2026-01-21, 10:08
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havamal.
Tror det beror på rädsla för hur inlägget/meddelandet ska uppfattas av den andra. Här på Flashback är det definitivt rädsla för kritik och negativa kommentarer.

Jag läser igenom texten flera gånger.

För det här kan inte vara normalt? Upplever att det handikappar mig rejält i dagens chattsamhälle.

Tack på förhand!

Vad är problemet? Det är klart man läser igenom och kvalitetssäkrar det man skrivit flera gånger. Man är väl ingen slarvig kuf när man ska argumentera på det här finfina forumet.

Eller det är nog rädslan som är problemet va, du är rädd för att få kritik? Tror inte det löses genom någon speciell skrivteknik eller vad du nu är ute efter för lösning. Men du kanske mer ska tänka "det här vill jag få fram på ett sätt så att det tydligt framgår vad jag menar" och mindre "ånej vad ska alla tycka".

Tänk också mer att det spelar noll roll vad andra tycker, du är väl inte här för bekräftelse utan för att du är intresserad av diskussioner.
Citera
2026-01-21, 11:43
Avstängd
Citat:
Tror det beror på rädsla för hur inlägget/meddelandet ska uppfattas av den andra. Här på Flashback är det definitivt rädsla för kritik och negativa kommentarer.

För det här kan inte vara normalt? Upplever att det handikappar mig rejält i dagens chattsamhälle.

Tack på förhand!
Det beror på att du har låg självkänsla.
Antagligen värderar du även ner dig själv.

Ju bättre självkänsla, ju mindre bryr man sig om vad andra tycker, speciellt idioter
Även i tonåren struntade jag i grupptryck, gick bara efter om jag skulle tycka att det var ok om sådant gjordes mot mig, innan jag bestämde om jag skulle göra något. Då de andra inte hade gjort något fel alltså. Ljugande skitsnackande idioter får däremot räkna med att få höra det från mig, eller IRL bli ignorerade eller råka ut för de av mina mina practical jokes, som skulle vara för hårda mot de som inte gjort något fel.

Enligt en undersökning är det toppchefer som skriver mest fel gällande stavning och gramatik, eftersom vi skriver fort, kollar sällan och bryr oss inte om sådant*, eftersom vi bryr oss om det viktiga d v s betydelsen.

* Utom i officiella handlingar, men då är kontrollen ofta delegerad till någon annan
Citera
2026-01-21, 14:41
Medlem
a-mortals avatar
Citat:

Tack på förhand!
Prova att skicka och blunda. Om du i inte ser kritiken och negativa kommentarerna, då känns det ok.
Citera
2026-01-21, 14:56
Bannlyst
Citat:

Tack på förhand!
Bry dig inte, dom flesta här är ändå idioter (undertecknad inberäknad), om jag skulle hänga upp mig på allt hat jag får här så skulle jag bryta ihop!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in