2026-01-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
In your dreams Joze, kolla vad Ebba Busch åkte på. Idiot

Det bevisar ingenting
Citera
2026-01-19, 22:42
Medlem
Det blir nog bara böter domaren kan ju gå på denna paragrafen.

I svensk straffrätt finns en billighetshänsyn (29 kap. 5 § brottsbalken) som domstolarna väger in vid påföljdsvalet. Det handlar om att straffet inte ska bli orimligt eller inhumant med hänsyn till den dömdes personliga förhållanden, inklusive allvarlig sjukdom.
Citera
2026-01-19, 22:49
Medlem
argaangelicas avatar
Lugn i stormen, självklart kommer det felaktiga beslutet överklagas. Dumpen med Sara är här för att stanna, vad är det ni inte förstår? Detta var ett litet hinder men dumpen har klarat sig från många hinder innan.
Citera
2026-01-19, 22:49
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Tycker det är bra att pedofiler jagas men tycker också att det är viktigt att oskyldiga inte drabbas av uthängningar därav välkomnar jag åtalet mot företrädare för Dumpen.Sedan är det domstolarnas sak att avgöra om det är förtal eller inte.
Citera
2026-01-19, 22:50
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone

I svensk straffrätt finns en billighetshänsyn (29 kap. 5 § brottsbalken) som domstolarna väger in vid påföljdsvalet. Det handlar om att straffet inte ska bli orimligt eller inhumant med hänsyn till den dömdes personliga förhållanden, inklusive allvarlig sjukdom.

Du ska vara jävligt sjuk för att slippa straff. Men i det här fallet så får hon nog max 6 månader och kan sitta av straffet med boja om hon får fängelse.
Citera
2026-01-19, 22:52
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Lugn i stormen, självklart kommer det felaktiga beslutet överklagas. Dumpen med Sara är här för att stanna, vad är det ni inte förstår? Detta var ett litet hinder men dumpen har klarat sig från många hinder innan.

Hon har 35st domar på sig och hinner med 35st till innan hon får träkavaj. Förstår mig inte på folk som hyllar en kriminell tjackhora
Citera
2026-01-19, 22:55
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica

Du ger dig aldrig va? Hon kommer säkerligen fällas av domare (också), att domaren går emot juryn i detta fall är höjden av osannolikt. Det är påföljd och summor domaren har att fundera över.
Citera
2026-01-19, 22:58
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone

En allvarlig sjukdom har hon ju haft hela livet, dock ej fysisk utan psykisk.

Enligt mina efterforskningar är det väldigt ovanligt med fängelse i enskiltåtal jag hittar inte ens ett sådant fall.

Det landar på skadestånd tror jag
Citera
2026-01-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Ja ni länkade till en lagtext som försvann på 90-talet känns aktuellt.

Juridisk rådgivning på flashback via chatgtp skulle jag nog undvika.
"Vi"? Jag har inte länkat till något mer än denna tråd. Du hade kunnat gjort en sökning här i tråden och fått svar på det.

Men sökte fram infon via google åt dig istället.
Om den inte duger, så välj sökfunktionen här på flashback, välj "denna tråden" och sök efter frasen "jury"

https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/namndeman----ett-fortroendeuppdrag/

Nämdemän är de som får jury updrag.
Tryckfrihetsmål har jury där nämdemän representerar svenska folket i domen. De bestämmer tillsammans med domare. Men då de inte är juridiskt utbildade får de inte ge anledning till varför de tagit ett beslut då de inte får skapa rättspraxis. Du kan också läsa tidningarna om detta mål för lite mer än ett år sedan där de skriver att målsägande inte ville ha jury men Sara ville. De skriver också att om parterna är oense blir det jury oavsett vilken part som begärt det.
Citera
2026-01-19, 23:01
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Böter/skadestånd
Det tror jag med, jag hittar inget fall där någon fått fängelse i ett enskilt åtal ens det måste vara extremt sällsynt.
Citera
2026-01-19, 23:02
Medlem
Hoppas verkligen dumpen kommer att fortsätta hänga ut äckelpedofler.

Däremot är detta absolut förtal, och det kommer att dömmas ut böter.
Citera
2026-01-19, 23:03
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
En allvarlig sjukdom har hon ju haft hela livet, dock ej fysisk utan psykisk.

Enligt mina efterforskningar är det väldigt ovanligt med fängelse i enskiltåtal jag hittar inte ens ett sådant fall.

Det landar på skadestånd tror jag

Frågan är "men sen då", exempelvis dumpen.se , kommer andra män börja fila på stämningsansökan m.m.

Samt - övriga 727 uthängningar bör anses vara lika olagliga, hur ser diverse plattformar som tillhandahåller materialet på det - eftersom det då går att hänvisa till en dom att 1 är grovt förtal.
Vågar dom chansa med juridiska risker?

Det är många fler frågetecken kring detta, men det är sannolikt aktuellt först efter 6 Feb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in