2026-01-19, 10:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
[/

Guldet blev till sand:

https://ibb.co/fVLTcxjJ
Det är fortfarande en bra affär, tycker jag. Kostade ju inte så mycket när han kom men det blir ett löjes skimmer över det hela när det snackas om 120 miljoner. Jag är rätt säker på att prominenta skribenter som hejar på dif och aik skrivit något pejorativt om det varit ett mönster hos oss att vår sportchef pratat upp flertalet transfers på samma vis.

Men inga biljoner denna gång https://imgur.com/a/eInNjG5
Citera
2026-01-19, 10:52
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är fortfarande en bra affär, tycker jag. Kostade ju inte så mycket när han kom men det blir ett löjes skimmer över det hela när det snackas om 120 miljoner. Jag är rätt säker på att prominenta skribenter som hejar på dif och aik skrivit något pejorativt om det varit ett mönster hos oss att vår sportchef pratat upp flertalet transfers på samma vis.

Men inga biljoner denna gång https://imgur.com/a/eInNjG5

Missförstå mig fel 75 miljoner (45 till diffen) är såklart en superbra affär men jämfört med 120 miljoner och nytt rekord som Bosse och cocken gormat om är det en dålig affär de är där vi är idag.

Snart har diffen sålt allt av värde och alla bärande från fjolårets femteplacering och deras fans här är mer orolig över MFFs ekonomi och om AIK ska spela tiki taka än kommande säsongs debacle, skilda världar.

Mitt tips om att felbygget åker redan i cupen kanske slår in.
Citera
2026-01-19, 10:54
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Även Theo Bergvall säljs.
Strax under 10M (sek..) inklusive bonusar, enligt Disco.
Citera
2026-01-19, 11:23
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Strax under 10M (sek..) inklusive bonusar, enligt Disco.

10 miljoner?? Kan ju inte stämma🫣 det är ju knappt någonting i dagens fotboll, till och med i allsvenskan är det en liten summa.

Bergvall är nog värd 40-50 iallafall.
Senast redigerad av Seabeer 2026-01-19 kl. 11:27.
Citera
2026-01-19, 11:28
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
10 miljoner?? Kan ju inte stämma🫣 det är ju knappt någonting i dagens fotboll, till och med i allsvenskan är det en liten summa.

Han värvades som bihang till Lucas så 10 miljoner är nog 10 miljoner mer än dom förvänta sig när han värvades.
Citera
2026-01-19, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer

Inte med 1 år kvar på kontraktet. Inte annars heller, så bra har han inte varit. Men klart bättre än Piotr Johansson som absolut skulle ha en förlängning innan han spelat en minut efter 13 månaders konvalescens och som sen var läktad under hösten när han var fullt frisk.

Med en stark höst och två 30+ högerbackar med flera år kvar på sina kontrakt i samma trupp så vill han inte förlänga och då är det tyvärr enda alternativet att sälja. Hade säkerligen varit värd mer i sommar eller nästa vinter med ett längre kontrakt.
Citera
2026-01-19, 11:40
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Haha oväntat att tv personlighetens snack i media skulle bita tilllbaks.

Är de du kallar Djurgårdsmiljoner trollet?

Pajas
Så drygt hälften av vad Kukräven skrev på Kosugi och Priske. Får vi se Siltanen gå för 50-60 miljoner här i januari också kanske?
Citera
2026-01-19, 11:40
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Inte med 1 år kvar på kontraktet. Inte annars heller, så bra har han inte varit. Men klart bättre än Piotr Johansson som absolut skulle ha en förlängning innan han spelat en minut efter 13 månaders konvalescens och som sen var läktad under hösten när han var fullt frisk.

Med en stark höst och två 30+ högerbackar med flera år kvar på sina kontrakt i samma trupp så vill han inte förlänga och då är det tyvärr enda alternativet att sälja. Hade säkerligen varit värd mer i sommar eller nästa vinter med ett längre kontrakt.

👍🏽👍🏽👍🏽
Citera
2026-01-19, 11:44
Medlem
Oerhört trevligt hur fel allt detta slog ut för Djurgården. Mot en ny betydelselös 5e plats!
Citera
2026-01-19, 12:01
Medlem
eternussermos avatar
Tråkigt med Bergvall, hade gärna sett honom kvar.
Citera
2026-01-19, 14:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Adindu till Sirius officiellt
Citera
2026-01-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Adindu till Sirius officiellt
Jag tycker vi drar av 10 sidor till om hur det här påverkar HTFF och moderbolaget på kort och lång sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in