2026-01-20, 14:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Nej, det borde gälla personer i särskilt utsatt ställning, personer som sitter på särskiljd information eller inflytande. Typ folk i RS eller höga poliser. Risken för att de blir utpressade om de köper knark är uppenbar enligt mig. Så de till exempelt kan tvingas sätta dit konkurrenter till sina langare eller blunda (eller se till att polisen är upptagen nån annanstans) när det sker stora transporter. Varna vid tillslag/arresteringsorder och sådant.

Personer i sådan ställning borde ha fått skriva på medgivande om särbehandling vid bestyrkt misstanke vid brott av risk-karaktär. Som narkotikabrott, sexbrott eller penningbrott tex.

Med överlöpare menar jag så klart att hon med information eller annat gagnar kriminella. Det tror jag du fattade.

Jag förstod. Ditt inlägg är vettigt. Tyvärr fungerar det inte som du beskriver.

Smutskatja är som du skriver farligt ute när hon köper kokain av gängkriminella.

Tyvärr verkar fokus här i tråden ligga på att hitta på fantasifulla lagliga alternativ till kokainet som polisen hittade i Katjas handväska. Snabbtestet till trots.

Vi får hoppas att de brott Katja gjort sig skyldig till kan leda till förändringar när det gäller personer i hennes ställning.

Gängkriminellas kokainkunder likt Kolakatja ska inte sitta i Justitieutskottet och stifta lagar. Där tänker vi lika.
Citera
2026-01-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Måste man inte klara kvalgränsen numer?

kvalgränsen för att casha in på arvodet i femton år borde hon redan klarat, om hon tillträdde direkt efter valet. den går vid tre år. Om SD plockade in henne senare kan det ju va så att hon inte hunnit uppnå fallskärmen än och det är därför hon sitter så tyst kvar.

73 000 i månaden i 15 år för att göra ingenting är rätt saftigt.

Är tillochmed högre än va hela arvodet för att faktiskt komma in och jobba var när denna regering tillträdde.

Det ska löna sig att jobba med politik. Fram till pensionen i katjas fall, även om hon inte arbetar en enda dag till efter att hon uppnått kvalgränsen.
Senast redigerad av Robokopf 2026-01-20 kl. 14:34.
Citera
2026-01-20, 14:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
kvalgränsen för att casha in på arvodet i femton år borde hon redan klarat, om hon tillträdde direkt efter valet. den går vid tre år. Om SD plockade in henne senare kan det ju va så att hon inte hunnit uppnå fallskärmen än och det är därför hon sitter så tyst kvar.

73 000 i månaden i 15 år för att göra ingenting är rätt saftigt.

Är tillochmed högre än va hela arvodet för att faktiskt komma in och jobba var när denna regering tillträdde.

Det ska löna sig att jobba med politik. Fram till pensionen i katjas fall, även om hon inte arbetar en enda dag till efter att hon uppnått kvalgränsen.

Katjas "arbete" verkar bestått i att jaga gängkriminella för att köpa kokain och dessutom köra bil påtänd. Det är ett "arbete" som säkert fyllt många dagar för Katja.

Som du skriver är det en skam att Katja ska få pension för detta.
Citera
2026-01-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
"Pulverskandalen"?

Katjas motvilja att dementera sin egen skuld är verkligen "konstigt".

Jimmie kommer att skaka av sig detta likt "resdammet" efter en helkväll i pulverdimman. Jimmie har inte ens lyckats fråga Katjas chef vad de har pratat om för att stänga av Katja från riksdagen. Jimmie vet som vanligt ingenting och kan därför inte klandras.

Man kan säkert kritisera laboratoriet, men man får inte glömma att det var Katja själv som valde att köra drograttfull och medvetet köra på stolpen ute på Värmdö.

Vi antar att SD-svansen här på FB sitter och slipar knivarna om Katja skulle vara skyldig:

Bubblare (om Katja är skyldig):
"Vi tyckte aldrig om Katja eftersom hon var så illa omtyckt av sina kollegor."
"Som representant för SD gjorde Katja bort sig när hon åkte dit."
"Katja är bara en av raden av 'spermahinkar' som gått sängvägen inom SD."
"Katja är inte bara kriminell utan ganska ful också. Ser hon inte ut som en häst i ansiktet?"
"Katja passade inte som politiker, nu kan hon gå tillbaka och jobba som en gris igen."
"Katja den hycklande horan."
"Katja, denna oärliga, sinnessjuka, hycklande diagnos-vandrande kärring."
Vi får se vad SD-svansen fyller på med för andra nedvärderande "synpunkter" om Katja visar sig vara skyldig.

Jimmie är en väldig tillgång för SD, han väger orden och neutraliserar skandaler. Han behöver inte vara insatt i alla detaljer. Han är SD:s viktiga ansikte och kan ses som en talesperson.
Det blir inte lätt att en dag ersätta honom, kanske Vinge också är en smidig person men det kommer utanför denna tråd.

Jag tippar på att analysresultaten kommer på torsdag i denna veckan. Om inte----då blir det Prins Hamlet-känsla: "There is something rotten in Denmark"....
Citera
2026-01-20, 15:17
Medlem
För mig är hon nästan okänd. Jag har ändå försökt att följa partiet ända sedan dom hade, ja hette hon Bieler någonting, idag är mitt minne helt kaputt. Hon var ganska bra, en annan kvinna, Stegrud är väl lite upp och ned.
Men jämfört med L och C tycker jag inte SD:s kvinnor verkar värre än andra. Men det är off topic.

