Resultat: Hoppas du mullorna störtas?
Ja, allt är bättre än dem.
74,19%
1124 röster
Nja, jag ogillar mullorna men är osäker på vilka som i så fall tar över
13,73%
208 röster
Nej, mullorna är lämpligast att styra landet.
6,60%
100 röster
Vet ej/Annat
5,48%
83 röster
2026-01-20, 19:44
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Popcorndags?
Källa tack
Citera
2026-01-20, 20:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Nu rapporteras det att en soldat ur säkerhetsstyrkorna dömts till döden för att ha vägrat skjuta demonstranter.
Citat:
A young Iranian soldier has been sentenced to death for refusing orders to shoot protesters during the regime’s brutal crackdown on dissent, according to a human rights group.

Javid Khales, a member of Iran’s security forces, is expected to face capital punishment ...

---
https://nypost.com/2026/01/20/world-news/iran-soldier-sentenced-to-death-for-refusing-to-shoot-protesters-human-rights-group-says/
Citera
2026-01-20, 20:07
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Popcorndags?

Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Källa tack

Om den här länken stämmer ser det ut som om den fortfarande syns:

https://www.cruisingearth.com/ship-tracker/united-states-navy/uss-abraham-lincoln/
Citera
2026-01-20, 20:14
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

https://www.cruisingearth.com/ship-tracker/united-states-navy/uss-abraham-lincoln/
Ok tack för det. Jag tror fortfarande inte att något kommer hända. Mongot Trump har så dåliga opinionssiffror redan som det är, eller så skiter han i allt.
Citera
2026-01-20, 20:31
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ok tack för det. Jag tror fortfarande inte att något kommer hända. Mongot Trump har så dåliga opinionssiffror redan som det är, eller så skiter han i allt.

Det är ett högriskspel. Om han anfaller och regimen faller relativt snabbt så kan det påverka siffrorna uppåt. Om han anfaller och inget händer eller om det leder till stora störningar i regionen komme rhan tappa på det. Inte för att det verkar som om Trump alltid bryr sig särskilt mycket om opinionen.
Citera
2026-01-20, 20:37
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
I boken främmande makt ägnar de flera kapitel åt Iran, där centerpartisten Alireza Akhondi * som har begärt att dåvarande och nuvarande regering ska terrorstämpla revolutionsgardet utan gehör.

Han och hans familj är under skyddade personuppgifter pga terrorregimen.
Vad gjorde han för något som var så fel?
Under protesterna för Mahsa Amini gjorde han videofilmer där han uppmanade militären att ställa sig på folkets sida.

(*hela tråden bör avvika från partitillhörighet och politisk åskådning och endast fokusera på regimskifte i Iran)

Håller med. Detta borde inte vara en höger-vänster fråga utan fokus på regimskifte i Iran.
Citera
2026-01-20, 20:39
Medlem
Citat:
Popcorndags?

Jag förmodar att källan är TousiTv på X.
Jag får lite blandade vibbar av honom.
Jag har följt USS Lincoln under dagen, det har inte hänt mycket, men sen så är ju Indiska Oceanen ordentligt stor också.

Är personligen dålig på teknologi och på att förstå vad och hur man kan göra för att stänga av en tracker/men ange att man fortfarande ska vara synlig.
Det går säkert med ’mericas teknologi som alltid är i topp.
Citera
2026-01-20, 20:40
Medlem
Citat:
Det är ett högriskspel. Om han anfaller och regimen faller relativt snabbt så kan det påverka siffrorna uppåt. Om han anfaller och inget händer eller om det leder till stora störningar i regionen komme rhan tappa på det. Inte för att det verkar som om Trump alltid bryr sig särskilt mycket om opinionen.

Enkel fjäder i hatten.
Citera
2026-01-20, 20:42
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Popcorndags?

Citat:
Källa tack

Citat:

Citat:

Fast nu när jag tittar ser jag att det står "Received: 11 hours, 24 minutes ago (AIS source". Jag kan inget om båttrafik, radar eller liknande. Kan det betyda att senaste signalen vi fick var för 11 timmar sedan och att positionen på kartan är där skeppet senast var när det fortfarande kunde ses?
Citera
2026-01-20, 20:44
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:

Ser ut att vara positionen för 11 timmar sedan.
Citera
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Visst det kan vara så men det spelet kommer inte att fungera. Du ger dig på 90 Miljoner. Boots on the ground? Nej det är hittepå staten israel som kommer få stryk om nu dåren Trump ger sig på Iran.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:

Kolla igen!

Detta är förstås dom offentliga uppgifterna med radar osv ser dom som vill den såklart.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2026-01-20 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in