2026-01-19, 15:14
Medlem
Chefen med leksakspistolerna utköpt – ”Jag blev mobbad och utfryst”

Den mellanchef på Eslövs kommun som i höstas stängdes av från sin tjänst har nu köpts ut för sex månadslöner.

För Skånskan ger han sin version av vad som hände när han kom tillbaka till jobbet efter avstängningen och allt var förändrat.

Sedan han och ytterligare en manlig chef petats under 2025 är samtliga tolv chefer på förvaltningen nu kvinnor.

https://www.skd.se/2026-01-19/chefen-med-leksakspistolerna-utkopt-jag-blev-mobbad-och-utfryst/
Senast redigerad av kretinsky7 2026-01-19 kl. 15:16.
Citera
2026-01-19, 15:34
Medlem
Jaså, det är nu 100% kvinnliga chefer där? Dvs fullständigt jämställt, grattis!

Anledningen till att samhället, skolan, polisen, försvaret, riksdagen, osv fungerar allt sämre har förstås inget att göra med att rationella män ersatts av känslomässiga ängsliga kvinnor....
Citera
2026-01-19, 15:46
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Jaså, det är nu 100% kvinnliga chefer där? Dvs fullständigt jämställt, grattis!

Anledningen till att samhället, skolan, polisen, försvaret, riksdagen, osv fungerar allt sämre har förstås inget att göra med att rationella män ersatts av känslomässiga ängsliga kvinnor....
Ge det 1 år och vi kommer få läsa om mobbning och folk som blir utfrysta
Citera
2026-01-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ganska jävla meningslöst inlägg när allt ligger bakom betalvägg och du knappt orkar skriva ett skit om bakgrunden eller händelsen...

Finns säkert någon som prenumerar på tidningen och kan berätta för oss.

"Samtliga 12 chefer på förvaltningen är nu kvinnor" är för övrigt meningen som fick mig att reagera i den grad att jag skapade tråden. Hoppas att vi kan diskutera den omständigheten här.
Citera
2026-01-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Chefen med leksakspistolerna utköpt – ”Jag blev mobbad och utfryst”
Har "leksakspistolerna" något att göra med hans "olämpliga uppförande" att göra?

Tycker du skriver som i gåtor.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-01-19 kl. 16:11.
Citera
2026-01-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Har "leksakspistolerna" något att göra med hans "olämpliga uppträdande" att göra?

Tycker du skriver som i gåtor.

Jag? Det är alltså citerat ordagrant ur texten i artikeln som länkas till i trådstarten.
Citera
2026-01-19, 16:12
Medlem
Citat:
Jag? Det är alltså citerat ordagrant ur texten i artikeln som länkas till i trådstarten.
Och det är i det här fallet att "skriva i gåtor".
Citera
2026-01-19, 16:15
Medlem
citat: "Han anklagades bland annat för att ha uppträtt på ett sätt som skapat otrygghet på arbetsplatsen, såsom att gå runt med knutna nävar, smälla i dörrar och kasta papper omkring sig. Något han själv tillbakavisat helt"
och
"En annan anklagelse gjorde gällande att han och en kollega lekt krig med leksakspistoler på jobbet"
Citera
2026-01-19, 16:16
Medlem
Citat:
Och det är i det här fallet att "skriva i gåtor".

Det är en petitess i sammanhanget. Poängen med trådstarten är primärt att förmedla obalansen avseende kön bland cheferna hos förvaltningen och därmed diskutera frågeställningen: Har mannen blivit könsdiskriminerad eller inte?
Senast redigerad av kretinsky7 2026-01-19 kl. 16:19.
Citera
2026-01-19, 16:17
Avslutad
Citat:
Du kan citera lite mer tack
Citera
2026-01-19, 16:18
Medlem
Citat:
Det är en petitess i sammanhanget. Poängen med trådstarten är primärt att förmedla obalansen avseende kön bland cheferna hos förvaltningen.
Kanske mannens leksakspistoler har något att göra med att det blivit så? Har han med leksakspistolerna hotat kollegor? Klienter? Andra?
Citera
2026-01-19, 16:20
Medlem
Citat:
Kanske mannens leksakspistoler har något att göra med att det blivit så? Har han med leksakspistolerna hotat kollegor? Klienter? Andra?

Ja, förhoppningsvis får vi reda på mer om folk med insyn och tillgång till artikeln berättar mer för oss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in