Citat:
Ursprungligen postat av
Havamal.
Tror det beror på rädsla för hur inlägget/meddelandet ska uppfattas av den andra. Här på Flashback är det definitivt rädsla för kritik och negativa kommentarer.
Jag läser igenom texten flera gånger.
För det här kan inte vara normalt? Upplever att det handikappar mig rejält i dagens chattsamhälle.
Tack på förhand!
Det beror på att du har låg självkänsla.
Antagligen värderar du även ner dig själv.
Ju bättre självkänsla, ju mindre bryr man sig om vad andra tycker, speciellt idioter
Även i tonåren struntade jag i grupptryck, gick bara efter om jag skulle tycka att det var ok om sådant gjordes mot mig, innan jag bestämde om jag skulle göra något. Då de andra inte hade gjort något fel alltså. Ljugande skitsnackande idioter får däremot räkna med att få höra det från mig, eller IRL bli ignorerade eller råka ut för de av mina mina practical jokes, som skulle vara för hårda mot de som inte gjort något fel.
Enligt en undersökning är det toppchefer som skriver mest fel gällande stavning och gramatik, eftersom vi skriver fort, kollar sällan och bryr oss inte om sådant*, eftersom vi
bryr oss om det viktiga d v s betydelsen.
* Utom i officiella handlingar, men då är kontrollen ofta delegerad till någon annan