2026-01-21, 12:47
Medlem
Hur vet jag om jag får resa in till USA?
Citera
2026-01-21, 13:02
Medlem
Du kan ju kontakta den amerikanska ambassaden.

Dom ska enligt en snabb googling kunna hjälpa till med din fråga.
Citera
2026-01-21, 13:06
Medlem
Glostrups avatar
Du söker ESTA och svarar ärligt på frågorna, och sen väntar du på svar.
Citera
2026-01-21, 13:31
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modellens

Beror väl på vad du var dömd för med. Mord, våldtäkt, terrorbrott eller snatteri?
Citera
2026-01-21, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modellens

Dömd för vad? Brott under "morality" tillåter aldrig någon inresa, oavsett hur läng tid som passerat.
Citera
2026-01-21, 15:29
Medlem
Fantens avatar
Ett alternativ är ju att helt enkelt ljuga. Det är ju inte så att dom kommer att kolla upp det.
Citera
2026-01-21, 15:51
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Du söker ESTA och svarar ärligt på frågorna, och sen väntar du på svar.

ESTA gör endast att du får flyga till USA.
Det är CBP som avgör om du är välkommen in eller ej.
Får du inte ESTA visum, kommer du inte ens på planet. Men du kan få ESTA och ändå bli nekad vid gränsen. Är där något de tycker är intressant får du gå in till ett nytt rum för vidare intervju.

EDIT: allt handlar om vad du har gjort.
Fyller du i ärligt kommer de att fråga dig - 100% och då handlar allt om vad du har gjort.

Ljuger du och de kommer på dig, så är det nästa plan hem igen.

Det är helt omöjligt att svara på om du får inträde eller ej oavsett hur du gör. För det ligger på den individuella personen du får framför dig.
Som medborgare i landet och när min partner (icke medborgare) så är det alltid ett jävla meck när vi ska dit då jag är medborgare och de tror vi ska stanna och hon stanna illegalt för att jag kan komma in då jag får vara där.
Senast redigerad av Granddaddy.Purple 2026-01-21 kl. 15:56.
Citera
2026-01-21, 15:54
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ett alternativ är ju att helt enkelt ljuga. Det är ju inte så att dom kommer att kolla upp det.

Kollar de upp det är det vis tex Ratsit eller så.
Citera
2026-01-21, 15:54
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
ESTA gör endast att du får flyga till USA.
Det är CBP som avgör om du är välkommen in eller ej.
Får du inte ESTA visum, kommer du inte ens på planet. Men du kan få ESTA och ändå bli nekad vid gränsen. Är där något de tycker är intressant får du gå in till ett nytt rum för vidare intervju.
Detta gäller även om du har visum baserat på en intervju på ambassaden; det är gränsvaktens beslut som slutligen avgör om du blir insläppt eller ej. Så att söka ESTA är det korrekta första steget, och om det beviljas så är nästa utmaning US immigration. Precis som för alla andra.
Citera
2026-01-21, 16:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Kollar de upp det är det vis tex Ratsit eller så.
Det tror jag inte, men oavsett vad så bör det vara gallrat från alla system som är tillgängliga för nån som inte tillhör svenska rättsväsendet.
Citera
2026-01-21, 23:34
Medlem
Har flygit till new york, miami och fort Lauderdale ett par ggr. Du får visa pass, de tar fingeravtryck och sen får du passera in i landet direkt efter, Inte mer än så. Ser din profil lite intressant ut eller agerar du nervöst så kan du få följa med någon till en väntesal där du får vänta på att bli tillkallad. de frågar lite olika random frågor om syftet, hur länge du ska stanna, address till hotell, hur mycket pengar du har med dig och om du rest till Syrien, kuba, somalien o några fler hög risk länder och därefter får du gå. Och nej de har ej tillgång till svenskt brottsregister. Systemet är inte så sofistikerat och inte heller samarbetet med svensk polis
Citera
2026-01-22, 01:55
Medlem
Du kommer ej få ESTA om du anger tidigare kriminellt förflutet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem