2026-01-20, 17:50
Medlem
solstrålars avatar
Jag minns att jag kunde bli någorlunda mätt för 20-30 kr på Mcdonalds. Men när jag numera tar en dubbel cheese (35 kr) till middag känns ungefär som jag ätit en tugga luft i mättnad. Har börjat köpa en till men märker knappt någon skillnad. Det är som att de hundratals kalorier som finns deklarerade går upp i rök när man tuggat i sig.

Är det mindre mat i burgarna nuförtiden???
Citera
2026-01-20, 17:57
Medlem
PreciousCobras avatar
Har du blivit fetare? Eller ökat din ämnesomsättning?

Själv blir jag efter att ha ätit mindre mängd kcal under en period också mätt mycket fortare, du kanske har drabbats av samma fast tvärtom så att säga
Citera
2026-01-20, 18:05
Medlem
Glostrups avatar
Det är din hjärna som har fattat att skräpmat ger dig snabba kickar och därför försöker få dig att äta mer genom att höja toleransen.

Kämpa emot
Citera
2026-01-20, 18:06
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Det är din hjärna som har fattat att skräpmat ger dig snabba kickar och därför försöker få dig att äta mer genom att höja toleransen.

Kämpa emot

Nä, det tror jag inte. Känns som maten inte är lika mättande som förut…
Citera
2026-01-20, 18:12
Moderator
tobess avatar
Deras osthamburgare har blivit mindre, det är väl ungefär 20-25% mindre kött i dom nu, brödet har blivit mindre och består till större del av bara luft, osten är tunnare o.s.v. o..sv.

Snabb googling säger att en ostburgare på McD för några år sedan vägde ~120-130g och att den numera väger ~100-110g
Citera
2026-01-20, 18:16
Medlem
HBTKuks avatar
De har väl säkert hittat sätt att snika som påverkar kvaliteten. Jag tycker ofta man blir hungrig fort efter donken även om man käkar mycket. En (1) burgare är i princip bara en köttpuck och två strån sallad + superlätt och luftigt skitbröd. Klart du inte står dig på det.

Minst en triple cheese om man vill ha snabbt mellis för billigast peng. Dessutom rätt god. Är det bra mellis snackar vi även chili cheese (till billigt pris) och lite vingar.

Walla.
Citera
2026-01-20, 18:27
Medlem
Skräpmat saknar den näring du behöver för att känna dig mätt.
Citera
2026-01-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jag minns att jag kunde bli någorlunda mätt för 20-30 kr på Mcdonalds. Men när jag numera tar en dubbel cheese (35 kr) till middag känns ungefär som jag ätit en tugga luft i mättnad. Har börjat köpa en till men märker knappt någon skillnad. Det är som att de hundratals kalorier som finns deklarerade går upp i rök när man tuggat i sig.

Är det mindre mat i burgarna nuförtiden???

Skräpmat funkar så att du ska äta mer.
Citera
2026-01-20, 19:08
Medlem
Europes avatar
Jag tror jag aldrig har blivit verkligen mätt på Donken, även om jag har ätit motsvarande två menyer och lite till. Visst, nuförtiden är jag både biffig och överviktig, men det var likadant när jag var trådsmal 20-åring.
Citera
2026-01-20, 19:17
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag tror jag aldrig har blivit verkligen mätt på Donken, även om jag har ätit motsvarande två menyer och lite till. Visst, nuförtiden är jag både biffig och överviktig, men det var likadant när jag var trådsmal 20-åring.
Typ samma. Även om jag inte är biffig utan bara överviktig. Men det har liksom aldrig varit en måltid på det sättet utan mer bukfylla och mellanmål.
Citera
2026-01-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Deras osthamburgare har blivit mindre, det är väl ungefär 20-25% mindre kött i dom nu, brödet har blivit mindre och består till större del av bara luft, osten är tunnare o.s.v. o..sv.

Snabb googling säger att en ostburgare på McD för några år sedan vägde ~120-130g och att den numera väger ~100-110g
Intressant. Har motsvarande skett med ostburgarnas energiinnehåll? Och gäller det även för övriga rätter? I så fall är det ts upplever inte det minsta konstigt.
Citera
2026-01-20, 19:30
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Mätt på Mcd? Har väl typ aldrig hänt. Undviker stället och äter bara där om jag måste. T o m Biltema är bättre!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in