Citat:
Ursprungligen postat av
ElvisTheMan
Jag tror Tesla kommer att vara färdiga med robottaxi lagom tills världen istället använder drönare för att transportera människor. Den utvecklingen borde kunna gå snabbt med tanke på hur snabbt den militära utvecklingen av drönare går. Kan man transportera bomber med extrem precision borde det vara en smal sak att transportera människor och varor. Om inte Tesla är med i den utvecklingen skulle inte jag våga investera. Detsamma när det gäller roboten. Kan den inte flyga och hämta mat i affären kan den inte heller ta över en av de tråkigaste och mest tidskrävande sysslorna i människors liv.
Nja, jag är skeptisk. Vi har redan flygande bilar/drönare som kan lyfta människor = helikoptrar. Problemet är inte att lyfta en människa ovanför marken, utan att göra det säkert och med kontrollerat luftrum. Om två bilar bumpar i varandra så blir det ofta bara lite bucklor, men om två helikoptrar eller drönare som fraktar människor bumpar ihop blir det genast katastrof (och nedfallande bråte).
Jag tror det finns en anledning till att drönare gör sig bäst på slagfält, där poängen är att ha ihjäl folk...
Men en lite roligare grej, såg nyss om Robocop 2, och jag tycker scenen med de nya robotarna som skurkarna utvecklar så himla träffande illustrerar det som Tesla och Musk sysslar med i verkliga livet!
https://www.youtube.com/watch?v=qZq7fW6ftlU