2026-01-19, 18:42
Medlem
OneTaps avatar
tja. mode legenden o filantropen garavani har nu lämnat jorde livet 93 år gammal =( sällan ja gråter men nu e de fan nära bristnings gränsen. han va en stor före bild för mig o många andra. så ja tänkte att i denna tråden kan vi dela anekdoter o kuriosa i hans minne =) sitter ni på någon story eller skvaller? nån som träffat honom? fyll på tråden o låt oss hylla denna mode legend =)
Citera
2026-01-19, 20:16
Medlem
XtraXs avatar
Träffade han i Rom 1974, han bad mig följa med upp till hans hotellrum men eftersom jag inte är bög så avstod jag
Senast redigerad av XtraX 2026-01-19 kl. 20:54.
Citera
2026-01-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja. mode legenden o filantropen garavani har nu lämnat jorde livet 93 år gammal =( sällan ja gråter men nu e de fan nära bristnings gränsen. han va en stor före bild för mig o många andra. så ja tänkte att i denna tråden kan vi dela anekdoter o kuriosa i hans minne =) sitter ni på någon story eller skvaller? nån som träffat honom? fyll på tråden o låt oss hylla denna mode legend =)

Varför grinar du över hans bortgång? Har han släppt en enda bra skiva?
Citera
2026-01-19, 21:04
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Var han släkt med Rudolph Valentino?
Citera
2026-01-20, 01:40
Avstängd
Sagodjurs avatar
håller med onetap

RIP valentino!

en av dom stora

klart en massa bönder på flashback inte begriper sig på sånt, deras modeintresse sträcker sig till vargtröjor och keps bakofram.

satans okultiverade stillösa idiotjävlar.
Citera
2026-01-20, 02:59
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
idoliserar du en bögig modeskapare? skumt, tråden borde handla om TS och hans val av idoler istället.
Ett barn till vår regerande kung verkar inte hålla med:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1439357

" Med djup sorg och ett hjärta fullt av tacksamhet minns jag den makalösa Valentino Garavani. Hans extraordinära uppmärksamhet på detaljer, hans tidlösa elegans och hans omisskännliga humor gjorde varje ögonblick i hans närvaro oförglömlig”, skriver hon bland annat.

Valentino designade prinsessans Madeleines brudklänning och var själv gäst på det kungliga bröllopet.

”Han skapade min brudklänning med sådan omsorg, konstnärskap och glädje - en gåva jag kommer att vårda för evigt”, skriver hon vidare. "

Med tanke på hans höga ålder så finns det även en grupp över 18 år som inte sett så mycket från hans glansperiod.
Citera
2026-01-20, 06:10
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Så avkomman till en horknullande dyslektiker ska styra vad jag tycker om homosexuella modeskapare?
Ny konst och dess nära släkting ambitiöst mode är ofta ute efter att få både positiva och negativa reaktioner från folk för sina nya skapelser.

1973 uppskatta säkert inte alla de färgglada små handväskorna och många år senare hade företaget med hans namn viss framgång i att irritera främst? amerikaner med sin version av svartvita sneaker.
https://youtu.be/3VC7NDSrkp0?si=OPfpQ2FJVEtZzwC0
Citera
2026-01-20, 08:05
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Var han släkt med Rudolph Valentino?
Nä, men döpt efter honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera