2020-12-29, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Al.Prazolam
Tänkte köpa en mikro idag som väger cirka 10kg, ska gå hem med den 7 minuter sedan och jag undrar ifall jag klarar det lätt? Utan att skada ryggen heller.

Alla, och jag menar verkligen ALLA, borde ha en 'kärra' hemma. Den kommer till användning oftare än man kanske tror! Bra sådana köps för några hundringar på Biltema m.fl.

Bara ett tips.
Citera
2020-12-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al.Prazolam
Tänkte köpa en mikro idag som väger cirka 10kg, ska gå hem med den 7 minuter sedan och jag undrar ifall jag klarar det lätt? Utan att skada ryggen heller.

Det ska inte vara några problrm. Bar hem en micro för spfär 15år srn när jag bodde hyffsst nära affären och inte gade någon bil. Var iofs bara 4-5min promenad. Tog kartongen som den var och bar hem.

En IKEA-kasse gör den bara jobbigare.
Citera
2020-12-29, 17:21
Medlem
Vad är det för fel på folk idag? Nojjiga och överanalyserande.

Ta ett ordentligt grepp om lådjäveln och börja gå, 10 kg ska inte vara något problem för en normal man eller kvinna att bära någon kilometer.
Citera
2020-12-29, 19:59
Medlem
Har du fått hem micron?
Isåfall hur gick det?
Citera
2020-12-30, 09:50
Medlem
kostymnisses avatar
Herregud... Hur svårt kan det vara? Vikten är inga problem och med tanke på hur stor/liten kartong en micro av normal storlek kommer i är inte heller det något problem den korta biten.

Annars är ju en vagn att föredra att ha hemma. Underlättar alltid och en för sådana här ändamål kostar inte många kronor.
Citera
2026-01-18, 21:26
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Vad är det för fel på folk idag? Nojjiga och överanalyserande.

Ta ett ordentligt grepp om lådjäveln och börja gå, 10 kg ska inte vara något problem för en normal man eller kvinna att bära någon kilometer.

Det jobbiga är kanske inte vikten i sig. Själva kartongen är antagligen så pass stor att man måste bära den framför kroppen med armarna i en jobbig ställning.
Citera
2026-01-19, 11:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Det jobbiga är kanske inte vikten i sig. Själva kartongen är antagligen så pass stor att man måste bära den framför kroppen med armarna i en jobbig ställning.
Ett par spännremmar så har man ett bärhandtag eller remmar så man kan ta kartongen som en ryggsäck.
Citera
2026-01-20, 12:08
Moderator
evilhoneys avatar
Skaffa en liten "dra-maten"-vagn, det är ju definitivt smidigast!
Citera
2026-01-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Skaffa en liten "dra-maten"-vagn, det är ju definitivt smidigast!

Knappast man får plats med en mikrovågsugn i en sådan? (En dra-maten är ju en väska med inbyggd vagn)

Eller tänker du på säckkärra/magasinskärra/pirra?
(Dvs bara själva vagnen, utan väska)
Citera
2026-01-20, 13:48
Avstängd
bogerts avatar
Håller TS fortfarande på att kånka på sin mikrougn så här 6 år senare tycker jag att hon ska låta den vara och gå vidare med sitt liv utan ugnen
Citera
2026-01-20, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Håller TS fortfarande på att kånka på sin mikrougn så här 6 år senare tycker jag att hon ska låta den vara och gå vidare med sitt liv utan ugnen

Finns ju fler som köper mikrovågsugnar och liknande saker utan att ha bil.

Men enklast är väl att man prövar och är det för jobbigt tar man bussen eller ringer taxi/Uber eller liknande.
Citera
2026-01-20, 17:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Knappast man får plats med en mikrovågsugn i en sådan? (En dra-maten är ju en väska med inbyggd vagn)

Eller tänker du på säckkärra/magasinskärra/pirra?
(Dvs bara själva vagnen, utan väska)
Finns dramaten som har löstagbar väska även sett varianter som väskan liksom kan tryckas in för att ta en låda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in