2026-01-19, 19:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hongka995
Ljus handske i lerpöl etc. Finns många själ till att folk (många med mig!) har ett par gram tvättmedel redo. Du har ingen aning om vilken färg de kan ge i snabbtest. Jag tycker det är mycket troligare än majsstärkelse till såser som har nämnts här

Majsstärkelse kan väl också användas för att "pudra" spelplanen på Couronnespel? Katja var rimligen på väg till Värmdö för att spela Couronne?

Vi ser alla framför oss hur Katja halkar till i leran bredvid vägen och oavsiktligt tar emot sig med sina vita älglädershandskar som genast måste tvättas med ett mycket speciellt tvättpulver? Katja började omedelbart värma vatten för att lösa upp pulvret i ett lämpligt kokkärl när polisen dök upp och lade sig i.

Gud vet vilka "hemliga" ingredienser det är i tvättmedel för älglädershandskar? Bävergel, älgsperma och galltvål möjligen.

Jag känner mig inte helt övertygad om "tvättmedelsteorin", men är öppen för att ändra åsikt när provsvaren blir offentliga.
Citera
2026-01-19, 19:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
jag tror istället att knarket kan vara planterat där. har jimmie eldat på? han gör nog bara vad som förväntas göras av en ledare. att testa positivt på en sticka är inte olagligt. vi får däremot se vad dom riktiga proverna säger när dom kommer tillbaka.

Glöm inte att knarket låg gömt i ett extra dolt fack i väskan. Skulle jag som polis plantera något skulle jag också lägga det i själva väskan. Det hade blivit konstigt att fästa påsen på Katjas nyckelknippa till exempel.

Kan Jimmie på något sätt vara i maskopi med den oärliga polisen? Katja måste bort och det måste se ut som att hon föll på eget grepp?

"Typiskt sånt som händer under ett valår" således.
Citera
2026-01-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Glöm inte att knarket låg gömt i ett extra dolt fack i väskan. Skulle jag som polis plantera något skulle jag också lägga det i själva väskan. Det hade blivit konstigt att fästa påsen på Katjas nyckelknippa till exempel.

Kan Jimmie på något sätt vara i maskopi med den oärliga polisen? Katja måste bort och det måste se ut som att hon föll på eget grepp?

"Typiskt sånt som händer under ett valår" således.

jag säger inte att det är på ett sätt eller det andra. jag säger bara att jag har varit med om konstigare saker under min livstid.
Citera
2026-01-19, 19:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
jag säger inte att det är på ett sätt eller det andra. jag säger bara att jag har varit med om konstigare saker under min livstid.

Att en polis som ogillas av kollegorna gör kometkarriär inom SD genom att ha ett förhållande med Linus Bylund tyder på att Katja har dåligt omdöme.

Att Katja åker dit för drograttfylla tyder också på dåligt omdöme.

Att Jimmie tar avstånd från Katja tyder däremot på någon typ av omdöme.

På det hela tycker jag inte det behöver "konstras till" för att bli begripligt.

Men vi tänker lite olika där märker jag.
Citera
2026-01-19, 19:57
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Jag vet att jag upprepar det andra skrivit men det var då helvete vad det dröjer.
Är det inte ovanligt tyst på övriga politiker?
Är det lugnet före stormen eller är de kolatorskar hela jävla bunten?
Citera
2026-01-19, 20:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jag vet att jag upprepar det andra skrivit men det var då helvete vad det dröjer.
Nu knarkar politikerna bara på toaletterna, så riktigt så farligt är det inte.

Det dröjer nog lite eftersom Katja är polis. Inget konstigt med det.

Det blir intressant att se vilka politiker som kliver fram och fördömer Katja när provsvaren väl kommer fram. Det säger kanske något om vilka politiker som har rent mjöl i påsen och vilka som inte har det.
Citera
2026-01-19, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Media tappat intresset då hon hos gemene man redan är "dömd"?
Citera
2026-01-19, 20:07
Medlem
Citat:
jag tror istället att knarket kan vara planterat där. har jimmie eldat på? han gör nog bara vad som förväntas göras av en ledare. att testa positivt på en sticka är inte olagligt. vi får däremot se vad dom riktiga proverna säger när dom kommer tillbaka.

det är ju inte olagligt att ha nåt som är misstänkt likt barnporr på datorn heller, eller att bli anklagad att tafsa på barn. men det är lite konstigt att jobba kvar som vanligt på dagiset efter det skett och utredningen pågår.

eller att Katja sitter kvar på alla sina uppdrag, politiska såväl som säkerhetsrättsliga

verkligen pinsam, talande tystnad just nu
Citera
2026-01-19, 20:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
det är ju inte olagligt att ha nåt som är misstänkt likt barnporr på datorn heller, eller att bli anklagad att tafsa på barn. men det är lite konstigt att jobba kvar som vanligt på dagiset efter det skett och utredningen pågår.

eller att Katja sitter kvar på alla sina uppdrag, politiska såväl som säkerhetsrättsliga

verkligen pinsam, talande tystnad just nu
Katja har tydligen inte visat sig i Riksdagen efter det inträffade. Även det talar sitt tydliga språk, för de som klarar av att läsa det som är skrivet på väggen.
Citera
2026-01-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Hon har bara suttit sedan 2018. Blir ingen fin-fin pension om hon måste ge sig nu.

80% av riksdagslönen i femton år, som precis höjdes igen och ligger nu på 81 400:-

det är ändå 65 000 lite drygt hon plockar ut i månaden, i femton år utan att behöva göra ett skit.

sen ligger lönen för alla tjänstemannajobb inom rättspolitiken hon har ovanpå
Citera
2026-01-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Katja har tydligen inte visat sig i Riksdagen efter det inträffade. Även det talar sitt tydliga språk, för de som klarar av att läsa det som är skrivet på väggen.
Vill inte få frågor, behöva svara på, från riksdagsjounalister under "pågående utredning" som det brukar heta?
Senast redigerad av tjanska 2026-01-19 kl. 20:16.
Citera
2026-01-19, 20:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Vill inte få frågor, behöva svara på, av riksdagsjounalister under "pågående utredning" som det brukar heta?
Om Katja hade talets gåva kanske hon kunde upplysa nämnda journalister om att pulvret minsann var tvättmedel för en vit handske hon brukar ha ibland.

Eller så tycker Katja att det är lite skämmigt att gå runt klädd som Michael Jackson och bara håller sig undan.

Konstigare saker har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in