Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Lumen har väl helt enkelt flytttat över sin lojalitet och sin känsla av personlig samhörighet på USA; varför måste jag sitta fast i det tråkiga sosse-Sverige, ungefär.
Internet och soclala medier har den effekten på en del människor: Sverige framstår som tråkigt, futtigt och segt jämfört med det fräcka och storartade USA, där alla coola saker verkligen händer.
Att han accepterar tanken att Makt är Rätt för USA.s del, det bekymrar honom nog inte alls.
Fint att du ursäktar Lumen för sina positiva inlägg om USA med den påverkan som internet har på människor numera.
Jag tror nog inte att Lumen är en person som är depraverad av eller ens influerad av allt junk som flödar online i dessa dagar.
Det jag vet är att nära nog ingen i Sverige nu kommer undan med att yttra ett positivt ord om USA och Donald Trump utan att bli persona non grata. Det har varit så ett tag och blivit etter värre pga debaclet om Grönland.
Nämnde JD Vance något om begränsad freedom of speech i Europa i sitt tal? Yes och USA med sin brutala kritik mot Europa hade rätt även på den punkten.