Citat:
Ursprungligen postat av
kokole
Hej!
Jag började ta Ozempic för ett år sedan via DrVikt. Hittills har jag gått ner 27 kg. Jag vägde 103 kg, nu är jag 76. På sommaren var jag i mitt land Bulgarien i två månader och under den tiden tog jag inte Ozempic. Jag gick inte upp ett enda gram, trots att jag konsumerade enorma mängder av min bulgariska favoritmat, inklusive mycket sötsaker. Efter att jag återvände till Sverige fortsatte jag att ta Ozempic, men det har inte längre någon effekt på mig. Nu går jag fortfarande på en dos på 0,75 mg per vecka. Under de senaste två månaderna har jag inte gått upp i vikt, men jag har inte heller gått ner i vikt. Jag ville nå minst 70 kg, men det kommer uppenbarligen inte att hända. Har någon erfarenhet av hur man avslutar ett DrVikt-medlemskap?
Jag har precis avslutat mitt.
Det är bara att skriva till läkaren, så medelar han administratören, inga konstigheter.
Uppdate om mig,
Min kropp har utveckalt imunitet och det hjälpte inte med 1,25 Ozempic att behålla vikten.
Då gick jag över till Mounjari i 2 månader, lägsta dosen, ksotade typ 1300/mån
Gick inte ner ett gram, tvärtom, började röra mig långsamt uppåt.
Då bestämde jag att avsluta allt.
Resultatet efter 20 månader är typ -10% (Var på -15% efter 10 månader, men sen des har vikten gått upp låmgsamt)
Så nu har jag inget. Hungern är tillbaka, jag kämpar mot den själv.