Citat:
Ursprungligen postat av
Dorinda
Du resonera så bakvänt. Det är nästa intressant. En läkare kan ju inte anmäla varenda minsta avvikelse som en förälder gör. Människor är ju jätte olika. Verkligen jätte olika. Föräldrar med sjuka barn kan säkert bete sig rätt märkligt åt eftersom just deras barn är sjukt. Om en läkare om och om igen påpekar att han gärna vill träffa flicka och mamman inte tar med henne så reagerar man ju inte första gången, kanske inte andra heller, eller tredje. Små barn kan ju inte heller svara på hur deras ”mående varit den senaste två veckorna”. Man utgår givetvis att mamman historia och förklaring stämmer. Mamman är vältalig och har säkert gett bra svar och förklaringar kring varför inte flickan är med, inte kan undersökas just i dag eller inte låtit flickan prata som de önskat. Detta antecknas. När flera olika insidersen och iakttagelser gjorts diskuterar man detta på avdelningen och kommer fram till att göra en anmälan. Personalen var överens om detta. Man kan ju inte börja med en anmälan innan en misstanke, och man anmäler inte fören man känner att en misstanke kan stämma. Det kommer ju alltid finnas en viss tid.
Bara i hur vi ser på en sån här enkel sak så resonera du och jag helt tvärt emot. Du strider för att anmälan är fel, och om den inte är fel, så har de anmält för sent.
Jag resonerar tvärtom, anmälan är riktig, eftersom de gjort flera iakttagelser kring märkliga beteenden, de har även diskuterats innan man anmält för att man inte vill anmäla i onödan. Vilket jag också tycker är rätt, man måste faktiskt ha flera saker som talar för en sak utan att man bli anklagat för vanvård eller MbP. Anklagelsen är ju fruktansvärt jobbig att få som mamma, framförallt när mamman inte aktivt skadat barnet. Vilket inte vårdpersonaler tror.
Hur kan man va så bakom?
Du ser ju hur bra mamma detta är ?
Du ser ett barn som vill hem, en mamma som älskar sin dotter ?
Tror du att denna mamma vill skada sitt barn ?
Folk med vanlig människo känning fattar att detta är en reko mamma, som har varit för orolig och därför har detta skett.
Barnet vill hem till sin mamma. Varför förhindra detta?
Verkar mamman ha den sjukdomen hon anklagats för ? Isåfall varför ?
Det är inte så att detta barn levt i misär!
Åk till förorten så kan du se barn i misär, pruskiluska!