig kvar vid verkligheten, hade släckt i rummet och mörkret gjorde det ännu svårare att förstå var jag var och vad jag gjorde här, det ända jag kunde göra vid detta tillfället för att försöka hålla mig fast vid verkligheten var att med jämna mellanrum lysa med ficklampan på mobilen, det gav mig någon form av komfort och insyn i vad som hände, skrev även till min vän och försökte få hjälp.

17:00
Vid detta laget är jag djupt i trippen, har aldrig tidigare upplevt så har starka och dominanta effekter av LSD, är fast i någon typ av loop, jag kan inte forma tankar och LSDn har full kontroll över mig och mina tankar, börjar tänka ifall detta är en snedtripp (har aldrig sneat innan) och tanken av det gjorde det också värre. Jag förstår inte vad som händer, har absolut ingen tidsuppfattning, kollar på min timer som visar hur längesedan jag intog lappen, lägger ner mobilen och fortsätter vara i någon form av loop av tankar och känslor, det känns som att det går hur lång tid som helst, tar upp mobilen igen, och då har det endast gått 1 minut, detta händer väldigt många gånger under trippens gång.

Vid 17:53 skriver jag till min vän "Kan inte ta mig ur verkligheten", vet inte vad jag mena riktigt, men jag minns att det var precis så det var då, men kan inte minnas hur jag kände eller vad det var som hände riktigt då allt var så otroligt rörigt. En minut senare skriver jag "Vet inte om detta är egodöd" och sedan "Bara upplever samma sak hela tiden" min vän svarar då och säger att jag är i en loop, och att det ska vara vanligt, vilket jag svarar på med "Men har varit i loopen jättelänge nu" "Försöker bara hitta saker i verkligheten att greppa fast vid" skrev sedan några minuter senare "Vad ska jag göra, är typ fast i egodöd, vet inte vad som händer" detta var det sista som jag skrev till honom som jag sparat, nu är klockan strax efter 18, och här blir det helt svart.

20:00
Vid 8 tiden så vaknar jag ur någon form av trance, trippar fortfarande väldigt hårt, men återfår mitt "medvetande" och kollar åter på timern och då har det gått 6h sedan intag, vid detta lag var jag medveten nog för att förstå att det var ganska lång tid kvar på trippen, och jag kan någorlunda forma tankar men är fortfarande på en mörk plats i trippen och vill bara att det ska vara över, har typ svårt att röra på mig, måste typ göra ljud och lysa med ficklampan för att bryta av och försöka hålla mig medvetande, har inte druckit under hela trippen men kan inte ta tag i mig och ta mig till badrummet för att dricka vatten, känner mig väldigt tung och konstig, under peak timmarna så upplevde jag otroligt mycket specifika saker som jag tror kan ha varit väldigt viktiga detaljer men kan inte förklara det nu i efterhand då jag typ har glömt det helt och hållet, men var fortfarande i någon form av loop av dåliga tankar och känslor, som jag inte kunde ta mig, bara pausa väldigt kort genom att göra ändringar i min omgivning som att typ göra ljud, lysa med ficklampan, vända mig i sängen t.ex eller liknande.

22:00
Allt är fortsatt väldigt likt, men då jag saknar väldigt mycket detaljer som jag helt enkelt inte kan förklara, så blir det svårt att skriva väldigt mycket mer. Minns dock att jag skrev detta även till min vän, att det händer så mycket saker hela tiden men har aldrig upplevt detta och har inget förstånd för det för att försöka förklara det för en annan person, jag kan inte minnas om jag upplevde demoner, men det var extremt mörkt vid många punkter och även tillfällen då jag kände mig extremt förvirrad och gränslös, nästan till den punkten att jag liksom hade velat dö för att ta mig ur detta, eller om jag trodde att jag redan var död eller vad det nu än var, önska jag hade bättre förstånd för detta då trots det var extremt obehagligt var det också lärorikt på något sätt, har aldrig upplevt något ens i närheten av detta på LSD tidigare.

00:00
Kring midnatt så är det mesta över, fortfarande väldigt påverkad, men också väldigt medveten och förstår att något gått väldigt fel och att jag inte kommer kunna sova på väldigt många timmar. Efter detta händer inte mycket mer, ligger och kollar på mobilen, och dricker vatten och bara väntar ut effekten så att jag kan somna, tillslut vid cirka 08.00 så somnar jag, har då varit vaken cirka 35h, så länge har jag aldrig varit vaken tidigare.