Gruppledaren "Linda" har jag inte heller studerat. Men jag skall börja forska lite i den här Katja för att förstå vem och hur hon är. Polis sägs det i alla fall.

Mitt tips kvarstår, analysresultaten från påsen kommer på torsdag. Två dagar going....the Final Countdown.
Citera
2026-01-20, 16:20
Medlem
Märkligt att ingen ifrågasätter hur jävla många kilon hon lyckades stasha innan snuten kom dit...

Nåja, vi kan ju konstatera att ingen åker dit första gången man knarkar.
Inte heller kör man bil första gången och att börja knarka i 50årsåldern är inte heller sannolikt så gissningsvis har detta pågått tillräckligt länge för att hon ska börja ta extrema risker.

Så samröre med kriminella, som polis och politiker, hållhakar osv, en säkerhetsrisk som heter duga.
Citera
2026-01-20, 16:53
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drexel55
Problematiskt i hennes fall pga. riksdagsledamörnas mycket starka integritetsskydd, det finns troligen information på både mobil och dator som skulle anses vara säkerhetsklassat.

Så klart skall SÄPO hantera det, inte vanlig polis. Man behöver inte ens kolla i sakerna innan man fått provsvar ju, bara säkra dem.

Vi har SÄPO just till sådant, personer inom den organisationen hanterar normalt just sådana särintressen och konflikter.
Citera
2026-01-20, 18:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
För mig är hon nästan okänd. Jag har ändå försökt att följa partiet ända sedan dom hade, ja hette hon Bieler någonting, idag är mitt minne helt kaputt. Hon var ganska bra, en annan kvinna, Stegrud är väl lite upp och ned.
Men jämfört med L och C tycker jag inte SD:s kvinnor verkar värre än andra. Men det är off topic.

Gruppledaren "Linda" har jag inte heller studerat. Men jag skall börja forska lite i den här Katja för att förstå vem och hur hon är. Polis sägs det i alla fall.

Mitt tips kvarstår, analysresultaten från påsen kommer på torsdag. Två dagar going....the Final Countdown.
"Bieler"`Tydligen är Katja i så fall jude, så då blir det ännu enklare att hänga henne när provsvaren kommer.
Citera
2026-01-20, 18:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jimmie är en väldig tillgång för SD, han väger orden och neutraliserar skandaler. Han behöver inte vara insatt i alla detaljer. Han är SD:s viktiga ansikte och kan ses som en talesperson.
Det blir inte lätt att en dag ersätta honom, kanske Vinge också är en smidig person men det kommer utanför denna tråd.

Jag tippar på att analysresultaten kommer på torsdag i denna veckan. Om inte----då blir det Prins Hamlet-känsla: "There is something rotten in Denmark"....

Ja Jimmie är bra på att inte ha koll på vad som pågår inom hans eget parti. Där skiljer sig faktiskt Jimmie lite mot andra partiledare.

Katja har väl flugit under radarn länge nu med sina klandervärda kokainvanor.

Det var nog bra att Katja åkte dit nu så hon får rensas ut före valrörelsen. Inte kul för Jimmie om Smutskatja hade åkt dit mitt i valrörelsen.
Citera
2026-01-20, 18:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ursäkta om man har varit ifrån den här tråden ett par dagar nu men har det blivit något provsvar från det där labbet som har kommit ut till offentligheten?

Eller Kola-katja är fortfarande fri och vandrar bland oss andra vanliga eller de har äntligen beslutat sig för att hämta in henne?

Jag gissar att Smutskatja får vänta på rättegången i frihet. Det är väl inte så att en drograttfylla och ringa narkotikainnehav automatiskt leder till fängelse?

Att två gram utbankat kokain inte blir så många gram i åtalet borde väl leda till att innehavet bedöms som ringa? Här kommer laboratorieanalysen till god hjälp att "minska" vikten på innehållet i påsen.

Smutskatja kommer nog undan med fotboja då hennes brottsregister rimligen är ganska tunt?
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-20 kl. 18:52.
Citera
2026-01-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag gissar att Smutskatja får vänta på rättegången i frihet. Det är väl inte så att en drograttfylla och ringa narkotikainnehav automatiskt leder till fängelse?

Att två gram utbankat kokain inte blir så många gram i åtalet borde väl leda till att innehavet bedöms som ringa? Här kommer laboratorieanalysen till god hjälp att "minska" vikten på innehållet i påsen.

Smutskatja kommer nog undan med fotboja då hennes brottsregister rimligen är ganska tunt?

Renligheten spelar ingen som helst roll. Är det 1% kokain och 99% mjöl i påsen så åker du dit för 2g oavsett. Sen är 2g ej ringa det är tom fängelse för 1g. Men detta kommer mörkas i vanlig ordning.
Citera
2026-01-20, 20:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregerochbengt
Renligheten spelar ingen som helst roll. Är det 1% kokain och 99% mjöl i påsen så åker du dit för 2g oavsett. Sen är 2g ej ringa det är tom fängelse för 1g. Men detta kommer mörkas i vanlig ordning.
Jag är inte så insatt i "Katjapulver" men har sett i domar för smuggling att man räknar om vikten efter renheten då det är själva kokainet och inte det man bankat ut det med som avgör straffet.

Du kan mycket väl ha rätt. Katja hade kanske bara otur när hon använde en begagnad påse för sina krossade Iprentabletter? En påse med rester av Kokain återanvänd från partihögkvarteret?

Då råkade "Iprenpulvret" ge utslag på polisens snabbtest eftersom Katja återanvänt en tom påse någon lämnat i riksdagen.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-20 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in