Citat:
Ursprungligen postat av
Baheera
Aha. Du menar att den inte är perfekt. Har aldrig påstått något annat, men överlag fungerar det mycket bra. Att man får vänta några timmar på akuten med ett brutet ben osv är inget att gnälla över
Ska det kunna ta in alla direkt vid varje givet tillfälle måste de mångdubbla resurserna, som vid många tillfällen får sitta och vänta, då belastning är högst ojämn
Men lite off topic
Blir man skadad eller sjuk under dagtid och inte på röda dagar så är det oftast inga problem, men de få gånger jag fått besöka akuten under mitt liv så har det allt som oftast antingen varit kväll, helg eller röda dagar. Bröt foten en gång på en helg, fick vänta 4 timmar på akuten. Bröt ett finger på en kväll, fick också vänta flera timmar.
Men när jag fick allvarlig lunginflammation i båda lungor och svårt att andas och kraftig smärta så fick jag komma in direkt, men det var också under dagtid på en vardag.
Kanske akuten borde göras om? Om icke livshotande saker som benbrott får vänta i 4 timmar och de vet ju inte exakt hur länge man får vänta heller så kanske ett bokningssystem vore bättre?
Jag vill ju så klart inte sitta och hänga 4 timmar på akuten utan använda min tid bättre. Då hade jag hellre fått höra när jag kommer dit kl 17, att väntetiden är ca 4 timmar, om du vill lämna så kom tillbaka till kl 21 så får du komma in direkt förutsatt att inget allvarligt hänt som en bussolycka eller något. Då kan man ju åka hem så länge, käka något och vila hemma istället för att hänga på kanske en av de tråkigaste miljöerna man kan tänka sig i 4 timmar.
Sedan medans man väntar på annat ställe så bör man så klart också få uppdateringar via app eller sms om tiden fortfarande gäller, så man inte lämnar hemmet och åker dit i onödan.