Citat:
Ursprungligen postat av
ardaguler
Skojade lite. Jag är inte insatt men vilka spelare som gått genom HTFF till A-laget har gjort det bättre i Ettan än Adindu med 14+5? Fattar att Hammarby utvecklas men känns ju inte som att han är en av spelarna som inte hängt med.
Först kan vi ju nämna Elton Hedström gjorde det så bra att BP köpte honom i somras redan. Gjorde mål mot gårdarna i deras 1-1 match mot BP i fredags.
Personligen håller jag Oscar Steinke, Björn Hedlöf och Suwaibou Kebbeh lite över Adindu. Dvs jag hade tyckt det var jobbigare att tappa dem. Samtliga är med och tränar med a-laget och är med på lägret i detta nu, tillsammans med ytterligare 3 från HTFF och Fischerström (målvakt) från P19. Alla kommer inte få plats, utan några måste sorteras ut inför premiären.
Adindu har fina stats och jag förstår din fråga iom att du inte har mer att gå på. Det skall sägas att han överpresterade sina stats ganska ordentligt sett till xG.
Adindu är en vindsnabb torped på högerkanten som fungerar väldigt bra i kontringsspel. HTFF har utnyttjat det effektivt genom att slå långa bollar på hans löpningar. Men Hammarby kommer ha mycket bollinnehav och då tror jag inte att Adindu kommer till sin rätt lika ofta.
Sirius kan säkert ha bättre nytta av Adindus kvaliteter.