2026-01-19, 07:06
Medlem
H ska bli sockerfri! Ger vi det.. några timmar?

Älskar också att hon skrev ”att jag klarar en dag och att det därmed fortsätter”…… antar att hon menar därefter 😅
Citera
2026-01-19, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12

Älskar också att hon skrev ”att jag klarar en dag och att det därmed fortsätter”…… antar att hon menar därefter 😅

Vad bra att hon precis beställt hem en megalåda med socker från Matsmart. Vi kommer garanterat inte höra något mer om sockerutmaningen. H kommer ge upp samma sekund hon inser att det är socker i energidrickan hon slurpar i sig till frukost.
Citera
2026-01-19, 07:52
Medlem
Citat:

Vore intressant att veta om hon menar att hon ska sluta äta godis, dricka saft osv. Eller om hon ska välja bort alla livsmedel med tillsatt socker. Blir svårt att fortsätta med alla hel och halvfabrikat då
Citera
2026-01-19, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Även till sjuksköterskeprogrammet? Har för mig att hon skrivit att hon behöver plugga upp vissa betyg. Och det är väl därför hon vill göra HP?

Det vet jag inte, eftersom sjuksköterskeprogrammet generellt har särskilt behörighet. Blev hon reserv (som hon sagt) så har hon rätt behörighet till vad hon nu sökte. Blev hon struken hade hon det inte.

Men om hon talar sanning kan man dra slutsatsen att hon som lägst har grundläggande behörighet.
Citera
2026-01-19, 08:51
Medlem
Knappast.......s avatar
Ang att bli sockerfri👍 Hoppas inte hon bara tänker utesluta det tillsatta sockret, många tror att de kan fortsätta trycka i sig en massa frukt och snabba kolhydrater, (som har samma effekt på blodsockret) och fattar inte varför de inte blir av med sötsuget t.ex.

Fanns inte mkt kvar till henne i den där lådan från matsmart iaf
Senast redigerad av Knappast....... 2026-01-19 kl. 08:58.
Citera
2026-01-19, 09:38
Medlem
"Filmar allt givetvis"- du har aldrig filmat nåt av de där hoppiga projekten H så bara knäpp igen.
Citera
2026-01-19, 09:59
Medlem
Citat:

Ännu en spontan idé från Hanna som vi aldrig får höra något mer om. Ännu ett bevis att hon tar till sig tips härifrån.
Citera
2026-01-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Ok uppfattade det som att det var fler betyg som saknades, men kanske är så. Jag vet några på universitetet som inte gjort HP men många gör det trots behörighet ja, sant.
Säkert fler betyg än natur, beroende på vilket gymnasieutbildning hon har. Om hon gått en högskoleförberedande utb så har hon troligen den allmännabehörigheten om hon fått betyg i alla ämnen.
Citera
2026-01-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Vore intressant att veta om hon menar att hon ska sluta äta godis, dricka saft osv. Eller om hon ska välja bort alla livsmedel med tillsatt socker. Blir svårt att fortsätta med alla hel och halvfabrikat då
Hel- och halvfabrikat går helt bort om hon ska köra på kost utan tillsattsocker. Det är helt sjukt vad många livsmedel som innehåller socker.
Citera
2026-01-19, 10:28
Medlem
Hon menar nog godis och sånt. Undrar hur mycket sånt hon får i sig i nuläget, vore ju intressant att veta.
Citera
2026-01-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
"Filmar allt givetvis"- du har aldrig filmat nåt av de där hoppiga projekten H så bara knäpp igen.

Haha ja vem försöker hon lura…..
Citera
2026-01-19, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Hon menar nog godis och sånt. Undrar hur mycket sånt hon får i sig i nuläget, vore ju intressant att veta.

Tror också de är de hon tänker på.
Om hon är tveksam på att hon kommer klara en dag så är de tragiskt 😳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in