Personliga tankar
Läs mitt nedanstående meddelande
Citera
2026-01-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsvartt

I efterhand så förstår jag ju allt jag gjorde fel ifrån start, att ens få tanken att ta LSD när jag redan varit vaken väldigt länge, dessutom på afterglow av E, förstår inte hur jag tänkte, det var ju självklart att det skulle gå åt helvete, men det jag tror fick allting att verkligen gå åt helvete var när jag fick nyheterna att jag inte skulle vara hemma själv, för efter det så blev allting väldigt olikt tidigare trippar.

Men det jag undrar över är ifall det jag upplevde var egodöd eller var det "bara" en vanlig snedtripp? Kan tänka mig att ifall jag hade haft tydligare minnen från peaken och vad som faktiskt hände så hade eran bedömning varit annorlunda, då det kändes otroligt mörkt och negativt, samt att jag har en minneslucka på 2 hela timmar, så beklagar ifall min rapport var dålig skriven eller saknade konkreta detaljer av vad som faktiskt hände, men jag har försökt att förklara så bra som möjligt utan att hitta på saker då jag inte vill "gissa" vad jag upplevde eller överdriva, men kan säga att hela rapporten är underdriven för det jag upplevde vill jag aldrig nånsin uppleva igen, skrev även detta till min vän när effekterna hade avtagit, att jag aldrig nånsin vill uppleva detta igen, eller ta LSD.
Citera
2026-01-21, 14:58
Medlem
Fantens avatar
Nej, det där var inte engodöd. Kom tillbaka när du upplever att du är ett moln med stjärnstoft som flyger runt i rymden, samtidigt som du är en pöl av allting, samtidigt som du är bältesspännet i din bil, samtidigt som du är en falk som störtydyker i en vild jakt på en åkersork, samtidigt som du är åkersork som lika vilt försöker komma undan, samtidigt som.. Ja, du fattar. Dom gånger jag har egodött har jag upplevt att 'jag' har slutat att existera som en enskild individ och blivit som en pöl av allting.

Det du beskriver låter mest som +++ på Shulgin-skalan, inte ++++. Jag tänker påstå att när man väl upplever det, så vet man om det, i alla fall efteråt. För vissa är det djupt obehagligt, för andra som mig själv är det en fantastiskt upplevelse.

Träffade du DMT-varelserna? Dom är inte unika för DMT, men det är vanligt att man träffar dom under en DMT-upplevelse snarar än andra trippar.
Citera
2026-01-21, 16:12
Medlem
Oavsett om man trippar och upplever saker utanför sin kropp (ego), så kommer det flesta tillbaka till sin kropp. Då har man väl inte dödat egot? Man kan ge egot på käften och inte låta den styra sitt liv, men döda det, går det verkligen? Att leva ett fritt liv utan problem, utan negativa känslor, är det ens möjligt? då menar jag så klart utan droger.

Jag själv anser att jag dödat mitt ego flertal gånger, både med droger och utan. Men "rösten" inom mig, som försöker trycka ner mig försvinner oavsett inte.
Citera
2026-01-21, 20:27
Medlem
Charlie-Whites avatar
Har du LSD hemma i frysen? Är mer nyfiken på vad pappa säger om det
Citera
2026-01-21, 23:19
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Oavsett om man trippar och upplever saker utanför sin kropp (ego), så kommer det flesta tillbaka till sin kropp. Då har man väl inte dödat egot? Man kan ge egot på käften och inte låta den styra sitt liv, men döda det, går det verkligen? Att leva ett fritt liv utan problem, utan negativa känslor, är det ens möjligt? då menar jag så klart utan droger.

Jag själv anser att jag dödat mitt ego flertal gånger, både med droger och utan. Men "rösten" inom mig, som försöker trycka ner mig försvinner oavsett inte.
Det är ju just det som händer efter ett antal egodödar - den där lilla rösten kanske inte tystnar, men den kommer att säga andra saker.
Citera
2026-01-22, 02:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej, det där var inte engodöd. Kom tillbaka när du upplever att du är ett moln med stjärnstoft som flyger runt i rymden, samtidigt som du är en pöl av allting, samtidigt som du är bältesspännet i din bil, samtidigt som du är en falk som störtydyker i en vild jakt på en åkersork, samtidigt som du är åkersork som lika vilt försöker komma undan, samtidigt som.. Ja, du fattar. Dom gånger jag har egodött har jag upplevt att 'jag' har slutat att existera som en enskild individ och blivit som en pöl av allting.

