2026-01-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfRisk
Vem var Tisko, känner igen namnet

Tishko mördade Wilma Andersson och hade hennes huvud placerat i en väska i garderoben hemma.
Citera
2026-01-20, 18:45
Medlem
Citat:
Jag kan inte fatta hur fängelsepersonalen klarar av att sitta och spela spel med honom, och vet vad han har gjort med My?
Det kan man nog inte utbilda sig för, men någon speciell egenskap bör man nog ha.

Men det är väl inte bara för att roa sig och GM som de spelar.
De vill utröna mer om hans person och hur han handlar i vissa situationer.
Citera
2026-01-20, 18:50
Medlem
FetBukLitenKuks avatar
Någon hobby-psykiater som vill analysera och diagnostisera bög-Robin?

Någon insatt i psykologi, socialt arbete och psykiatri som vill uttala sig om den tidigare rättspsykiatriska utredningen 2019?
Citera
2026-01-20, 18:54
Medlem
My hade precis flyttat till Malmö🙁
Citera
2026-01-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetBukLitenKuk
Någon hobby-psykiater som vill analysera och diagnostisera bög-Robin?

Någon insatt i psykologi, socialt arbete och psykiatri som vill uttala sig om den tidigare rättspsykiatriska utredningen 2019?

Att han egentligen hade alla förutsättningar för att bli inlåst på obestämd tid redan där och då.
Det finns inte något absolut krav på psykos i kriterierna för begreppet "lidande av en allvarlig psykisk störning". Det går utmärkt att sätta personlighetsstörning samt bristande impulskontroll i kombination med hans pedofili vilket ger en mycket hög risk för återfall i allvarlig brottslighet.

I värsta fall så hade de även kunnat skarva och sätta att han är lidande av psykossjukdom, utan att det för den sakens skull finns något konkret i form av tankestörning, hallucinerande och en avvikande uppfattning av verkligheten i någon aspekt.

Min gissning är att hans transsexuella identitet slog an en varm sträng hos den rättspsykiater som ansvarade för Robins RPU och så blev det som det blev ...
Citera
2026-01-20, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Dessutom finns väl möjlighet att använda störsändare. Då kvittar det om du smugglar in 100 illegala mobiler

Ja till viss del av utrymmena . Larmsystem mm brukar gå på 4g-5g
Citera
2026-01-20, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
My hade precis flyttat till Malmö🙁

Ja men hon hade bott där ett tag innan dess! Och detta hemska händer där och då, När hon hälsar på familjen. Tänker och vill inte ens skriva vad jag hade gjort om det var mitt barn!
Citera
2026-01-20, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nej inte nuförtiden bra övervakningssystem nuförtiden Vettu!

Finns en tråd som heter Dator/Internet i fängelse? på Flashback.
Citera
2026-01-20, 21:45
Medlem
Citat:
Jag kan inte fatta hur fängelsepersonalen klarar av att sitta och spela spel med honom, och vet vad han har gjort med My?
Det kan man nog inte utbilda sig för, men någon speciell egenskap bör man nog ha.

Jag förstår inte varför personalen måste spela spel med honom. Vilka sorts spel är det, och i vilket syfte?

Hur ser en psykiatrisk bedömning ut? Psykiatern som kommer in går väl inte in ensam av rädsla för att galningen ska döda en, utan har beväpnad eskort som övervakar situationen?
Citera
2026-01-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja men hon hade bott där ett tag innan dess! Och detta hemska händer där och då, När hon hälsar på familjen. Tänker och vill inte ens skriva vad jag hade gjort om det var mitt barn!

Ja dessutom skulle My och syrran ta examen nu i Januari tragiskt och ledsamt
Citera
2026-01-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kettlecooked
Jag förstår inte varför personalen måste spela spel med honom. Vilka sorts spel är det, och i vilket syfte?

Hur ser en psykiatrisk bedömning ut? Psykiatern som kommer in går väl inte in ensam av rädsla för att galningen ska döda en, utan har beväpnad eskort som övervakar situationen?

Spelen är inte till för hans skull, dom ingår i bedömningen. Spel kan t.ex framkalla beteende som inte syns på intervju. Sen lär han inte sitta och spela mortal combat eller call of duty, utan mer fia med knuff och kortspel.

Klarar Robin av att förlora, fuskar han, hånar han, visar han empati om han vinner osv?

Samtalen med Robin måste ske i en miljö där han kan utvärderas på ett neutralt sätt som möjligt. Beväpnade vakter hade föravårat det t.ex. Men lokalerna är säkerhetsklassade. Larm, kan även tänka mig att dom flesta möbler sitter fast i golv ellr vägg, personal finns i närheten.
Citera
2026-01-20, 22:07
Medlem
Är My begravd? Vet någon om det har varit en begravning?

Tyvärr verkar det som att detta bara kommer att bli ännu ett fall som snart glöms bort. Det är bara hennes familj som kommer att tänka på henne så länge de lever.

Om straffen i det svenska systemet inte skärps omedelbart – vem blir nästa offer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in