2026-01-20, 07:28
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Nils ....herregud. Har han alla bokstavsdiagnoser som finns eller? Människan är ju totalt utflippad.
Jag hade inte stått ut en sekund i hans närvaro.

Förresten..tror ni att de klarar uppdraget med kohagen?

Nils Karlsson – som är diagnosticerad med autism och adhd – drar igång föreläsningen inför cirka 60 studenter.

https://www.sydsvenskan.se/skane/gastforelasare-blev-utslangd-fran-sin-egen-forelasning/
Citera
2026-01-20, 09:31
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Om man ogillar tyskan är det tecken på att ha svårigheter att underordna sig, ta instruktioner och ha ordning o reda.
Nja, snarare att vi lär oss från tidig ålder att ifrågasätta auktoriteter, speciellt tyska sådana.

Senast redigerad av TjejenMedLilaSkor 2026-01-20 kl. 09:36. Anledning: Spoilers
Citera
2026-01-20, 09:34
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Ahmed är stört skön. Nils kommer och försöker manipulera honom (va på min sida, nähä, du säger att jag ljuger) och går inte in i fällan. Sedan står Nils och skriker på Ahmed medan Ahmed svarar lugnt tillbaka.

Nja, snarare att vi lär oss från tidig ålder att ifrågasätta auktoriteter, speciellt tyska sådana.

Vem fan vet. Hen hatar män, vill bli en man. Hen vill inte byta pronomen och namn förens de börjar med könskorrigering.
Man får tacka för du spoilar så kraftigt är det verkligen så svårt förstå trådens regler?
Citera
2026-01-20, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Achtung! Achtung! Lüstring!
Jag heter Schtefanie und jag tücker att bara de schtarkaste förtjenar att vara farmare. De schvaga bör deporteras till Torpet där de får lera sig att arbeta schom det anschtår en rektig Junge eller Mädel. Om de schliter och schtår i tillrekligt schå kan de få komma tillbaka till farmen där de kan få tjena schom trelar åt herref...ürsekta, farmarna.
Jag tücker också att vi skall ha ett valschpråk:
Ein Volk!
Ein Bauernhaus!
Ein Führer!

Zu befehl!
Ruhe!
Raus, raus, raus!
Papiere, bitte!
Zigarette?
Ich bin so Geil!
Senare i säsongen, Wincent ber dem att göra en grind till gården med några väl valda ord som skylt. ”Perfekt” tänker Stephanie och börjar karva in ”arbete befriar”
Citera
2026-01-20, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Man får tacka för du spoilar så kraftigt är det verkligen så svårt förstå trådens regler?

Ber om ursäkt. Tack för du anmärkte om detta tidigt så jag kunde korrigera Alles gut!
Citera
2026-01-20, 10:22
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeskonaut
Hans stora brist är väl att han skall överanalysera allt.

Blir säkert massa tjafs i någon tävling där han utifrån sin analys vinner men inte enligt reglerna.

Nu har farmarna fått matuppdrag: 60 st mindre knäckebröd och runda samt 3 olika sorters sillinläggningar PLUS recept.

Ingen av vare sig Nils eller Tindra har köksvana men tror sig om att ha kunskap om att ifrågasätta recepten och gör stor affär till allt och alla om att de vet bäst så de höftar lite här och där i måtten

Ja lyckas de få till sitt uppdrag så "Hatten av" för dem!

Staketet till kohagen ser bra ut (av vad vi fått se iaf) fast vindskyddet till korna har de tydligen problem med pga att Stephani och Jonas inte kan kommunicera. Undrar om de två ska tjafsa lika mycket om ved-/-plankskyddet respektive midsommarstången?

Ris-staketet runt odlingarna + fin portal och grind blir nog lika tjafsigt som alla andra uppdrag. Man ser en Röd tråd genom alla uppdrag = Okunskap och osämja. Den som höjer rösten mest och pekar med högerhanden = Tycks vinna.

Blomsterkransarna - skulle dessa vara en sådan till varje person?

De har EN Bondepraktiga - än så länge, som SB har hos sig. Undrar om SB ens har börjat läsa den?

Ska bli kul att se vilka 6 personer som blir utvalda till Torpet. Hoppas att Nils och Tindra är utvalda att åka dit och att en av dessa åker ut i Tinget.
Citera
2026-01-20, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeskonaut
Blir säkert massa tjafs i någon tävling där han utifrån sin analys vinner men inte enligt reglerna

Den dagen han åker ut så blir det en timmes analys om varför han inte är utslagen
Citera
2026-01-20, 11:12
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Den dagen han åker ut så blir det en timmes analys om varför han inte är utslagen
hoppas han åker till torpet och sedan åker ut kan inte för en sekund även om jag anstränger mig se han är bra i tävlingar.
Citera
2026-01-20, 11:15
Medlem
Så jävla less på att Tv4 mjölkar ur formatet så mycket som möjligt.

Torpet och gränslandet i Robinsson.

Kan inte bara folk åka ut ur tävlingen?
Vad är problemet?
Citera
2026-01-20, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
hoppas han åker till torpet och sedan åker ut kan inte för en sekund även om jag anstränger mig se han är bra i tävlingar.

Han kommer förlora på att han överanalyserar och därför missförstår reglerna
Citera
2026-01-20, 11:39
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Han kommer förlora på att han överanalyserar och därför missförstår reglerna
Han har inte direkt en övertygande fysik heller endast kraftiga käkmuskler där.
Citera
2026-01-20, 12:29
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Nils Karlsson – som är diagnosticerad med autism och adhd – drar igång föreläsningen inför cirka 60 studenter.

https://www.sydsvenskan.se/skane/gastforelasare-blev-utslangd-fran-sin-egen-forelasning/

Det är en låst artikel dvs betalning och prenumeration krävs för att kunna läsa innehållet!

Kan du i korta ordalag beskriva varför han fick avsluta sin föreläsning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in