Precis, så är egodöd. Jag har slutat existerat och blivit ett med allt och känt hur jag smälter. Speciellt på proskalin när det fanns så upplevde jag det.

Till TS bra tripprapport, känner igen att snea på psykedeliska och ligga i sängen och känna en minut lika med en timme.
Citera
2026-01-22, 02:48
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright

Kanske är det då dags att överväga om det inte i själva verket är ditt ego du har ”dödat”. Fråga dig istället vad det är som vill döda egot, så kommer du sannolikt ett steg närmare att förstå vad egot faktiskt är.
Citera
2026-01-22, 03:38
Medlem
Symptms avatar
Största felet är att du bara ligger i sängen och inte gör något, mycket utav trippupplevelsen försvinner, dessutom skriver du till massa andra knarkpolare som också är borta och bara egotrippar, nä, gör om gör rätt, acceptera dig själv och dina val.

Förövrigt, egot kan man inte "döda".

Enda sättet egot dör på är att du själv dör.
Citera
2026-01-22, 05:34
Medlem
Autobahn76s avatar
Vad i hela friden har egodöd med din snedtripp att göra? Absolut ingenting.
Citera
2026-01-22, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsvartt

Hej TS, tack för din rapport 👍

Det är lätt hänt att man slänger i sig lite dumma kombinationer när man börjar mixtra. Men förhoppningsvis kommer du att vara klokare och mera försiktig framöver.

Min poäng är att man kan ha stor glädje av en sk snedtripp, beroende på hur man integrerar upplevelsen och hur man går vidare. Vilka lärdomar man väljer att ta med sig efteråt osv.

Obs, jag har fö inte varit med om egodöd själv, så spekulerar bara.
Däremot så lämnade jag min kropp för ett kort ögonblick, under en svamptripp för nästan tjugo år sedan, då jag hade ätit en respektlöst stor dos toppisar.

Jag minns det som att det blev så intensivt att jag inte hade en chans att hänga med, en mörk och obehaglig känsla. Som om hårddisken i huvudet hade kraschat. Sen plötsligt så leviterade jag upp ur min kropp, upp mot taket, och sen lika plötsligt var jag tillbaka i kroppen igen. Det hela var över på bara några sekunder, så jag han knappt tänka förrän jag hade landat i mig själv igen.
Och även om egot aldrig dog, så blev jag påtagligt mera ödmjuk efteråt.
För efteråt så kände jag mig djupt tacksam, inte bara för att jag hade kommit tillbaka oskadd, utan över att ha en kropp över huvud taget. Och en kropp som fungerar dessutom.

Idag kan jag känna att den lilla erfarenheten blev startskottet för min resa bort från alkohol, droger (inkl läkarmediciner) och självdestruktivitet i största allmänhet. Tog aldrig någon högdos svamp igen efter det, och idag använder jag inget annat än cb ibland. Faktiskt inte ens kaffe eller te.

Och idag så är jag vän med mig själv och har slutit fred. Tar hand om min hälsa på ett helt annat sätt än tidigare, och är idag i rätt bra form för min ålder.

Trippa försiktigt TS, lycka till!
Senast redigerad av busy-signal 2026-01-22 kl. 06:58.
Citera
2026-01-22, 08:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Precis, så är egodöd. Jag har slutat existerat och blivit ett med allt och känt hur jag smälter. Speciellt på proskalin när det fanns så upplevde jag det.

Till TS bra tripprapport, känner igen att snea på psykedeliska och ligga i sängen och känna en minut lika med en timme.
Ja, rapporten i sig var bra med en del igenkänning. Jag tycker dock inte att jag snear när det känns som att tiden sträcks ut, jag tycker tvärtom att det är amazeballs.

Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Största felet är att du bara ligger i sängen och inte gör något, mycket utav trippupplevelsen försvinner, dessutom skriver du till massa andra knarkpolare som också är borta och bara egotrippar, nä, gör om gör rätt, acceptera dig själv och dina val.

Förövrigt, egot kan man inte "döda".

Enda sättet egot dör på är att du själv dör.
När du är på ++++ så kan du inte göra så mycket mer än att bara ligga i sängen.

Att se på saker som rör sig, se fraktaler i allt och så vidare har givetvis sin charm men det är inte där som den psykedeliska upplevelsen är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in